Nem Hrutka az egyetlen, akitől elköszöntek a sportmédiában

Ezt olvasta már?

A magyar labdarúgó-válogatottban 24 alkalommal pályára lépő Hrutka nyíltan kiállt Gulácsi Péter azon bejegyzése mellett, amelyben az RB Leipzig kapusa szót emelt a szivárványcsaládok mellett február végén. Ezt követően Hrutka több lapnak is nyilatkozott, a wmn.hu-nak véleménycikket írt, megemlítve, hogy „Gulácsi Péter bejegyzésével fittyet hányt a szurkolói közeg elvárásaira, mert és tudott autonóm lenni, független, miközben tudta, hogy lesznek következményei”.

Alig telt el néhány hét, és Hrutka a Facebookon közölte, távozik a Spíler TV-től. Kerestük Hrutkát, aki nem kívánt nyilatkozni, távozásával kapcsolatban szerinte nem őt kell megkérdezni. Érdeklődtünk a csatornánál, ahonnan az alábbi választ kaptuk:

A Spíler TV az indulása óta figyelmet fordít arra, hogy az egyes sportágak, különösen a futball szakértői csapatát időről időre megújítsa. Hrutka Jánosnak köszönjük a munkáját, a téves feltételezésekkel szemben az igazság az, hogy a közeljövőben új szakértőket köszönthetnek a képernyőn a sportcsatorna nézői.

Érdekes indoklás, hiszen idény közben nem szokványos megoldás szakértőt váltani.

Időközben a kormányközeli Mediaworks Hungary Zrt. gondozásában megjelent áprilisi FourFourTwo magazinban arról lehet olvasni a Döglött akták című rovatban, hogyan vitte majdnem csődbe a Fradit Hrutka – kétszer is. Ahogy írják, az „Újpestet is fejőstehénnek nézte”.

A magyar sajtóban több helyütt tévesen közölték, hogy a cikk azután jelent meg, hogy Hrutkával szakított a Spíler TV (a fourfourtwo.hu-ra valóban azután került ki a cikk, hogy Hrutka bejelentette, távozik a csatornától). A történetnek már hetekkel ezelőtt a nyomdában kellett lennie, hogy megjelenhessen az áprilisi nyomtatott számban. Nem kizárt, hogy csupán a véletlen műve az időzítés, de nem kizárt ennek az ellentettje sem.

Hrutkával egyébként szolidaritást vállalt kollégája, a szintén a csatornánál dolgozó Gundel Takács Gábor. „A barát az barát” – írta Facebook-oldalán a műsorvezető.

A Hrutka elbocsátásáról szóló cikknél a Telex Facebook-oldalán egy fejjel lefelé néző mosolygós szmájlit kommentelt Lukács Viktor, az M4 Sport kommentátora. Illetve már csak a volt kommentátora, aki szintén eltűnt a képernyőről, annak ellenére, hogy eredetileg számoltak volna vele a labdarúgó Európa-bajnokságon és az olimpián is, 2020 decemberében pedig a csatorna őt küldte Kijevbe, ahol a Ferencváros fontos meccset játszott a Bajnokok Ligájában a Dinamo ellen.

A szakmán belül egyre nagyobb teret nyertek azok a feltételezések, miszerint a köztévénél azért köszöntek el a Junior Prima-díjas riportertől (még Hrutka távozása előtt), mert kedvelte Gulácsi Péter ominózus bejegyzését.

Megkerestük Lukácsot, aki kommentálni nem szerette volna az ügyet, de azt megerősítette, hogy többé nem fog közvetíteni a csatornánál. Az MTVA-nál is kopogtattunk, megkérdeztük, hogy mi a váltás oka, de választ nem kaptunk.

Megkerestük a Magyar Sportújságírók Szövetségét, hogy Szöllősi György elnök szerint aggályos lenne-e, ha a sportmédiában dolgozó szakembereket azért küldenék el bizonyos médiumoktól, mert kényes közéleti témákban magánemberként vállalják véleményüket. Cikkünk megjelenéséig nem érkezett válasz, amint ez megtörténik, közöljük.

(Borítókép: Hrutka János, Lukács Viktor. Fotó: Bődey János/Index, Kovács Tamás/MTI)

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Legfrissebb a témában

- Advertisement -spot_img

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -spot_img