Kína durva lépésre szánta el magát a BBC-vel szemben

Ezt olvasta már?

A rádiókat és televíziókat felügyelő szerv szerint a BBC World News súlyosan megsértette a Kínáról szóló hírekre vonatkozó szabályokat, amelyek előírják “a helytálló és pártatlan” tájékoztatást, sértette Kína nemzeti érdekeit és aláásta a nemzeti egységet.

Mivel az adó nem felel meg a külföldi csatornák műsorára vonatkozó követelményeknek, nem folytathatja tevékenységét kínai területen – indokolta döntését a hatóság. Ez azt is jelenti, hogy a következő évre irányuló működési kérelmét sem fogják elfogadni.

A BBC World News a legtöbb kínai televíziós kábelszolgáltató kínálatában eddig sem szerepelt, de fogható volt egyes szállodákban, és rezidenciákon is. A Reuters hírügynökség két Kínában dolgozó tudósítója közölte, hogy már most nem tudják fogni az adást.

A BBC “kiábrándítónak” minősítette a pekingi döntést.

“A BBC a világ legmegbízhatóbb adója a nemzetközi hírek területén, és a világ minden tájáról hiteles, elfogulatlan tájékoztatást ad félelem és szívességtétel nélkül” – írta a társaság.

Előzőleg, február 4-én a brit médiaszabályzó testület visszavonta a kínai CGTN televíziós adó sugárzási engedélyét, miután egy vizsgálat szabálytalanságot tárt fel a licenc kiadásában.

Londoni reagálásában Dominic Raab brit külügyminiszter “a médiaszabadság elfogadhatatlan korlátozásának” nevezte a lépést, amely szavai szerint “csak rontani fogja Kína megítélését a világban”.

Nyitókép: MTI/EPA/Világgazdasági Fórum/Pascal Bitz

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Legfrissebb a témában

- Advertisement -spot_img

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -spot_img