A Mercedes nyerte a BKV gázbuszos tenderét

Ezt olvasta már?

Már majdnem itt van az új Maybach csúcslimuzin

Az S osztály Maybach változatát már tavaly ősszel láthattuk, ám most először mutatnak fotót az S650 jelzésű csúcskivitelről. Ebbe – ahogy a motorháztető felirata...

Már a franciáknál is megy az autóban oltás

Megnyílt Franciaországban kedden a koronavírus elleni első autós oltóhely: a déli Montpellier egyik elővárosban az előzetes bejelentkezés alapján érkező autósoknak az oltás idejére sem...

Halálra gázolt a vonat egy embert Ferihegynél

A ceglédi vonalon 15-30 perces késésekre kell számítani. Halálra gázolt a vonat egy embert Vecsés és Ferihegy állomás között csütörtök este – közölte...

Kiderült, mibe kerülnek az egyszerűbb Polestar 2-esek

Néhány napja jelentették be a Polestar 2 egyszerűbb változatait, de akkor az árakról még hallgattak. Most azonban kiderült, hogy hova árazzák az új kiviteleket....

Még tavaly október elején írt ki a BKV két közbeszerzési eljárást. Az egyik 20 szóló (opcióban további 40), a másik pedig 20 csuklós (opcióban további 20) CNG (Compressed Natural Gas, azaz sűrített földgáz) meghajtású autóbusz beszerzéséről szólt. A tenderekre összesen négyen jelentkeztek: az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft., az Iveco buszok forgalmazója, a Danube Truck Magyarország Kft., a török Otokar Otomotiv francia kirendeltsége (ők csak a szóló kategóriában indultak) és az egykori Evobus Hungária Kft., amelynek új neve ezentúl Omnibus Hungária Kft. Ez utóbbi cég a Mercedes és a Setra buszokat forgalmazza hazánkban. A négy induló közül egyedül az Omnibus pályázatát fogadta el a bíráló bizottság, míg a többiekét érvénytelennek minősítette. Ez természetesen azt jelenti, hogy a Mercedes buszok forgalmazója nyerte el a mindkét pályázatot.

A végül nyertes cég a Törökországban gyártott Mercedes Conecto NGT-vel indult mindkét kategóriában. Mind a szóló, mind a csuklós változat 7,7 literes, sorhatos, 297 lóerős motorral lesz szerelve, ugyanis csak ezzel az egyfajta gázmotorral rendelhető a Conecto NGT. A szóló buszok darabja nettó 100, míg a csuklós nettó 125 millió forintot kóstál. Az Omnibus Hungária több alvállalkozót bevonva teljesítené a megrendelést. Ezek az Evobus GmbH, a Pappas Auto és a debreceni Inter Traction Electrics Kft. – ez utóbbi cég szereli majd be a sofőrfülke elválasztóját és a FUTÁR rendszer komponenseit.

Amennyiben a szerződéskötési moratórium lejártáig (tehát március 26-ig) egyik kizárt cég sem él jogorvoslati lehetőségeivel, akkor a március végén aláírt szerződést követően 225 napja van az Omnibus Hungáriának, hogy leszállítsa az új autóbuszokat, amelyek első példányai még ez év őszén megjelenhetnek Budapest útjain. Ezzel a beszerzéssel – amennyiben megvalósul – Budapest nagy lépést tehet egy környezetbarát(abb) autóbuszflotta kialakítása felé.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Villanykabrió: teszten a teljesen új és olaszosan cuki elektromos Fiat 500

A retro divathullámot mostanság egyre több autóipari cég igyekszik meglovagolni, hol több, hol kevesebb sikerrel. A Fiat jó lóra tett azzal, hogy 2007-ben piacra...

Raktárból francia pékség – teszteltük a Petit Tourage Pâtisserie-t

Ezt BÁRKI meg tudja csinálni! Húst hússal Kiadós kaja, amiért nem kell Csehországig...

Több száz hamburgert osztanak szét a mentősök között | Street Kitchen

Igazi ízbomba, és még diétás is! Húst hússal Nyisd meg otthon a saját...

Szuper pizzázóra bukkantunk Veresegyházon: a Trattoria al Forno levett a lábunkról

Igazi ízbomba, és még diétás is! Húst hússal Nyisd meg otthon a saját...

Maradékmentésből jeles – teszteltük, mit tud a Munch

Az összes húsvéti recept Perfekt ünnepi főfogás húsvétkor Green Kitchen Bulgurból...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -