A Mercedes nyerte a BKV gázbuszos tenderét

Ezt olvasta már?

Gyártásra kész a Tesla kamionja?

Évekig tartó késések után a Tesla hamarosan megkezdi a teljesen elektromos nyergesvontatója gyártását. A Tesla jól ismert az új modellek bemutatásával kapcsolatos felfokozott hangulatkeltésről és...

Állami támogatási rendszert hoznak létre a fiatal autó- és motorversenyzőknek

Támogatási rendszert hoz létre a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. annak érdekében, hogy felkutassa és felkarolja a legtehetségesebb magyar autó- és motorversenyzőket -...

2030-ra már csak villanyautókat gyártana a Mercedes

A vártnál és a tervezettnél lényegesen gyorsabban vált villanyhajtásra a Mercedes Ola Källenius vezérigazgató csütörtöki bejelentése szerint. 2030-ig összesen 40 milliárd eurót fordítanak az...

Motorosoknál talán ez az egyik tipikus baleset, amilyet a Vámház körúton felvettek

Az álló kocsisor mellett elhúzó motoros elé fordult ki az autós. A Vámház körúton készült az alábbi videó, amely a Bp-i Autósok közössége...

Még tavaly október elején írt ki a BKV két közbeszerzési eljárást. Az egyik 20 szóló (opcióban további 40), a másik pedig 20 csuklós (opcióban további 20) CNG (Compressed Natural Gas, azaz sűrített földgáz) meghajtású autóbusz beszerzéséről szólt. A tenderekre összesen négyen jelentkeztek: az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft., az Iveco buszok forgalmazója, a Danube Truck Magyarország Kft., a török Otokar Otomotiv francia kirendeltsége (ők csak a szóló kategóriában indultak) és az egykori Evobus Hungária Kft., amelynek új neve ezentúl Omnibus Hungária Kft. Ez utóbbi cég a Mercedes és a Setra buszokat forgalmazza hazánkban. A négy induló közül egyedül az Omnibus pályázatát fogadta el a bíráló bizottság, míg a többiekét érvénytelennek minősítette. Ez természetesen azt jelenti, hogy a Mercedes buszok forgalmazója nyerte el a mindkét pályázatot.

A végül nyertes cég a Törökországban gyártott Mercedes Conecto NGT-vel indult mindkét kategóriában. Mind a szóló, mind a csuklós változat 7,7 literes, sorhatos, 297 lóerős motorral lesz szerelve, ugyanis csak ezzel az egyfajta gázmotorral rendelhető a Conecto NGT. A szóló buszok darabja nettó 100, míg a csuklós nettó 125 millió forintot kóstál. Az Omnibus Hungária több alvállalkozót bevonva teljesítené a megrendelést. Ezek az Evobus GmbH, a Pappas Auto és a debreceni Inter Traction Electrics Kft. – ez utóbbi cég szereli majd be a sofőrfülke elválasztóját és a FUTÁR rendszer komponenseit.

Amennyiben a szerződéskötési moratórium lejártáig (tehát március 26-ig) egyik kizárt cég sem él jogorvoslati lehetőségeivel, akkor a március végén aláírt szerződést követően 225 napja van az Omnibus Hungáriának, hogy leszállítsa az új autóbuszokat, amelyek első példányai még ez év őszén megjelenhetnek Budapest útjain. Ezzel a beszerzéssel – amennyiben megvalósul – Budapest nagy lépést tehet egy környezetbarát(abb) autóbuszflotta kialakítása felé.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Megmutatták, mit látnak a tűzoltók, akik az erdőtüzekhez vonulnak

Ilyen körülmények közt nem egyszerű navigálni. A BBC tette közzé azt a felvételt, amely egy kaliforniai tűzoltóautó belsejében készült. A kocsi és utasai...

7 nap 7 recept: szaftos darált húsos kaják

Az egyik legcsodálatosabb kombináció a gyümölcs és a túró! GRILLSZEZON Fullos bagel ...

11+1 rántott hús a világ körül: Dél-Koreától Ausztriáig

Egészséges, tápanyagokkal dúsított Alkoholmentes koktélok Épp elég frissítő alkohol nélkül is 😉 ...

Beaver Café: tökéletes kávélelőhely és otthonos hangulat Balatonalmádiban

Alkoholmentes koktélok Épp elég frissítő alkohol nélkül is 😉 Vegetáriánus ételek ...

5 fantasztikus vízparti strandétterem a Balatonnál, ahol egész nyáron jót ehetsz

Alkoholmentes koktélok Épp elég frissítő alkohol nélkül is 😉 Vegetáriánus ételek ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -