Elborult hidrogénhajtású terepjárót mutatott a Glickenhaus

Ezt olvasta már?

Az egyedi Ferrarikról és a saját gyártású versenyautóiról híres Glickenhaus az autóipar eddig kevéssé feltérképezett területére tévedt egy győzelem reményében: hidrogénhajtású buggy-n dolgoznak, most a végleges látványterveket is megmutatták. 

A koncepció első ránézésre ismerős lehet, a Boot, azaz csizma becenevű buggy ugyanígy pirosra fújt zárt utastérrel, és borítás nélküli, csövezett orral/farral készült, győzött is a patinás Baja 1000 versenyen. Nagy különbségük azonban, hogy míg a Bootot egy Chevrolet-ből származó small block V8-as hajtja (egy LT1 és egy LT4 verzió közül lehetett választani), a Hydrogen Fuel Cell Boot Zero-Emissionben hidrogéncellák dolgoznak.

Orrmotor híján az autó elejét a felfüggesztés és egy pótkerék foglalja el, a fényszórók pedig – a Fiat Multiplához hasonlóan – a szélvédő alatt kaptak helyet. Az extremitás a kabin mögött kezdődik, itt, vagyis a két utas mögött helyezkednek el ugyanis az üzemanyagcellák, a hátsó tengely mögött pedig egy óriási kriogén (alacsony hőmérséklet létrehozására alkalmas) hidrogéntartály ül, amelyben a gáz cseppfolyós állapotban tartásához szükséges -253 °C-on tárolják az üzemanyagot.

A projekt célja az előd Bootéhoz hasonlóan a Baja 1000 teljesítése, nullemissziós versenyautóval a Glickenhausnak sikerülne ez először. Kézenfekvőbb – és sokkal egyszerűbb – lett volna egy akkumulátorokkal szerelt versenyautó megépítése, a hidrogénhajtásnak azonban célja van: a tervek szerint a Hidrogéncsizma egyetlen tankolással végig tud majd menni az 1000 mérföldös távon (600 mérföldes, azaz 963 kilométeres hatótávot tűztek ki célul), ezzel sokat spórolnak a hosszú töltésre szoruló villanyautókhoz képest.

A versenyen az sem számít, hogy az üzemanyagcellás technológia energiafelhasználás szempontjából jóval veszteségesebb a sima akkumulátor-inverter-villanymotor felépítésnél, a lényeg, hogy gyorsabban lehet vele teljesíteni az adott távot. Érdekesség, hogy a technológiát később piacra is dobnák, így fontos lesz, milyen eredménnyel debütál az autó.

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Legfrissebb a témában

- Advertisement -spot_img

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -spot_img