
Sainz csak egy gyors Ferrarit akar, a többit majd megoldja
//formula.hu/parc-ferme/31050
Carlos Sainzot az olasz Sky Sports kérdezte egy gokarteseményen arról, hogy hogyan látja a mostani helyzetét és hogy mit tervez 2022-re. A spanyol egyértelmű választ adott:
„Nyilván fontos, hogy legyőzzük az egyetlen olyan pilótát, aki azonos autóban ül (ő most legyőzte Charles Leclerc-t), de nem hiszem, hogy ez bármin is változtatna a csapaton belüli helyzetemen, státuszomon. Ami pedig a jövőt illeti: Max Verstappen és Lewis Hamilton sem legyőzhetetlen. Én csak egy olyan Ferrarit szeretnék, ami gyors, mint egy rakéta, a többit majd én megoldom.”
fotó: dppi
A Raikkönen család a tengerparton fekve kívánt boldog karácsonyt
//formula.hu/parc-ferme/31052
A Jégember Instagramján az alábbi kép jelent meg a pilótáról, feleségéről és két gyermekéről:
Megérkezett a szezon animációs paródiája
//formula.hu/parc-ferme/31049
Akárcsak a szezon felénél, a 2021-es évad végeztével is elhozta a mára már megszokottá vált animációs bolondságát az F1, melyben a szöveget a kontextusból kiragadva értelmezik újra egy-egy vicces animáció képében. A videó a képre kattintva tekinthető meg!
Kellemes ünnepeket kíván a Formula.hu csapata!
//formula.hu/parc-ferme/31048
Békés karácsonyt és sikerekben gazdag új évet kívánunk minden kedves olvasónknak!
Ezzel a videóval foglalja össze 2021-es szezonját a Ferrari
//formula.hu/parc-ferme/31047
Két fiatal versenyző, öt dobogós helyezés, de a fókuszban a tanulás és a következő szezonra való összpontosítás: erről szólt a Scuderia idei éve, amelyből az alábbi videóba ragadtak ki pillanatokat.
[embedded content]
A kék zászlók bajnokságában Mazepin dominált
//formula.hu/parc-ferme/31046
Az alábbi lista megmutatja, hogy az egyes versenyzők hány kék zászlót kaptak a 2021-es szezon során (az F1ally Twitter-felhasználó adatai alapján). A sorrend eleje tükrözi a mezőny végének erőviszonyait: a két Haas messze az élen, de csapaton belül Nyikita Mazepin 234 kék zászlóval jócskán felülmúlta a 166 kék zászlót kapó Mick Schumachert. Mögöttük a két Williams és Antonio Giovinazzi Alfa Romeója, vannak azonban meglepetések is a listán, Esteban Ocon szokatlanul elöl, a hatodik helyen áll.
Két versenyzőnek egyáltalán nem lengették a kék zászlót: ez is mutatja, Max Verstappen és Lewis Hamilton mennyire kiemelkedtek a 2021-es mezőnyből.
The blue flag championship. Credit to @f1ally for the data pic.twitter.com/GH62dJkvxP
— WTF1 (@wtf1official) December 23, 2021
Így került fel Ricciardóra az Alonso-tetkó – videó
//formula.hu/parc-ferme/31043
A pilóták egymásnak adott karácsonyi ajándékai között kapta Daniel Ricciardo az Abu Dhabiban már bemutatott Alonso-tetoválást. Először azt hitte, hogy Valtteri Bottastól kapott bort azzal, hogy „alkoholt érzek, az emberek jól ismernek”, illetve „szerintem ez Valtteri Bottasé, mert ő szereti a vöröset”, de aztán megtalálta a tetoválást…
Eggyel kevesebb versenyből áll a DTM 2022-es naptárja
//formula.hu/parc-ferme/31045
Az októberben kiadott DTM-versenynaptár kilenc fordulót tartalmazott, ám volt egy kérdőjeles helyszín is: a június 3-5-i időpont mellett a „bejelentésre vár” megjegyzés állt. A valóságban ez a forduló Hollandiát, Assent takarta, amely még tárgyalásban állt a versenyrendezésről. A holland promóter a Covidra hivatkozva kedvezőbb feltételeket kért, de nem sikerült kölcsönösen elfogadható megoldásra jutni, így a meglevő szerződést felbontották. Assen az elmúlt három évben rendezett DTM-versenyt.
A versenynaptárban így négy német helyszín mellett Portugália, Olaszország, Belgium és Ausztria szerepel, a szezon április végétől október elejéig tart.
A DTM 2022-es versenynaptára:
1. Portimao, Portugália |
április 29. – május 1. |
2. Lausitzring, Németország |
május 20-22. |
3. Imola, Olaszország |
június 17-19. |
4. Norisring, Németország |
július 1-3. |
5. Nürburgring, Németország |
augusztus 26-28. |
6. Spa-Francorchamps, Belgium |
szeptember 9-11. |
7. Red Bull Ring, Ausztria |
szeptember 23-25. |
8. Hockenheim, Németország |
október 7-9. |
A Mercedes már be is indította jövő évi autóját
//formula.hu/parc-ferme/31044
A csapatok gőzerővel dolgoznak 2022-es projektjükön, az élen pedig a közösségi média tanúsága szerint a Mercedes jár. Az elmúlt években szokássá vált, hogy a csapatok rövid videót vagy legalább hanganyagot tesznek közzé új versenygépük motorjának első beindításáról. A Mercedesnél már sor is került erre a műveletre karácsonyt megelőzően: Toto Wolff, a csapatfőnök videóhívás formájában volt jelen az eseményen. Íme a W13 első beindítása:
A new era of @F1 starts right here…
Firing up our 2022 F1 car for the first time – the W13 is ALIVE. pic.twitter.com/fphuaVp2dI
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) December 23, 2021
A Haas is elért egy jelentős mérföldkőhöz 2022-es modelljével: szintén a közösségi médiában jelentették, hogy a VF-22 átesett a kötelező törésteszten, ezzel megkapta a szükséges homologizációt. Ez pozitív hír a csapattól, amely idén nagyon későn készült el autójával, csupán a bahreini teszt kezdetén végeztek az összeszerelési folyamattal.
VF-22 preparations firmly on-track ahead of the 2022 season with our new chassis homologated #HaasF1 pic.twitter.com/S4vR68Arso
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) December 23, 2021
Podcast, MotoGP, Retro, Aréna, Girls, Insta: itt még többet találsz a Formula tematikus tartalmaiból
//formula.hu/parc-ferme/31042
A Formula.hu 145 ezer kedvelővel rendelkező Facebook-oldalát már sokan ismerik olvasóink közül, aki viszont a közösségi oldalon járva-kelve sohasem akar lemaradni az aktualitásokról, annak ajánljuk figyelmébe a Formula alá tartozó tematikus csoportjainkat is, ahol családiasabb körben beszélhetjük ki a témákat, és akár a tagok is megoszthatnak újabb tartalmakat.
Formula Aréna – Egy helyen csak a nap legfontosabb Formula-1-es és autósportos hírei, amiket biztosan nem fog elrejteni a titokzatos algoritmus.
Formula Podcast – A már lassan másfél éve futó podcastadásunk Facebook-csoportja, még több háttérinformációval és exkluzív tartalommal.
Formula MotoGP – A motorversenyzés igazi szerelmeseinek a weboldal tartalmánál is mélyebb részletességgel.
Formula Retro – Évfordulók, visszaemlékezések a Formula-1 több mint 70 és az autóversenyzés több mint 100 éves történelméből.
Formula Girls – A csinos járművek és a csintalan hölgyek kéz a kézben járnak – ez ideális szemlegeltető terep mindkettőhöz!
Formula Instagram – A legjobb képek a motorsport világából, exkluzív tartalmakkal!
Alonso megmutatta, hogy kell visszatérni az F1-be!
//formula.hu/parc-ferme/31038
Döcögősen indult a szezonja, Bakutól kezdve viszont újabb fokozatba kapcsolt, s végül a futamgyőzelmet is arató csapattársat legyőzve 2016 óta először az első tíz között zárt egy világbajnoki szezont Fernando Alonso. Természetesen róla is beszélgettünk a Formula Podcast évvégi pilótarangsorában, ráadásul a 10. helynél valamivel feljebb is helyeztük őt, ezt 01:17:34-től hallgathatod meg!
[embedded content]
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Felsorakoztak a Mercedes világbajnok versenygépei
//formula.hu/parc-ferme/31041
Bár az egyéni címet nem sikerült megszereznie a Mercedes csapatának és ezzel egy hosszú sorozat ért véget, a konstruktőrök között ismét a német istálló szerezte meg a világbajnoki címet. 2014 óta ez kizárólag nekik sikerült, a pozíciójukat pedig annak ellenére sikerült megtartaniuk, hogy a Red Bull nagyon erős ellenfélnek bizonyult. Az újabb siker örömére a hivatalos Twitter oldalukon osztottak meg egy fotót, melyen mind a nyolc bajnoki sikert hozó autójukat megmutatták a rajongók számára.
8x. pic.twitter.com/mHHVmfHOvI
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) December 22, 2021
Verstappen több rangsort is az élen zárt
//formula.hu/parc-ferme/31040
Fantasztikus évet tudhat maga mögött Max Verstappen. A holland pilóta 2021-ben szerezte meg élete első világbajnoki címét, de az egyéni tabella mellett másutt is az első helyen végzett. A Red Bull versenyzője nyerte idén a legtöbb futamot, pontosan tíz alkalommal látta meg elsőként a kockás zászlót, ami kettővel több, mint a nagy rivális Lewis Hamilton esetében, az élen töltött körök számát tekintve viszont gyakorlatilag rommá verte a mezőnyt.
Verstappen összesen 652 kört autózott az első helyen, ami azért érdekes, mert a többieknek 645 kört sikerült az élen tölteni összesen. A sorban egyébként Hamilton végzett a második helyen 297-el, Valtteri Bottas 97 körrel a harmadik helyet csípte el.
Fontos bejelentést tett az IndyCar
//formula.hu/parc-ferme/31039
Egy hosszú partnerkapcsolat folytatódhat a jövőben az amerikai széria bejelentése alapján, miután megerősítették, hogy az NTT IndyCar Series számára továbbra is a Dallara szállítja majd a karosszériákat. Az olasz cég 1997 óta van jelen a bajnokság életében, ez pedig a következő években sem lesz másképpen. A felek egyelőre nem osztották meg, hány évre szól az új szerződés, csak annyit árultak el, hogy több éves kontraktust írtak alá. Minderről Jay Frye, az IndyCar elnöke és Andrea Pontremoli, a Dallara Group vezérigazgatója osztott beszélt néhány mondatban.
„A Dallara egy óriási partner és meghatározó szerepet játszik mindenben, amit a versenypályán teszünk. Az NTT IndyCar Series sikerének és növekedésének fontos részei, ez pedig az egész paddockra szóló együttműködésének köszönhető. A mostani hosszabbítás folytonosságot és stabil platformot biztosít az IndyCarnak és csapatainknak, hogy a jövőbe tekinthessünk” – idézte Frye szavait a Motorsport.
„A Dallara számára megtiszteltetés, hogy 26 éve részese lehet ennek az útnak. Ez a partnerség továbbra is összhangban van az alapvető értékeinkkel, és azzal, hogy a mi a technológiánkat és az innovációnkat milyen célokra szeretnénk felhasználni, hangsúlyt fektetve a biztonságra és a fenntarthatóságra. Ez egy nagyszerű időszak az IndyCar számára, mi pedig büszkék vagyunk arra, hogy továbbra is részesei lehetünk ennek” – mondta Pontremoli.
“Dallara is a tremendous partner and instrumental in everything we do on the racetrack.”#INDYCAR has extended its relationship with chassis manufacturer, @DallaraGroup, through a multiyear agreement.
Read more details at the link below.https://t.co/Aa9DOj2dHb
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) December 22, 2021
Mentalitása emeli a legnagyobbak közé Sainzot
//formula.hu/parc-ferme/31037
Tízes skálán értékeltük a mezőny tagjait egy egész éven át, most eljött a nagy összegzés ideje: Carlos Sainz 2021-ben a legjobbak közé emelkedett, s méltatásunkban a már-már sztahanovista munkamorálját is hangsúlyoztuk, amit minden bizonnyal édesapjától örökölt. A Formula Podcast évvégi pilótarangsorában a Leclerc-t első nekifutásra legyőző spanyolról szóló részt 01:35:20-tól hallhatod.
[embedded content]
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
TOP50, Mikulás és Mercedes: Visszanézhető a decemberi Motorsporthíradó
//formula.hu/parc-ferme/31035
[embedded content]
Tartalom:
– Szabó Krisztián lett a legjobb magyar autóversenyző idén.
– Klausz Kristóf uralta a Mikulás Ralit.
– Vendégünk a négyszeres magyar ralikrossz bajnok Kárai Tamás.
– Gyárlátogatáson a Mercedesnél Valtteri Bottasszal.
Raikkönen szezonján érződött, hogy ez már a búcsúdal
//formula.hu/parc-ferme/31036
Futamértékelő podcast-adásaink állandó eleme volt a hétvégi teljesítmények értékelése, a márciustól decemberig kiosztott pontok átlagából pedig kialakult a 2021-es pilótarangsorunk: ki hogyan teljesített az idei évben? Ha ilyen listákat az elmúlt két évtizedben is csináltunk volna, Raikkönen nagyon sokszor végzett volna az élmezőnyben, idén viszont már az elejétől kezdve érezni lehetett, hogy a búcsúra készül a finn… A Formula Podcast évvégi pilótarangsorában a Raikkönenről szóló részt 35:18-tól hallhatod.
[embedded content]
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Svarcman tesztpilóta pozíciót kap a Ferraritól
//formula.hu/parc-ferme/31034
Tapasztalt és fiatal pilóták kombinációja támogatja a Scuderia munkáját a 2022-es szezonban. A csapat szerdai bejelentése értelmében két tartalékversenyzőt is leigazolt: rajtrácsról kikerülő Antonio Giovinazzi, valamint a Haasnál aktívan versenyző Mick Schumacher a nagydíjak felén tölti be a szóban forgó pozíciót.
Lesz azonban egy harmadik versenyző is a háttérstábban: Robert Svarcman, a Formula-2 2021-es második helyezettje. Az orosz, aki háromszor vezette már a Ferrari autóját különböző gyakorlásokon, tesztpilóta pozíciót kap, melynek értelmében szimulátoros munkával segíti a csapatot. Ebben a társa két rutinos szimulátorpilóta, Antonio Fuoco és Davide Rigon lesz.
Svarcman már korábban bejelentette, hogy a Formula-2-ben nem folytatja pályafutását. Kérdés, hogy tesztpilóta teendői mellett versenyezni fog-e valamely bajnokságban. A hasonló cipőben járó Oscar Piastri, az F2 bajnoka 2022-ben nem fog szerepelni más szériában, kizárólag az Alpine tartalékosi pozíciójára koncentrál.
F1 Scuderia Ferrari Test driver for 2022
As a driver, racing and getting to F1 will always be my number one goal so I’ll keep on pushing and working hard to get that chance!
On to 2022 #nevergiveup #robertshwartzman #scuderiaferrari #formula1 pic.twitter.com/DQmdznPqK6— Robert Shwartzman (@ShwartzmanRob) December 22, 2021
Raikkönen és az Alfa szebbé tette néhány gyermek karácsonyát
//formula.hu/parc-ferme/31033
Különleges vendégei voltak az Alfa Romeo Formula-1-es csapatának hinwili főhadiszállásán. Általános iskolás gyermekek tehettek látogatást a Sauber F1-es gyárában, ahol abban a szerencsében volt részük, hogy ajándékokat kaptak és Kimi Raikkönennel együtt rajzolhattak egy Formula-1-es autóra, akinek utána kérdéseket is feltehettek. Még jó, hogy látjuk, melyiket rajz Raikkönen műve, mert utólag nem mondanánk meg…
Máris itt az Extreme-E 2022-es versenynaptára!
//formula.hu/parc-ferme/31031
Még csak múlt hétvégén ért véget az elektromos tereprali-bajnokság első szezonja, máris napvilágot látott a 2022-es szezon forgatókönyve, már ami a helyszíneket illeti. Az új szezon februárban veszi majd kezdetét Szaúd-Arábiában, míg az utolsó fordulóra november utolsó hétvégéjén Uruguayban kerül sor, de még van egy kérdőjel, ugyanis nem tiszta, hogy Skóciában vagy Szenegálban rendezik-e majd a harmadik kört. 2021-ben, az újonnan induló elektromos tereprali-bajnokságban a Rosberg X Racing és az X44 küzdött a bajnoki címért, és mind az öt versenyen komoly küzdelem folyt közöttük. A szezonzáró Jurassic X Prix időmérőjén ugyan Hamilton alakulata dominált, ám Rosbergéknek egy negyedik hely is bőven megfelelt a versenyen a végső győzelemhez. Az X44 versenyzői hiába nyerték tehát a futamot is, és hoztak össze pontegyenlőséget, mivel az RXR több győzelmet számlál, így övék lett a cím, jövőre pedig már a McLaren is csatlakozik a sorozathoz.
Íme, az Extreme-E 2022-es versenynaptára:
Február 19-20: Neom, Szaúd-Arábia
Május 7-8: Szardínia, Olaszország
Július 9-10: Skócia vagy Szenegál
Szeptember 10-11: Antofagasta, Chile
November 26-27: Punta del Este, Uruguay