Íme Balu, az 1150 lóerős új magyar versenykamion – körbefotóztuk

Ezt olvasta már?

Mogyoródon leplezték le Kiss Norbert teljesen új fejlesztésű MAN versenykamionját, mely 5,3 tonnás tömege ellenére úgy ugrik 60-ról 160-ra, mint egy sportosabb személyautó 0-ról 100-ra.

Kiss Norbert kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző szerda délután a Hungaroringen leplezte le vadonatúj autóját, a magyar csapat által készített és üzemeltetett MAN versenykamiont. A szombathelyi születésű 35 éves pilóta Mercedesről váltott az új technikára, mellyel reményei szerint kiváló eséllyel indul majd harcba az újabb bajnoki trófeáért.

© László Ferenc

A Révész Truck Racing Team színeiben versenyző Kiss Norbert elmondta, hogy még sosem volt olyan jó versenykamionja, mint a mostani, melyet csapatával teljesen maguk fejlesztettek. Az MAN-nel eddig körülbelül 400 kilométert tettek meg, és 200 kilométer még hátravan a koronavírus miatt augusztus végére tolódott csehországi szezonnyitóig.

A versenyző nagyon elégedett a hátsókerék-hajtású autóval, de hozzátette, hogy egyelőre nem tudni, hogy a riválisok, és főleg az Iveco, mennyire versenyképes kamionnal áll rajthoz 2020-ban.

© László Ferenc

3 éve egy gyors menetpróba erejéig volt szerencsénk beülni Norbi mellé az akkori Mercedesébe, melyhez képest jelentős előrelépést jelent az idei MAN. A teljesítmény 1000-ről körülbelül 1150 lóerőre nőtt, a nyomaték pedig az egykori 5000 helyett már 6000 Nm magasságában jár.

Ez pedig elegendő ahhoz, hogy 60-ról 160-ra alig 7 másodperc alatt lőjön ki a kamion, melynek végsebességét elektronika korlátozza 160 km/h-ra.

© László Ferenc

A közúti kamionok 480-520 lóerős teljesítményéhez képest elsősorban a hatalmas turbó és a sorhatos dízelmotor versenytechnikás befecskendezőrendszere hozza a jelentős előrelépést. A motor egy gyári MAN-verseny-erőforrás, mely a Révész Truck Racing Team szerint nemcsak erő, hanem megbízhatóság terén is jeleskedik.

A nyolcfokozatú automata váltó felezővel is bír, vagyis összesen tizenhat fokozata van, de a versenyeken gördülő rajttal induló pilóták jó esetben csak egyet-egyet váltanak körönként, vagy akár egyet sem. 6000 Nm sok mindent megold magától.

Hatalmas turbó fújja meg a dízelmotort

© László Ferenc

Az előírások szerint a versenykamion minimum tömege 5,3 tonna, amit a magyar csapat könnyen alul tudott múlni, így alul, középen extra súlyokat kellett elhelyezni. Versenykörülmények mellett 100 kilométeren 100 literes fogyasztással lehet számolni, ebben a szakágban nyoma sincs a hibrid technika irányába történő nyitásnak.

Norbi kamionja Révész Bálint cégtulajdonos után a Balu nevet kapta, a 40-es rajtszám pedig a logisztikai vállalat 40 éves múltjára utal.

ZF váltó.

© László Ferenc

Az FIA ETRC Kamion Európa Bajnokság hat hétvégés idei versenyszezonjának negyedik fordulóját a magyar pályán, a Hungaroringen szervezik meg.

A rendezők bíznak abban, hogy a koronavírus-járvány nem akadályozza meg az október közepi mogyoródi futam nézők előtt történő megrendezését. Már csak azért is, mert ezen a hétvégén nemcsak versenykamionok, hanem a Michelisz Norbert nevével fémjelzett túraautó-bajnokság versenyautói is felsorakoznak majd a rajtrácson.

© László Ferenc

© László Ferenc

© László Ferenc

Egyszerű a képlet: 100-on 100-at fogyaszt a kamion ebből a tartályból.

© László Ferenc

© László Ferenc

© László Ferenc

© László Ferenc

© László Ferenc

© László Ferenc

© László Ferenc

© László Ferenc

© László Ferenc

© László Ferenc

© László Ferenc

© László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Legfrissebb a témában

Booking.com

Még több hasonló cikk a témában