Az Ikarus, amely elindította a nyugati arculatot a Volánnál és a Malév…

Ezt olvasta már?

A 80-as években hirtelen feléledt az érdeklődés a vizuális arculattervezés iránt. Nyugaton, a fejlett kapitalista világban már évszázados hagyománya volt az igényes, megkülönböztető arculati elemeknek (például Shell, Coca-Cola), de a tervgazdálkodás nem kényszerítette ki az erre irányuló fogékonyságot a KGST-országokban mindaddig, amíg nem kellett helytállni a nemzetközi versenyben.

– A Ferihegyi repülőtér üzemeltetője, a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI) sem járt élen ebben, viszont hatalmas lehetőséget teremtett a változtatásra az új ferihegyi terminál 1982 és 1985 közötti tervezése és megépítése – emelte ki Somogyi Tóth Gábor, az Aeropark ügyvezetője, a 2-es Terminál egykori építész létesítményfelelőse. Itt a vizuális utastájékoztatás magas grafikai színvonalon tervezett, összehangolt és következetesen alkalmazott megvalósítása egységes vizuális arculatot eredményezett – ha nem is egy cég, de egy kiemelkedő jelentőségű közlekedési létesítmény számára.

A dizájn ügyének élharcosa volt ebben az időben a Pohárnok Mihály által vezetett Ipari Formatervezési Tájékoztató Központ. Missziójuk egyik eleme volt az igény felébresztése az ipari/kereskedelmi szereplőkben, valamint a potenciális megrendelők és a tervezők összehozása. Pohárnok Mihály úgy vélte: példaértékű, nemzetközi színvonalat képviselt a 2-es Terminálhoz tervezett Centrumbusz külső és belső megjelenése, amellyel elindulhatott egy új folyamat a kiemelt magyar közlekedési vállalatok vizuális kultúrájában.

Az új terminál egységes, modern megjelenésének közös sikere a Malév vezetésében is felébresztette az igényt: a terminál megnyitására időzítették a Pierre Cardin által tervezett új formaruha bevezetését, majd nem sokkal később döntés született egy teljeskörű vizuális arculati pályázat meghirdetéséről. Ennek a pályázatnak nyertese Zsótér László és az általa irányított csapat lett. A világszínvonalú munka pedig egészen a légitársaság 2012-es csődjéig méltón jelenítette meg a Malévet Európa, Amerika és Ázsia sok repülőterén. Így hatott egymásra a Volánbusz, a Ferihegy 2-es Terminál és a Malév vizuális arculatának története, ezáltal a modern hazai vállalati vizuális kultúra hajnala.

Source

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Legfrissebb a témában

Booking.com

Még több hasonló cikk a témában