Új szereplő pörgetheti fel az e-töltő hálózatok kiépítését

Ezt olvasta már?

Ursula von der Leyen nekiment az AstraZenecának

A brit-svéd érdekeltségű vállalat pénteken jelentette be, hogy gyártási gondok miatt 60 százalékkal, 31 millió adagra csökkenti az első negyedévben az Európai Uniónak szánt...

Megkezdődött az online Világgazdasági Fórum, váratlanul Putyin is bejelentkezett a programba

A szervezők tervei szerint mintegy kétezer résztvevő vitatja meg, hogy a kormányok és a vállalkozások miként tudják kivezetni a világot a jelenlegi világjárvány válságból...

Jakab Ferenc: nem rossz a kínai vakcina, nem kell tőle megijedni

Továbbra is működik a Koronavírus-kutatási Akciócsoport, aminek Jakab Ferenc a vezetője, ezzel kapcsolatban az ATV Heti Napló című műsorában azt mondta: elsődleges céljuk, hogy...

Közel egymillió britet oltottak be a hétvégén, miközben szépen szorul vissza a járvány

A brit egészségügyi minisztérium közölte, hogy szombaton 478 248-an, vasárnap estig 491 970-en részesültek az oltásban, vagyis két nap alatt 970 218 oltást adtak...

A Portfolio legtöbb tartalma ingyenesen hozzáférhető, ahogy ez a cikk is.
A médiapiaci helyzet azonban folyamatosan változik: ha támogatni szeretnéd a minőségi gazdasági újságírást, és szeretnél részese lenni a Portfolio közösségnek, akkor fizess elő a Portfolio Signature cikkeire. Tudj meg többet

Tovább bővíti a fenntarthatóságra fókuszáló szolgáltatásainak körét az ALTEO, amely ALTE-GO Kft. nevű cégén keresztül tervezi töltők értékesítését, telepítését és teljeskörű üzemeltetését országszerte.

A következő három évben több mint 500 töltőt fogunk telepíteni és ezek üzemeltetését is biztosítani fogjuk

– mondta a Portfolio-nak Novotny Dénes, az ALTE-GO Kft. ügyvezetője.

Ma Magyarországon körülbelül 1000 helyszínen tölthetik járműveiket az elektromos autóval közlekedők, a KSH adatai szerint 2019 végén az ország szinte összes településéről elérhetővé vált legalább egy berendezés 50 kilométeren belül, de sok esetben már 25 kilométeren belül is. A területi lefedettségen nagymértékben lendítettek az állami kezdeményezésű töltőtelepítések, de a nagyobb településeken a versenyszféra növelte jelentősen a töltő-pontok számát. Ugyanakkor a nagyobb teljesítményű és gyorsabb töltést biztosító villámtöltők lefedettsége még alacsonyabb szintű.

Kép forrása: KSH

Másik problémás terület az irodaházak, vállalati telephelyek, ahol a rendelkezésre álló villamosenergia-kapacitás nem mindig elegendő az autók töltése általi plusz energiaigény kiszolgálására. „Szakmai ártalom, de sokszor, amikor megállok egy étterem parkolójában vagy egy irodaház mélygarázsában, rögtön azt nézem, hogy ott hova lenne érdemes töltőberendezést telepíteni. Fontos, hogy közel essen az épület villamosenergia elosztója és könnyen megközelíthető legyen a parkolóhely. Sok esetben sajnos ez a kettő nem találkozik és emiatt nem is maga a töltőberendezés, hanem annak kiépítése a jelentős költség” – mondta Novotny.

Az üzletág indításának terve már az ALTEO 2019-es stratégiájában szerepelt olyan területként, amelyben üzleti lehetőséget látnak és amelyben stratégiai pozíciók kialakítása a cél. Jelenleg folyamatban van a cég egy mintaprojektje, amelyben egy átfogó töltési megoldást tesztelnek egy működő irodaházban. Ennek része egy dinamikus töltés-menedzsment rendszer, amely a ház adott pillanatban rendelkezésre álló kapacitását osztja szét a töltők között, figyelve, hogy melyik gépjármű mennyi energiát tud felvenni. Fontos eleme a töltési szolgáltatásnak az irodaház bérlőivel való elszámolás, valamint egy úgynevezett Charging Policy, amely a töltők kihasználását növeli.

Csak a publikus töltésből nem lehet megélni

Bár elsősorban irodaházakban, parkolóházakban, vállalatok telephelyein képzelik el a töltők telepítését és üzemeltetését, a lakossági piac felé is nyitnak és családi és társasházak számára is elérhetővé teszik a szolgáltatást, sőt, stratégiai partnerségek keretében nyilvános töltőállomások kiépítését is tervezik.

A telepített töltőkhöz a vállalat teljeskörű üzemeltetési szolgáltatást kínál, beleértve

  • a 0-24 órás telefonos ügyfélszolgálatot,
  • a töltőberendezések műszaki karbantartását
  • és egy teljeskörű kiszolgálást nyújtó informatikai rendszert, amely révén biztosított a berendezések és töltések folyamatos figyelemmel kísérése, valamint a fizetés és az elszámolás.

Bár az üzemeltetési költségek fajlagosan egyre alacsonyabbak, minél több töltőt üzemeltet a vállalat, Novotny szerint egy töltőt nem lehet nyereségesen üzemeltetni, ha csak a publikus töltésekből származó bevételre építik az üzleti modellt.

„Fontos megtalálni azokat az addicionális szolgáltatásokat, partneri együttműködéseket, amely révén növelhetők a bevételek. Jó lehetőség például számunkra a SHARE NOW autómegosztó szolgáltatóval való együttműködés: a vállalat autóit töltve növekszik a töltőink kihasználtsága” – tette hozzá.

Ugyanakkor az ALTEO többségi tulajdonosa, a Wallis Csoporton belüli gépjárműkereskedések, ingatlanüzemeltetők és autómegosztó-szolgáltatók lehetővé teszik, hogy már az elektromos autó vásárlásakor vagy bérlésekor belépjenek szolgáltatásukkal az értékláncba.

„Novembertől a Wallis gépjárműszalonokban elérhetők lesznek az otthoni töltők, amiket a kiválasztott autó megérkezéséig be is építünk, a töltőberendezésekkel együtt felszereljük a Fi-relét, kismegszakítót, átnézzük a vezetékhálózatot és a telepített töltőket rendszeresen karbantartjuk” – tette hozzá a cég ügyvezetője.

Szintén a Wallis-os háttérnek köszönhető, hogy az első publikus töltők telepítése is folyamatban van: a cégcsoporthoz tartozó, budaörsi Praktiker áruház elő kerül két AC-töltőberendezés, de az ALTEO saját telephelyein is megkezdődtek a telepítések, és ezzel párhuzamosan a céges gépjárműflottában is megjelentek az elektromosan tölthető autók.

Az év hátralévő részében a társaság további publikus töltőberendezések átadását tervezi és elindítja értékesítési együttműködését a gépjármű-kereskedésekkel.

„Az e-mobilitás üzletág elindításával egy eddig hiányzó láncszem épül be az ALTEO gépezetébe. Az új tevékenységi kör bővíti jelenlétünket az energetikai piacon, illetve biztosítja, hogy az elektromos gépjármű töltőberendezések értékesítésével, telepítésével és üzemeltetésével aktív szereplői legyünk a hazai e-mobilitásnak. Ahogy arra a 2020-2024-es időszakra vonatkozó stratégiánkban is utaltunk, komoly üzleti lehetőségeket látunk a szektorban, hiszen az e-mobilitás várható terjedése erős növekedési impulzust adhat a villamosenergia szektor egészének” – mondta a tervekről ifj. Chikán Attila, az ALTEO vezérigazgatója.

A cikk megjelenését az ALTEO támogatta.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Holnap lemond az olasz miniszterelnök

A tájékoztatás szerint Conte kedd reggelre kabinetülést hívott össze, amelyen tájékoztatja minisztereit a döntéséről. A Reuters brit hírügynökségnek név nélkül nyilatkozó, magas rangú illetékes...

Ezekkel a helyekkel lett szegényebb Budapest a Covid miatt

Rengeteg SAJT!!! Ha eddig sose sikerült szépen rántanod a húst Szinte hihetetlen,...

Kiadós ebéd: a város egyik legjobb fish & chipse egy pláza aljában

Szupergyors pasta! Fantasztikus desszertek A palacsintás verzió még váratott magára ...

Teszteltük a vegán ebédmenüt kínáló éttermeket

Húst hússal A debreceni mazsolás csirkét még 100 éve is ették a Hajdúságban ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -