Már idén megszűnhet a céges adókedvezmény az elektromos személyautókra

Ezt olvasta már?

A koronavírus-oltás mintaállamában visszaáll a hatnapos oktatás, szabadtéren nem kötelező a maszkviselés

Vasárnaptól ismét teljes létszámban tanulhatnak együtt az iskolák minden évfolyamán az osztályok, nem korlátozzák tovább az egy tanteremben együtt leültethető gyerekek számát, de a...

Koronavírus-csoda Észak-Európában: a harmadik hullám is elkerülte őket, és ehhez lezárás sem kellett

Nemzetközi összehasonlításban Európa nem szerepel jól a járványkezelésben, az ázsiai országokkal ellentétben az európai járványkezelést kapkodás, következetlenség, és a fegyelem hiánya jellemzi. Európában sem...

Kásler Miklós új nemzeti egészségügyi programot jelentett be, és fizetésemelést lengetett be a mentősöknek

 Az Emberi Erőforrások Minisztériuma közösségi oldalán megjelent videóinterjúban Kásler Miklós hangsúlyozta: a koronavírus-járvány miatt döntöttek arról, hogy a jelenlegi öt nemzeti program mellé egy...

Orbán Viktor bejelentette: megvan a 3,25 millió beoltott Magyarországon

Orbán Viktor miniszterelnök szerdán bejelentette, hogy 3,5 millió oltottnál sor kerül az újranyitás következő lépésére: megnyithatnak a vendéglátóhelyek teraszai és ismét engedélyezett lesz a...

A Portfolio legtöbb tartalma ingyenesen hozzáférhető, ahogy ez a cikk is.
A médiapiaci helyzet azonban folyamatosan változik: ha támogatni szeretnéd a minőségi gazdasági újságírást, és szeretnél részese lenni a Portfolio közösségnek, akkor fizess elő a Portfolio Signature cikkeire. Tudj meg többet

A környezetvédelmi szempontok előtérbe kerülésével Magyarországon is megugrott a kereslet az elektromos autókra. Ugyan ezek jellemzően drágábbak, mint a hagyományos benzines vagy dízelautók, a többletköltségből, ahogy a legtöbb országban, itt is állami támogatási rendszer hivatott faragni, amivel a piaci árnál 2,5 millió forinttal olcsóbban tudnak hozzájutni az autókhoz a pályázók.

Azonban van egy másik, kevésbé ismert lehetőség is az ilyen célú kiadások csökkentésére, az energiahatékonyságról szóló törvény keretében a TAO elszámolható az elektromos és Plug-In Hybrid modellekre. A támogatás ebben az esetben azért jár, mert kimutathatóan és igazolhatóan csökken a vállalkozás károsanyagkibocsátása, energia felhasználása és járulékos költsége a járművet illetően.

“A jogalkotó célja az volt, hogy a TAO támogatás 70 százalékát energiahatékonysági célú beruházásokra és felújításokra biztosítsa minden olyan szervezetnek, amely jövedelem és vagyonszerzésre irányuló vállalkozási tevékenységet végez, vagyis TAO kötelezettsége van” – mondta a Portfolio-nak Benedekffy Gábor, a Hyundai E-mobilitás projekt szenior területi vezetője.

A cégeknek elektromos vagy Plug-in Hybrid gépjármű vásárlása esetén lehetőségük van társasági adókedvezmény igénybevételére.

Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy a kedvezményt csak a társasági adókörben adózok tudják igénybe venni, amire 6 év áll rendelkezésre. Az adókedvezmény adóvisszatartás formájában vehető igénybe, amit az üzembehelyezést követő két évben kell megkezdeni, vagyis a már év elején megvásárolt elektromos és Plug-in Hybrid modellek esetében is igényelhető a kedvezmény.

Ennek feltétele, hogy

  • a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalnál (MEKH) regisztrált, akkreditált energetikai auditor által kiállított „energiahatékonysági célokat szolgáló beruházási minőség igazolása” legyen a vállalkozásnak, és
  • a járműveket legalább öt évig a hatályos engedélyben foglaltak szerint üzemeltesse.

Ehhez a vállalkozónak a gépjármű vásárlásakor – vagy utólag – megbízási szerződést kell kötnie egy energetikai auditor céggel, az energiahatékonysági igazolás kiállítására. (Az adókedvezményhez szükséges igazolás kiállítását a Hyundai hálózatában az importőr együttműködő partnere végzi.)

Ehhez szüksége lesz:

  • az autó szerződésére, számlájára
  • hivatalos árajánlatra egy hasonló kategóriájú, de hagyományos meghajtású gépjárműről
  • a korábban a cégben használt hagyományos meghajtású gépjármű típusára és az ehhez tartozó éves km futásra, ami a számítások elvégzéséhez szükséges

A leírható adó mértéke függ a vállalkozás Magyarországon belüli területi illetékességétől: Közép-Magyarország nem támogatható településein a kedvezmény 30 %, a támogatható településeken 35 %, a nem közép-magyarországi településeken pedig már 45 %.

A támogatható települések: Abony, Alsónémedi, Áporka, Aszód, Bag, Bernecebaráti, Cegléd, Csemő, Dabas, Domony, Dömsöd, Dunaharaszti, Ecser, Érd, Farmos, Felsőpakony, Galgagyörk, Galgahévíz, Galgamácsa, Göd, Gödöllő, Gyál, Gyömrő, Halásztelek, Hévízgyörk, Iklad, Ipolydamásd, Ipolytölgyes, Jászkarajenő, Kartal, Kemence, Kiskunlacháza, Kisnémedi, Kocsér, Kóspallag, Kőröstetétlen, Letkés, Lórév, Maglód, Makád, Márianosztra, Mikebuda, Monor, Nagybörzsöny, Nagykáta, Nagykőrös, Nagytarcsa, Nyársapát, Ócsa, Örkény, Pécel, Perőcsény, Péteri, Püspökhatvan, Püspökszilágy, Ráckeve, Szentmártonkáta, Szigetbecse, Szigetszentmiklós, Szob, Szokolya, Sződliget, Táborfalva, Tápióbicske, Tápiógyörgye, Tápióság, Tápiószele, Tápiószentmárton, Tápiószőlős, Tatárszentgyörgy, Tésa, Törtel, Tura, Újhartyán, Újszilvás, Üllő, Vác, Váckisújfalu, Valkó, Vámosmikola, Vecsés, Verőce, Verseg és Zebegény, Piliscsaba és Pilisjászfalu

Az adókedvezmény mértéke úgy számolható ki, hogy az elektromos autó nettó vételárából kivonjuk egy hozzá hasonló kategóriájú, de robbanómotoros gépjármű nettó vételárát. Ennek a különbségnek a meghatározott százaléka (területi elhelyezkedéstől függően 30%-65%) vehető igénybe a fizetendő társasági adóból.

Ezen felül további adókedvezmény érvényesíthető, kisvállalkozásoknak +20%, középvállalkozásoknak +10 %.

Egy Hyundai Kona EV 64 kWh Style vásárlása esetén például, amelynek nettó listaára 12 251968 forint, akár négy és fél millió forintos (65 %-os) TAO-kedvezmény is igénybe vehető, amennyiben az igénylő kisvállalkozás (20 %), és nem a közép-magyarországi régióban van bejegyezve (45%)

– említ konkrét példát Benedekffy, aki szerint az adókedvezmény ezen formája az utóbbi pár hónapban kezdett elterjedni az érdeklődők körében, egyelőre havonta 5-10 autót adnak el ebben a konstrukcióban, de az érdeklődők száma folyamatosan növekszik.

A rendszer kombinálható a 2,5 milliós állami támogatással is, de a szakértő szerint annak nincs sok értelme, mert ebben az esetben az állami támogatás összegével csökken az igénybevehető TAO kedvezmény összege.

Érdemes sietni

Egy nemrég benyújtott törvénymódosító javaslat azonban kivenné a kedvezményezett járművek köréből az elektromos vagy Plug-in Hybrid személyautókat, kivéve a nagy rakodóterű személygépkocsikat. Ráadásul, ha elfogadják, a korlátozás már idén, a kihirdetés követő 31. napon hatályba lépne, tehát november hónapban még biztosan elérhető, igényelhető az adókedvezmény minden elektromos és Plug-In Hybrid modellre.

A cikk megjelenését a Hyundai támogatta.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Nagyon készült a főváros az iskolák nyitására

Sok tanár és szülő aggályainak, aggodalmainak ellenére a kormány döntése alapján" hétfőn kezdődik a tanítás az alsó tagozatos diákok számára, és az óvodák is...

Rózsaszínben akarod látni a világot? Irány a Samantha!

Mentes nasik Kicsit fitt, kicsit alternatív recept: tojás-, cukor- és tejmentes Az almás...

Jövő héten nyitnak a teraszok, így készülnek a vendéglátósok

Az almás pitét mindenki szereti Tésztapolc A tésztaételeket mindenki szereti ...

Raktárból francia pékség – teszteltük a Petit Tourage Pâtisserie-t

Ezt BÁRKI meg tudja csinálni! Húst hússal Kiadós kaja, amiért nem kell Csehországig...

Több száz hamburgert osztanak szét a mentősök között | Street Kitchen

Igazi ízbomba, és még diétás is! Húst hússal Nyisd meg otthon a saját...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -