Kerékpáros-gyalogos zöldfolyosót terveznek a Budaörsi úttól a Kopaszi-gátig

Ezt olvasta már?

Már nem kell kötelezően maszkot hordani a kültéren Romániában

A korábbi szabályozásoktól eltérően ugyanakkor a betegségen átesetteket már nem tekintik védetteknek, tehát nem sorolják a beoltottakkal, vagy negatív tesztet felmutatókkal azonos kategóriába -...

Megoldódik egy ókori krimi: a 26-os számú csontváz története

A Vezúv a Nápolyi-öbölhöz közel található szunnyadó tűzhányó volt. Legalábbis ezt hitték róla a környéken élt ókoriak, ám 79-ben minden előjel nélkül kitört. A...

A koronavírus és a korlátozások által legkevésbé sújtott európai országnak is évekbe telik a helyreállás

Finnország Európán belül azon ritka országok kis táborába tartozik, amelyek sikeresen kezelték a járványt. A finn modell lényege ötvözte a kontinens többi országában az...

Tudta ön, hogy fák valójában nincsenek?

Ez nem a „nincsen kanál” pillanat a Mátrixból, hanem az evolúciós konvergencia, ami sokkal durvább. Csontváry Kosztka Tivadar: Magányos cédrusFotó:...

A Portfolio legtöbb tartalma ingyenesen hozzáférhető, ahogy ez a cikk is.
A médiapiaci helyzet azonban folyamatosan változik: ha támogatni szeretnéd a minőségi gazdasági újságírást, és szeretnél részese lenni a Portfolio közösségnek, akkor fizess elő a Portfolio Signature cikkeire. Tudj meg többet

A Déli körvasút fejlesztésének legfontosabb célja, hogy a jelenleginél háromszor sűrűbben, tízpercenként érkezzenek a szerelvények a budai agglomeráció három régiójából a tatabányai, a székesfehérvári és a pusztaszabolcsi vonalról, és Pesten is három irányba folytathassák útjukat: az Élessarok érintésével Pécel, valamint Gyömrő, és Kőbánya-Kispest érintésével Ferihegy-Monor felé – derül ki a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közös közleményéből.

A közlemény arra is kitér, hogy a beruházó szeretné elérni, hogy a terület kerékpáros-gyalogos zöldfolyosóvá váljon, fásított, parkosított környezetben haladva a Budaörsi úttól a Kopaszi-gátig. A fejlesztésnek köszönhetően egy új, a Hamzsabégi úttól a Rákóczi hídig tartó összefüggő kerékpáros főtengely is létrejöhet, amely a budai felső rakparton futó kerékpárúthoz csatlakozik.

Az új útvonal nemcsak az egyéni gyalogos vagy kerékpáros közlekedésre lesz alkalmas, hanem közösségi közlekedési kapcsolatokat is kínál majd egyebek között a Nádorkert megállóhoz meghosszabbított budai fonódó villamos, valamint a már meglévő újbudai busz és villamos járatok révén.

A kivitelezés a Déli összekötő vasúti híd rekonstrukciójával már megkezdődött.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Kiszivárgott egy belsős levél – Kórházbezárások jönnek Magyarországon?

A levélben konkrétan azt kéri a tárcavezető, hogy a tagozati elnökök tegyenek javaslatot arra vonatkozóan, hogy az adott szakmában hány fekvő- és járóbeteg intézményre...

Mindent vitt az egyik új tortareceptünk – ezeket szerettétek múlt héten

Tele rosttal, káliummal, kálciummal, magnéziummal és teljes értékű fehérjével Megúszós sütik Klasszikus tészta,...

7 nap 7 süti: könnyű, joghurtos sütik a hét minden napjára

Cukormentes Nem kell sokat hozzáfűzni Ezután már gyerekjáték lesz bármilyen húspogácsa! ...

7 nap 7 recept: variációk spenótra és rukkolára

Cukormentes Nem kell sokat hozzáfűzni Ezután már gyerekjáték lesz bármilyen húspogácsa! ...

Kicsoda Sandwich grófja? – megjelent a Street Kitchen újságírójának legújabb könyve

Langalló, kenyérlángos, vagy hívd, ahogy akarod! Húst hússal Frankó töltelék, perfekt sült csirke,...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -