Dúl a háború a világ tengerein, ölre mennek minden üres konténerért

Ezt olvasta már?

Az egyetemek finanszírozásában is új világ jön szeptembertől

A kormány tervei szerint az egész felsőoktatásra vonatkozóan bevezetnek egy "háromlábú" finanszírozási rendszert, amelyben külön támogatás vonatkozik az oktatás költségeire (továbbra is hallgatóarányos elosztásban),...

Aggasztó jelentés látott napvilágot: “kikerüli” a brazil mutáns az egyik vakcinát

A megállapításokra egy olyan kísérlet során jutottak, amelyben nyolc pácienst beoltottak a dél-amerikai országban eddig leginkább használt kínai oltóanyag két adagjával. A Sao Pauló-i...

Koronavírus: két csoportra szakadtak az európai országok

A bérek szász százalékára emelik a táppénz összegét márciusban és áprilisban Csehországban - döntött hétfőn este a cseh kormány.Jana Malácová munkaügyi és népjóléti miniszter...

Kijött a várva várt európai inflációs adat

Az eurózónában februárban 1,1% volt a maginfláció az előző havi 1,4%-hoz képest, ami megfelel az elemzői konszenzusnak - a közgazdászok pont 1,1%-os áremelkedést vártak....

Nem enyhül a nyomás a tengereken

Néhány hete már írtunk arról, hogy súlyos konténerhiány alakult ki a tengereken, ami miatt az árak is elszálltak. A kínai gazdaság gyorsabb magára találásának köszönhetően az üres konténerekből alakult ki hiány, sokszor hetekig kellett várni az üres szállítóeszközökre. Ennek köszönhetően pedig többszörösére emelkedtek a logisztikai költségek.

Az év elején még abban bízhattunk, hogy csak átmeneti lesz a fennakadás, azonban mostanra sem enyhült a hiány a piacon.

Freightos Baltic Index szokásos heti jelentése szerint a Kína és az amerikai nyugati part közti szállítás költsége legutóbb 6 százalékkal emelkedett, így most 218 százalékkal magasabb az egy évvel ezelőttinél. Az USA keleti partjára irányuló szállítás is további 3%-kal lett drágább egy hét alatt, így most éppen a duplájába kerül, mint 2020 februárjában. Az Európába történő szállítás sem lett olcsóbb az utóbbi időszakban, a legutóbbi 8430 dolláros konténerenkénti ár egy éve még csak 1500 dollár volt, vagyis itt több mint ötszörös az áremelkedés. Ezek a hatások látszanak a cég által összeállított Global Container Index alakulásán is: mint látható, jelentős emelkedést mutat tavaly ősz óta, és bár volt egy kisebb megálló az emelkedésben, korrekció nem jött, sőt, most további drágulást mutatnak a friss adatok.

Mi történik a tengereken?

  • Minden konténer érték
  • Hirtelen otthonra vásárolunk, de közben készülünk a járvány végére
  • Még hónapokig tarthat, mire helyreáll a piac
- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Koronavírus: pörög az oltáskampány, de a mutánsok mindent boríthatnak

Rekordmagasra emelkedett a kórházban kezelt koronavírusos betegek száma Csehországban.Az egészségügyi minisztérium honlapján szerda reggel megjelent kimutatás szerint jelenleg több mint 8100 személyt kezelnek Coviddal...

A Tunki-tunki sokkal több, mint egy nagyon szerethető magyar vállalkozás

A kakaós csiga önmagában is elég brutál A pirult sajt, a fokhagymás olaj, a ropogós...

Éttermi munka megváltozott munkaképességgel: a járványban nekik különösen nehéz

Levesek és főzelékek Az erőleves gyógyír testnek és léleknek, céklás verzióban különösen Levesek és főzelékek...

Gödöllőn nyitott új egységet a Paletta, főszerepben a fánk és a taco

Megúszós sütik Krémes finomság, ha gyors édességre vágytok Brutális fogások Jobb,...

Egy fiatal pár megnyitotta Budapest egyik legjobb kínai éttermét, főszerepben a töltött batyuval

Levesek és főzelékek Csirkepöri bő lére eresztve 😉 Fantasztikus desszertek A...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -