Ha lemaradtál a péntek esti időmérőről, itt pótolhatod a lényeget!

Ezt olvasta már?

Schumacher Hamiltonnak: Ez nem az a hely, ahol előzni lehet

Ralf Schumacher szerint a Mercedes pilótájának akciója véleményes volt. Lewis Hamilton látta meg elsőnek a kockás zászlót a Brit Nagydíjon, azonban a Max Verstappennel...

Botrány az olimpián: “Nem piszkolom be a kezeimet” – nem áll ki izraeli riválisa ellen az algériai cselgáncsozó

Feti Nurin a második meccsén találkozott volna izraeli ellenfelével, de ahogy a 2019-es világbajnokságon, úgy a tokiói olimpián is úgy döntött, nem áll ki...

Szilágyi Áron nyolcaddöntős, a többi magyar kardozó gyorsan kiesett Tokióban

Leginkább Szatmári búcsúja fájó. A 2017-ben világbajnok, 2019-ben vb-ezüstérmes Szatmári András meglepetésre 15-12-re kikapott az iráni Ali Pakdamantól, és kiesett a 32 között a...

Bundesliga 2: a Schalke elbukta a Hamburg elleni nyitányt – NSO

Két, jelentős élvonalbeli történelemmel büszkélkedő klub összecsapásával indult a német másodosztályú labdarúgó-bajnokság (2. Bundesliga) 2021–2022-es idénye: az 1. forduló első mérkőzésén a Schalke hazai...

Ha lemaradtál a péntek esti időmérőről, itt pótolhatod a lényeget!

Rendhagyó módon már az első nap végén megrendezték a kvalifikációt Silverstone-ban, a hivatalos összefoglalóért IDE vagy a képre kattints:

kvali-silv-video

Ne maradj le: jön az első F1-es sprintfutam, itt a szombati menetrend

Rendhagyó program vár ránk szombaton – íme a menetrend a tv-közvetítésekkel együtt:

Szombat (07. 17.)

9:30-11:00 WEC, második szabadedzés

10:10-11:00 Formula-2, első futam (M4 Sport)

13:00-14:00 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)

14:00-15:00 WEC, harmadik szabadedzés

15:40-16:30 Formula-2, második futam (M4 Sport)

17:30-18:00 Formula-1, sprintfutam (M4 Sport)

18:00-18:30 WEC, időmérő

00121020_215

fotó: dppi

Van valami közös a The Beatles és az Alfa Romeo tagjai között

Azt már megszokhattuk, hogy a versenyhétvégékre való hangolódás jegyében a csapatok nagyszerű plakátokkal készülnek és sok jót láttunk már ezek közül, de az Alfa Romeo most egy elég egyedülálló grafikát osztott meg a közösségi médiában. A képen a két versenyző, Kimi Raikkönen és Antonio Giovinazzi, valamint a két tartalékpilóta, Robert Kubica és Callum Ilott sétál át a legendás Abbey Roadon.

A Beatles együttes ugyanezen az úton sétált át hasonló módon, 1969. augusztus 8-án, hogy az erről készült fotó az Abbey Road című lemez borítójaként szolgáljon. A képet Iain Stewart Macmillan egy létráról készítette, John Kosh kreatív menedzser és a zenekar tagja, Paul McCartney ötletei alapján.

F2: Piastrié a pole, piros zászló Silverstone-ban

Újabb újonc szerzett rajtelsőséget a főfutamra a Formula-2-ben Theo Pourchaire és Liam Lawson után: a brit versenyhétvége pénteki kvalifikációján Oscar Piastri már első etapján megfutotta az az 1:39,854-es köridőt, amelyet a folytatásban senki – ő maga sem – tudott megjavítani.

A második helyért azonban zajlott csata az utolsó percekben: előbb Dan Ticktum állt a pozícióban még fél másodpercre az első időtől, majd megelőzte őt Richard Verschoor, végül pedig Guanyu Zhou ugrott fel Piastri mögé, ő már csak két tizedmásodperc hátrányban. Utóbbi éppen azelőtt egy pillanattal, hogy a vártnál 2 perccel korábban piros zászlóval ért véget az edzés: Piastri premás csapattársa, Robert Svarcman pördült meg és maradt a bukótérben.

Piastri és Zhou első sorának különlegessége, hogy fordított sorrendben ők állnak a bajnokság első két helyén, ráadásul az ausztrál lemaradása egy pontra csökkent a pole-pozícióért járó négy értékes egységnek köszönhetően. Christian Lundgaard tizedik helye a szombati első futam fordított rajtrácsán ér elsőséget.

Az F2-es időmérő eredménye, Silverstone:

  Versenyző Csapat Köridő Hátrány
Oscar Piastri Prema Racing 1:39.854  
Guanyu Zhou UNI-Virtuosi 1:40.075 0.221
R.Verschoor MP Motorsport 1:40.259 0.405
Dan Ticktum Carlin 1:40.408 0.554
Théo Pourchaire ART Grand Prix 1:40.419 0.565
Felipe Drugovich UNI-Virtuosi 1:40.451 0.597
R.Shwartzman Prema Racing 1:40.452 0.598
Roy Nissany DAMS 1:40.486 0.632
Jüri Vips Hitech Grand Prix 1:40.491 0.637
10  C.Lundgaard ART Grand Prix 1:40.556 0.702
11  Liam Lawson Hitech Grand Prix 1:40.679 0.825
12  Jehan Daruvala Carlin 1:40.683 0.829
13  Lirim Zendeli MP Motorsport 1:40.772 0.918
14  Marcus Armstrong DAMS 1:40.895 1.041
15  Ralph Boschung Campos Racing 1:40.915 1.061
16  Matteo Nannini Campos Racing 1:41.050 1.196
17  Bent Viscaal Trident 1:41.185 1.331
18  David Beckmann Charouz Racing System 1:41.295 1.441
19  Jack Aitken HWA Racelab 1:41.306 1.452
20  Guilherme Samaia Charouz Racing System 1:41.758 1.904
21  Marino Sato Trident 1:41.790 1.936
22  Alessio Deledda HWA Racelab 1:43.734 3.880

Módosítani kell a WTCR olasz pályáján, elhalasztják a futamot – a Hungaroring a következő állomás

A Túraautó-világkupa eredeti időrendje szerint július 31-én és augusztus 1-jén az Adria International Racewayen csapott volna össze a mezőny. Csakhogy néhány napja felülvizsgálták a pályán végzett munkálatokat, s az FIA arra jutott, hogy még további változtatások szükségesek ahhoz, hogy az megkaphassa a WTCR-rendezéshez kellő Grade 3-as besorolást. Emlékezetes, hogy tavaly is hasonló okokból kellett lefújni az olaszországi helyszínre tervezett évadzárót, amelyet egy második aragóniai hétvégével pótoltak akkor a szervezők.

Most egyelőre nincs szó arról, hogy az Adria Raceway kikerült volna a naptárból, csupán elhalasztották az ottani fordulót, mivel a hátralévő két hét nem lett volna elégséges a munkálatokhoz – derül ki a WTCR mai közleményéből, amelyben az érintettek hangsúlyozzák, hogy az első a biztonság, és igyekeznek új időpontot találni a futamoknak. Mindenesetre ez azt is jelenti, hogy legközelebb már a Hungaroringen láthatjuk pályára gurulni Michelisz Norbertet, Tassi Attilát, a Zengő Motorsportot és a többieket: a túraautósok – a Pure ETCR-rel együtt – az augusztus 20-i hosszú hétvégén látogatnak Mogyoródra.

adria-wtcr

Ismét beszakadt az út Spában

Még nyár elején zúdult özönvíz a legendás spái versenypályára, ami miatt akkor el is kellett halasztani a Lotus Cup Europe, így – idén már másodjára – elmaradt a szezonnyitó. Ettől talán nagyobb gondot jelentett, hogy az első szektor jelentős részét újra kellett döngölni és aszfaltozni, miután a tetemes mennyiségű víz kimosta a talajt. Miután ez a probléma megoldódott, csütörtökön beomlott a Blanchimont felé vezető út, így ideiglenesen lezárták a pályát. A képen jól látható, hogy az aszfalt teljesen beszakadt, a fák bármikor kidőlhetnek és a kerítéseket is cserélni kell. Közben mára már – részben – meg is oldották ezt a problémát, ugyanis a La Source felől meg lehet közelíteni a pályát, így ma már ismét köröznek Spában a versenyautók.

Fotó: Spa-Francorchamps

A statisztikák szerelmese vagy? Kövess minket az Instán is!

A legutóbbi tripla versenyhétvégét követően ismét jelentkeztünk az Instagramon népszerű FormulaStat-videónkkal, melyben összegeztük a hátunk mögött hagyott tripla forduló legfontosabb történéseit és a legérdekesebb statisztikai adatokat is górcső alá vettük. Ha nem szeretnél lemaradni az ilyen videókról – és mellette az érdekesebbnél érdekesebb képekről sem -, akkor kövess bennünket az Instagramon is! Jövő héten érkezik a Brit Nagydíj érdekességeivel a videónk!

 

Egyet kivéve az összes csapat beöltöztette a 2022-es autót

Silverstone-ban csütörtökön bemutatták a jövő évi szabályváltozások életnagyságú modellautóját, pénteken pedig – gyakorlatilag egyidejűleg – minden csapat közzétett renderelt fotókat, melyeken aktuális festésük a 2022-es versenygépre került. Egyelőre csupán a Ferrari adós a saját grafikájával.

Tanárnak állt Sebastian Vettel

Miután Ausztriában egy csapat gyerekkel hotelt épített a méheknek, Sebastian Vettel Nagy-Britanniában is egy iskola felé vette az irányt a Brit Nagydíj előtt. A német egy általános iskolába látogatott el óraadóként, ahol a környezetvédelemről beszélgetett a nebulókkal. Akárcsak az osztrák program, ez is nagy élmény volt neki. “Inkább én voltam a diák, és a gyerekek tanítottak engem. Szerintem nagyon sok potenciál van ebben, gyerekekkel foglalkozni. Nem kifejezetten tanítani őket, szerintem éppen ők sokkal többet tudnak tanítani nekünk.”

Vettel meglepődött a diákok hozzáállásán, és nagyon motiválónak érezte a velük töltött időt. “Nagyon érdekes volt. Beszélgettünk arról, mi zajlik most a világban, és hogyan lehet fenntarthatóan élni, a jövőre is gondolva, törődve a környezettel. Meglepődtem, hogy mennyire jól informáltak, még a felnőtteknél is jobban. Jó volt látni, hogy mennyire pozitívan állnak a jövőhöz, mennyire készek tenni érte. Nagyon inspiráló volt, annak ellenére, hogy csak tízévesekről beszélünk” – áradozott a négyszeres világbajnok.

Verstappen a 140.000 rajongóról: Az olaszok is nyertek a Wembley-ben

Max Verstappen három egymást követő győzelemmel érkezett meg ezen a héten Silverstone-ba, ahol akár még tovább növelheti 32 pontos előnyét a világbajnoki tabellán Lewis Hamilton ellen. Csakhogy a Mercedes fejlesztésekkel érkezett Nagy-Britanniába, igaz, ettől Hamilton nem vár jelentős előrelépést. A holland Ziggo Sport kérdezte a vb-éllovast arról, mennyire fogja őt zavarni, hogy Hamilton hazai versenyén 140.000 rajongó látogathat majd ki hétvégén a pályára, akik jó eséllyel nagyrészt ellene drukkolnak majd. Verstappent nem hozta zavarba a kérdés, és a Labdarúgó Európa-bajnokság fináléját hozta fel példaként.

“Ez egyáltalán nem jelent terhet vagy extra nyomást számomra. Ha jól tudom, Olaszország is megnyerte az Eb-t a Wembley-ben, és az autóban ez különben sem érezhető olyan szinten. Egy másik sportban, mint amilyen a futball is, sokkal közelebb vannak a nézők, így nagyobb hatást is tudnak gyakorolni a sportolókra” – válaszolta Verstappen, aki bevallotta, ő azért némiképp tart a Mercedes új fejlesztéseitől.

Kik vezetnek jövőre a Williamsnél?

A 2022-es pilótafelállással foglalkozó adásunkban többek között arról is beszéltünk, hogy nézhet ki a felszállóágban lévő Williams párosítása George Russell borítékolható távozását követően. Az adás e szakaszát 01:15:32-től hallhatod!

[embedded content]

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

Az első F1-es nagydíjgyőztes Ferrarit vezetheti Silverstone-ban Charles Leclerc

A Ferrari a legelső szezontól kezdve jelen van a Formula-1-ben, ennek is köszönhetően messze a legeredményesebb konstruktőrnek számít a maranellói istálló a maga 238 nagydíjgyőzelmével. Ebből az elsőt 1951. július 14-én, azaz csaknem napra pontosan 70 évvel ezelőtt szerezték Jose Froilan Gonzalez Brit Nagydíjon aratott sikere révén.

A Scuderia pedig megadja a módját, hogy megemlékezzen a történelmi diadalról, méghozzá éppen Silverstone-ban: teljes egészében felújították az ikonikus 375 F1-es autót, amelyet Maranellóból a brit pályára szállítottak, ahol a Ferrari jelenlegi egyik pilótája, Charles Leclerc vezetheti majd a 12 hengeres erőforrással hajtott versenygépet. A Ferrari egyébként másképp is megemlékezik a hét évtizeddel ezelőtti sikerről: Leclerc és Carlos Sainz autóin speciális logó tűnik majd fel, amellyel Gonzalezre emlékeznek – az olasz válogatott múlt hétvégi Európa-bajnoki győzelmének gratuláló üzenet mellett.

 

Nyitókép: DPPI

Figyelem: már pénteken jön az F1-es időmérő, itt a program

A szokásoktól eltérő menetrend szerint dolgozik ezen a hétvégén a Formula-1 mezőnye, így már péntek este jön az időmérő – íme a program:

Péntek

12:55-13:40 Formula-2, szabadedzés

15:30-16:30 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)

15:30-17:00 WEC, első szabadedzés

18:00-18:30 Formula-2, időmérő (M4 Sport)

19:00-20:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)

A teljes hétvégi menü ezen a linken tekinthető meg!

pf1_10

fotó: Aston Martin Cognizant F1 Team

A 2022-es autót szidta Ricciardo vagy sem?

A jövő évi F1-es autó életnagyságú modelljének bemutatásán mind a húsz Formula-1-es versenyző részt vett. Éles fülű rajongók kiszúrták a videóban, hogy egy bekapcsolt mikrofon finoman szólva is kritikus szavakat kapott el Daniel Ricciardótól. „Ez szörnyű, ez egy sz*r, rosszabb lett” – panaszkodott az ausztrál.

A bemutatót rövidesen követte az FIA-sajtótájékoztató, melyen Ricciardo nem úszta meg, hogy csípős szavairól kérdezzék. A versenyző mentette a menthetőt – az olvasókra bízzuk, hisznek-e neki.

„Valószínűleg valami másról beszéltünk, mert pár dolog szóba került akkor. Az igazat megvallva nem is emlékszem, hogy ilyesmit mondtam, mert coolnak tartottam. Ilyen agresszívan nem beszélhettem, talán a festésre gondoltam, de biztos nem a kocsira. De most már kíváncsi vagyok, hogy történt ez. Lando mellett álltam? Mert mellette nem káromkodom, hiszen ő még kicsi. Ezt még tisztázom, de határozottan állítom, nem gondoltam, hogy sz*r lenne. Úgy rémlik, még valamit szóvá is tettem a hátsó részről. Egyértelműen nincsenek negatív érzéseim az új autóval kapcsolatban” – magyarázkodott Ricciardo, aki a hátsó részt külön dicsérte, kiemelve, hogy 2008-ra emlékezteti.

Elégedetlenek Ricciardóval a McLarennél – fel is hívták Gaslyt

A 2022-es pilótafelállással foglalkozó adásunkban sorra vettük a mezőny mind a tíz istállóját, s bizony többekről elmondható, hogy a hivatalosan megerősített párosítás ellenére sem elképzelhetetlen a váltás. Ez a helyzet a McLarennél is, amiről 35:50-től beszéltünk.

[embedded content]

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

Bottas humoránál volt: Melyik pályaszakaszt nevezné el magáról a finn?

A fenti kérdés apropóját a csütörtöki sajtótájékoztatóján az adta, hogy az eddig névtelen silverstone-i célegyenes a Hamilton Egyenes nevet kapta a hétszeres világbajnok előtt tisztelegve. Melyik pályaszakaszt nevezné el magáról, ha bármelyik helyszínről válogathatna? – kérdezték a Mercedes másik pilótájától, Valtteri Bottastól.

A finn először hezitált, nehezen talált a szavakat: „Öhm… Igen… Szerintem… Szóval… Izé… Ha… Először is, nem szeretem túlságosan az elnevezett kanyarokat és egyeneseket, sokkal jobb, ha csak egyszerűen számmal jelölik. Nyilvánvalóan Lewis megérdemli, hogy a Brit Nagydíjnak otthont adó silverstone-i pálya egy szakasza a nevét viselje, a sok rekord miatt, melyeket megdöntött a Formula-1-ben.”

„Személy szerint, ha elnevezhetnék egy pályaszakaszt magamról… Gondolkozzunk, még sosem jutott ez eszembe. Ha lenne egy Finn Nagydíj, még hagyján, de a jelenlegi pályák közül… Nem mondanám, hogy lenne egy különleges kanyar számomra. De Ausztriában a bokszutca viselhetné az én nevem! Megvan, ez lesz az!” – csillogtatta meg öniróniáját Bottas a Formula.hu jelenlétében.

A sajtótájékoztatón Bottasszal párba ültetett Charles Leclerc-t is megkérdezték ugyanerről. A monacói előbb elgondolkodott, majd hárított: „Egyelőre nem érdemeltem ki ilyesmit, szóval előbb keményen dolgozom, hogy jogos legyen a kérdés” – mondta a fiatal pilóta.

Bottas az alábbi eset apropóján választotta ki a Red Bull Ring bokszutcáját – ahol emlékeztest sikerült alkotnia a Stájer Nagydíjon:

[embedded content]

A németországi árvízkatasztrófa miatt törölték a Kamion-Eb nürburgringi fordulóját

A második hétvégéjére készült a Kamion-Európa-bajnokság mezőnye, amely a hungaroringi nyitány után a naptár egyik ékkövének számító Nürburgringen mérte volna össze az erejét – ráadásul nem a megszokott négy, hanem összesen hat futam keretében. Csütörtök délután azonban a szervezők kénytelen voltak törölni a teljes hétvégét: a Rajna-vidéket ugyanis súlyos esőzések, emiatt pedig óriási árvizek sújtják, amelyben a híradások szerint több ház is összeomlott, rengeteg ember pedig eltűnt és életét vesztette.

A vészhelyzeti körülmények miatt az ETRA, a helyi szervező és az FIA közösen arra jutott, hogy nem tudják megtartani a nürburgringi eseményt. A mezőny magyar indulójának, a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbertnek a Facebook-posztja szerint a pálya teljes technikai személyzete a mentésen dolgozik és azon, hogy segítsenek a bajba jutottaknak. 

kamion-1_1

Ezeket a fejlesztéseket hozta Silverstone-ba a Mercedes

Ugyan a világbajnok istállónál igyekeztek az utóbbi hetekben csökkenteni annak élét, hogy új fejlesztési csomaggal érkeznek a hazai futamukra, de az olasz La Gazzetta dello Sport szerint azért nem olyan kis lépcső ez, mint amilyennek a csapat szeretné beállítani. A portál információi szerint a Mercedes egy továbbfejlesztett első szárnyat, új padlólemezt, átdolgozott diffúzort és új oldalsó terelőelemeket, átalakított aerodinamikát szeretne kipróbálni. A gond az, hogy az új menetrend és a sprintfutam miatt a kvalifikáció előtt mindössze egy hatvanperces edzésük lesz arra, hogy ezt megtegyék…

00121017_427

fotó: dppi

Igazán britre sikerült George Russell speciális silverstone-i sisakfestése

Hazai nagydíjára készülődik George Russell, amelyet igazán különleges bukóval ünnepel a Williams pilótája: a dizájnban a brit zászló színei mellett jellegzetes londoni motívumokat is feltűnnek.

Olyat láthatunk a hétvégén, amire 2003 óta nem volt példa az F1-ben

A Brit Nagydíj legfontosabb újítása lesz a Formula-1 történetében első alkalommal megrendezendő szombati sprintkvalifikáció, amelynek az időmérő végeredménye alapján vágnak neki a versenyzők, s amely alapján kialakul a vasárnapi futam rajtsorrendje. Ez viszont azt is eredményezi, hogy a „rendes” időmérő előrekerült a programban péntek késő délutánra.

Nem rendkívüli az F1 történetében, hogy már pénteken tétre menő edzést rendezzenek a nagydíjhétvégéken: 1995-ig rendszerint pénteken és szombaton is rendeztek kvalifikációkat – sőt, volt időszak, amikor előkvalifikációra is szükség volt a rengeteg induló miatt. 1996-tól 2002-ig aztán egyetlen egyórás szombati edzés döntött a rajtsorrendről, 2003-ban viszont az egykörös kvalifikáció bevezetésekor ismét két tréning került a programba, amelyek közül az elsőt pénteken futották. 2004-ben aztán már mindkét időmérőre szombaton került sor, s bár azóta többször is változott a lebonyolítás, egyszer sem volt rá példa, hogy a versenyhétvégék első napján is tétre menő edzést tartsanak (olyanra volt, hogy még vasárnap is szerepeljen a programban kvalifikáció: 2005 elején volt érvényben ez a szabály) – azaz legutóbb olyan, amit a mostani silverstone-i fordulón látni fogunk, a 2003-as évadzáró Japán Nagydíjon történt.

2003-suzuka-f1-dppi

fotó: DPPI

Legendás F1-es Lotusba pattan a hétvégén a McLaren vezére

Zak Brown, a McLaren elnök-vezérigazgatója köztudottan rajong a történelmi Formula-1-es autókért, amelyek közül többnek is a tulajdonosa. Az előttünk álló hétvégén pedig egybe be is ülhet: a Brit Nagydíjak 70. évfordulójára emlékező bemutatón fog pályára gördülni az 1978-as Lotus 79-essel, amellyel Mario Andretti annak idején világbajnoki címet szerzett.

Ahogy arra Brown is felhívta a figyelmet az F1i.com szaklapnak adott nyilatkozatában: kevés ikonikusabb festés létezik a JPS Lotus fekete-arany dizájnjánál az F1-ben. Most ezt az emblematikus versenygépet csodálhatjuk majd meg Silverstone-ban Brownnal a volánnál – nem sokkal azután, hogy az autó Goodwoodban is tiszteletét tette.

andretti-brown-lotus-1978-1

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Megvolt a stadionavató a Honvédnál: ez lett a vége

Kispesten az egésznapos programokat záró főeseményen a hazai gárda a jó iramú első félidőben mezőnyfölényben játszott - különösen két szélsője, Nagy Dominik és Bőle...

7 nap 7 recept: szaftos darált húsos kaják

Az egyik legcsodálatosabb kombináció a gyümölcs és a túró! GRILLSZEZON Fullos bagel ...

11+1 rántott hús a világ körül: Dél-Koreától Ausztriáig

Egészséges, tápanyagokkal dúsított Alkoholmentes koktélok Épp elég frissítő alkohol nélkül is 😉 ...

Beaver Café: tökéletes kávélelőhely és otthonos hangulat Balatonalmádiban

Alkoholmentes koktélok Épp elég frissítő alkohol nélkül is 😉 Vegetáriánus ételek ...

5 fantasztikus vízparti strandétterem a Balatonnál, ahol egész nyáron jót ehetsz

Alkoholmentes koktélok Épp elég frissítő alkohol nélkül is 😉 Vegetáriánus ételek ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -