2020 Forma-1 Emilia-romagnai Nagydíj

Ezt olvasta már?

Újabb három gyilkos vb-csata vár a magyar férfi kézilabda-válogatottra

Miután a csoportkört háromból három győzelemmel zárta a férfi kézilabda-válogatott, maximális pontszámmal, négy ponttal kezdheti meg a középdöntős szereplését a világbajnokságon. Gulyás István csapata...

Emberhátrányban verte ki a harmadosztályú Alcoyano a Real Madridot a kupából

A tartalékos összeállításban kezdő Real Madrid a 45. percben vezetést szerzett Eder Militao góljával. A 81. percben Solbes kiegyenlített, így a két csapat hosszabbításra...

Lázár János korábban belengette, elkerült Budapestről a tenisztorna |

Budapest helyett Belgrádban rendeznek áprilisban tornát a férfi teniszezők számára az ATP honlapjának szerdai közlése szerint, írja az MTI. A döntés egyáltalán nem meglepő,...

Férfi kézi-vb: „Sz.r érzés” – a németek szerint kihúztuk a lábuk al

A német férfi kézilabda-válogatott tagjai érthető módon csalódottan értékeltek, miután szoros végjátékban egy góllal kikaptak a mieinktől az egyiptomi világbajnokság csoportkörének utolsó fordulójában,...

A mercedeses Lewis Hamilton nyerte a 2020-as Forma-1-es Emilia-romagnai Nagydíjat a csapattárs Valtteri Bottas és a Renault ausztrálja, Daniel Ricciardo előtt. A 63 körös futam elején úgy tűnt, hogy a címvédő számára csapattársa jelentheti a legnagyobb kihívást, ám a finn pilóta autója megsérült. Ez az eredmény bőven elegendő volt ahhoz, hogy a Mercedes behúzza zsinórban hetedik konstruktőri bajnoki címét.

F1: Hamilton nyert Imolában, a Mercedes újra bajnok lett 1

A rajtot Hamilton nem kapta el jól: Max Verstappen simán elment mellette a Red Bull-lal, és Ricciardo is közel járt ehhez. A negyedikről az ötödik helyre visszacsúszott Pierre Gasly, ám az AlphaTauri franciája műszaki hiba miatt nem tudta jó eredményre váltani a remek rajtpozíciót, fel kellett adnia a futamot.

A bokszkiállások a vártnál hamarabb megkezdődtek, a lágy gumikon rajtolók sorban cserélték kemény keverékűre használt abroncsaikat. Az élen álló Bottas, Verstappen, Hamilton trió közepes gumikon haladt, közülük Verstappen, majd Bottas váltott először.

Hamilton ekkor megpróbálta elhúzni a kerékcserét, amit sikerrel tett: Bottas egy, még a rajtnál Sebastian Vettel Ferrarijáról leváló alkatrészt összeszedett, ez pedig visszalassította őt, valamint a mögé beragadó Verstappent is.

Esteban Ocon Renault-jának műszaki hibája és félreállása miatt virtuális biztonsági autós szakasz lépett életbe, ezt Hamilton kihasználva még időt is nyert bokszkiállásakor, így simán az első helyre tért vissza a kerékcseréről. Csapattársa nem bírta sokáig Verstappen nyomását, egy hiba során a holland is elment Bottas mellett.

A világbajnokság két hét múlva Isztambulban folytatódik a Török Nagydíjjal.

A futam részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.

Kissé felhős időben, 17 fokos levegő- és 23 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel az autók a rajtrácsra a 2020-as szezon tizenharmadik Forma-1-es futamára, az Emilia-romagnai Nagydíjra.

Az év 13. pole-pozícióját Valtteri Bottas szerezte meg csapattársa, Lewis Hamilton előtt, megelőzve a Red Bull-os Max Verstappent és az AlphaTauri volánjánál remeklő Pierre Gaslyt. A harmadik soron Daniel Ricciardo és Alexander Albon osztozhatott a Renault-val és a Red Bull-lal, a negyedik sorban pedig a ferraris Charles Leclerc, valamint Danyiil Kvjat várhatta a piros lámpák kialvását az AlphaTaurival. A legjobb tízbe befért még a két McLaren Lando Norris, Carlos Sainz sorrendben.

Az imolai időmérő sem sikerült jól Sebastian Vettelnek, a Ferrari németje csak a 14. helyről kezdhette 63 körös futamot.

F1: Hamilton nyert Imolában, a Mercedes újra bajnok lett 2

A mezőny többsége a közepes gumikon kezdte a futamot, nyolcan (a két AlphaTauri, a két McLaren, Ricciardo, Albon, Leclerc és az Alfa Romeo olasz versenyzője, Antonio Giovinazzi) a piros oldalfalú lágyakon indultak.

A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégia száraz időben az egy kiállásos taktika lehetett volna, lágy-közepes elosztásban, 28-30 körös lágy gumis etappal. Hasonlóan gyorsnak gondolták a lágy-kemény változatot, melyben a lágy gumis etap 24-27 körös lehetne. Ennél rugalmasabb megoldásnak gondolták az olaszok a közepes-kemény felosztást, 26-35 körös közepes gumis etappal a 63 körös versenyen.

Kép(ek) forrása: Getty Images, Mercedes

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Maradt még aduász a magyar kéziválogatott paklijában

A németek ellni meccs legjobbjának választott Bánhidi Bence így értékelte saját maga és a csapat teljesítményét.  Az első két mérkőzésen is már a...

Egyre több külföldi étterem lázad fel és kinyit | Street Kitchen

Kolbásszal az igazi! Tésztapolc A parmezános réteget nem érdemes kihagyni ...

Újabb étteremnyitás: Érden nyit új helyet a MexKitchen | Street Kitchen

Gluténmentes Finomak és egészségesek is, bizony van ilyen! Szendvicsek és burgerek ...

Ezeken a helyeken kaphattok meleg ételt vagy italt, ha a Balatonhoz kirándultok

Alapkészítmények Ha már megvan az alaprecept, már csak rajtatok áll, hogy édesen, vagy sósan turbózzátok! ...

„Elégethetném a pénzt a teraszon” – Hogyan éli túl egy kávézótulajdonos a járványt?

A klasszik, kockás terítős büfék reggeli szendvicskínálatának gyöngyszeme Green Kitchen Ez most nem...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -