Megtoldották a brexittárgyalásokat

Ezt olvasta már?

Románia elfogadja a magyar védettségi igazolványt

A román hatóságok elfogadják a magyar védettségi igazolványt erősítette meg a Maszol.ro portálnak pénteken a határrendészet szóvivője és az Arad megyei tisztiorvos. A Maszol kitért...

Három napja keresik egy kettős gyilkosság elkövetőjét a Francia-középhegységben

Harmadik napja folytatott hajtóvadászatot pénteken több mint 350 csendőr egy kettős gyilkosság elkövetője ellen a Francia-középhegységben. A 29 éves Valentin Marcone kedden lelőtte a főnökét...

Elfogadják a magyar védettségi igazolványt a román határon

A Maszol kitért arra, hogy Szijjártó Péter magyar külügyminiszter és román kollégája, Bogdan Aurescu gyulai találkozóján is téma volt az oltási igazolványok kölcsönös elismerése,...

Öt autó karambolozott Érdnél az M7-esen, nagy a torlódás

A fővárosból kifelé vezető oldalon történt balesetben egy ember elhunyt. Több kilométeres a kocsisor. Öt autó ütközött össze az M7-es autópályán Érdnél,...

Meghosszabbították az Egyesült Királyság és az Európai Unió jövőbeni kapcsolatrendszerének feltételeiről szóló tárgyalások most folyó londoni fordulóját, amely az eredeti tervek szerint vasárnap este véget ért volna. A Downing Street szóvivője részletek nélkül azt közölte vasárnapi tájékoztatóján, hogy Michel Barnier, az Európai Bizottság tárgyalásvezetője szerdáig marad a brit fővárosban.

Barnier és stábja csütörtökön érkezett Londonba. A brit küldöttséget David Frost, a kormány főtárgyalója vezeti.

A két fél előzetesen arról állapodott meg, hogy a mostani szakaszban minden nap lesznek tárgyalások, beleértve a hétvégéket is, hacsak a küldöttségek menet közben máshogy nem döntenek.

Brandon Lewis, a konzervatív párti brit kormány észak-írországi ügyekért felelős minisztere a BBC televíziónak vasárnap kijelentette:

“nagyon jó jel”, hogy Michel Barnier hajlandó a londoni tárgyalások folytatására a tervezett időponton túl.

Hozzátette: jó esély van arra, hogy az Egyesült Királyság és az Európai Unió a következő hetekben megállapodásra jut a jövőbeni kétoldalú kapcsolatok feltételrendszeréről.

A tárgyalások jövője az október közepi EU-csúcsértekezlet után bizonytalanná vált. Az ülésen ugyanis a tagországok vezetői olyan állásfoglalást fogadtak el, hogy Londonnak kell megtennie a megállapodáshoz szükséges további lépéseket.

A Downing Street erre reagálva a múlt hétvégén közölte, hogy a brit kormány értelmezése szerint ezzel az állásfoglalással az EU gyakorlatilag véget vetett a tárgyalásoknak, és nincs is értelme a megbeszélések folytatásnak, ha az unió nem változtat azon az álláspontján, hogy csak a brit kormánynak kell a megállapodás érdekében további lépéseket tennie.

Michel Barnier azonban az Európai Parlament szerdai ülésén felszólalva kijelentette: a megállapodás a majdani kétoldalú kapcsolatrendszer feltételeiről karnyújtásnyira van, ha “mindkét fél” készen áll a konstruktív munkára a kompromisszumkészség jegyében.

A Downing Street szinte rögtön ezután bejelentette, hogy a tárgyalások mégis folytatódnak, miután immár mindkét tárgyalófél egyértelműen kinyilvánította, hogy “egy megállapodás eléréséhez ketten kellenek”.

Az Egyesült Királyság január 31-én kilépett az Európai Unióból. Távozásának napján 11 hónapos, vagyis december 31-ig tartó átmeneti időszak kezdődött azzal a céllal, hogy legyen idő a megállapodásra a majdani kétoldalú kapcsolatrendszer feltételeiről, mindenekelőtt egy szabadkereskedelmi egyezményről.

London folyamatosan hangsúlyozza, hogy továbbra sem biztos a megállapodás elérése, és ha ez végül lehetetlennek bizonyul, az Egyesült Királyság januártól “ausztráliai típusú” feltételrendszerben folytatja kereskedelmét az EU-val.

A brit kormány által a lehetőségek között rendszeresen emlegetett ausztráliai típusú feltételrendszer valójában azt jelentené, hogy az Egyesült Királyság és az EU kereskedelme januártól a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) általános szabályrendszere alapján folytatódna, ez viszont vámok megjelenésével járna a jelenleg akadálytalan kereskedelmi forgalomban.

A brit autógyártók és autókereskedők szövetsége (SMMT) a héten arra figyelmeztette a brit kormányt, hogy a WTO-szabályrendszer alapján 10 százalékos vám terhelné az EU-val folytatott kétoldalú autókereskedelmet, és ez 4,5 milliárd fonttal (1815 milliárd forinttal) emelné a kereskedelmi költségeket.

A SMMT számításai szerint a WTO-szabályozás az EU-ból importált, belső égésű motorral működő autók nagy-britanniai kiskereskedelmi árát átlagosan 1900 fonttal (770 ezer forinttal), az elektromos autókét 2800 fonttal (több mint 1,1 millió forinttal) növelné.

Nyitókép: Patrick Seeger

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Romániában már nem kell maszk az utcán

Romániában szombattól bizonyos kivételekkel feloldják a kültéri maszkviselési kötelezettséget, eltörölték a koronavírus-járvány miatt elrendelt éjszakai kijárási tilalmat és az üzletek nyitvatartásának korlátozását - jelentette...

Mindent vitt az egyik új tortareceptünk – ezeket szerettétek múlt héten

Tele rosttal, káliummal, kálciummal, magnéziummal és teljes értékű fehérjével Megúszós sütik Klasszikus tészta,...

7 nap 7 süti: könnyű, joghurtos sütik a hét minden napjára

Cukormentes Nem kell sokat hozzáfűzni Ezután már gyerekjáték lesz bármilyen húspogácsa! ...

7 nap 7 recept: variációk spenótra és rukkolára

Cukormentes Nem kell sokat hozzáfűzni Ezután már gyerekjáték lesz bármilyen húspogácsa! ...

Kicsoda Sandwich grófja? – megjelent a Street Kitchen újságírójának legújabb könyve

Langalló, kenyérlángos, vagy hívd, ahogy akarod! Húst hússal Frankó töltelék, perfekt sült csirke,...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -