Megkóstoltuk az újra piacra dobott Bambit, és nem lettünk rajongók

Ezt olvasta már?

Csak egy szuper mártogatós és a hajszálvékonyra vágott káposzta hiányzik mellé
Ez az a süti, szaftos és tényleg a legegyszerűbb recept a világon.
“Annyi meg egy Bambi” – ezt a kedves szlogent mindenki Magyarország kultikus üdítőjéhez, a Bambihoz köti. Hiába szűnt meg a márka már ötven éve, a Bambi név még ugyanúgy él a köztudatban, és most teljes gőzzel visszatért a piacra és a boltok polcaira. Mind a négyféle ízt végigkóstoltuk, és sajnos nem voltunk elájulva az új üdítőtől – ez persze nem zárja ki, hogy hatalmas siker lesz.

A Bambi üdítőket egy másfél milliárdos beruházás keretében dobta újra piacra az Art Water Kft., akik saját palackozóüzemmel is rendelkeznek a nyugati határ mellett. A tulajdonos, Dorogi Éva elmondta: két évbe került megszereznie ezt a márkanevet. Az új Bambinak azonban a néven kívül semmi köze a régihez, de ez nem is volt cél. 

A narancsos Bambi, fotó: Unger and Partners

Semmi retró, semmi nosztalgia

Nemhogy retró, de még nosztalgikus termék sem született, mindössze egy kétségkívül ügyes marketingfogás, ami egy már meglévő nevet próbál megtölteni új tartalommal. Nekem már a csomagolás is csalódás volt. Értem persze, hogy a csatos üveget nem tudták megtartani – bár összességében szomorú, hogy nálunk nem teszi lehetővé a rendszer a visszaválthatós üvegek forgalmazását. Üvegben árulják ugyan az új Bambit, de eldobhatóban.

retró bambi
Ilyen volt a régi Bambi, fotó: Kalas Györgyi

De még az eredeti üveg rücskösségét sem őrizték meg, így az új Bambi pont úgy néz ki, mint bármelyik kézműves tonik. Első ránézésre nem tudnám megkülönböztetni egy másik üdítőtől, főleg hogy a néven kívül majdnem minden felirat angol. Nyilván a célközönség tud angolul, meg az Instagramon is jobban mutat, csak így meg jellegtelen az egész. 

rebarbara
Az új dizájn, fotó: Unger és Partners

Ettől függetlenül, ha nem sírjuk vissza a retró vonalat, a dizájnnal nincs semmi baj, teljesen belesimul a mostani vonalba, és éppenséggel nem is csúnya. A tulajdonos, valamint Unger Zsolt, aki a márkaépítésért felelt, elmondták, hogy tudatosan nem akartak elmenni a retró irányba, pedig eredetileg onnan indultak. Először számukra is természetes volt, hogy ha Bambi, akkor retró, de végül arra jutottak, hogy a Bambi tujadonképpen az ötvenes évek Magyarországát idézi meg, amire nem jó emlékezni. 

Bambi
Dorogi Éva tulajdonos. Fotó: Unger and Partners

Emellett a mai trendekhez igazodva egy kifejezetten, alacsony cukortartalmú, kraft, azaz kisüzemi, kézműves terméket akartak létrehozni. Tulajdonképpen egy egészséges üdítőt, ami kizárólag természetes összetevőkből, kevés cukorból és alpesi forrásvízből áll. Teljesen tudatos döntés volt tehát, hogy új tartalommal töltik meg a nevet. Ami tekintettel arra, hogy már kevesen emlékeznek az eredeti üdítő ízére, valószínűleg nem is lesz nehéz. 

Az eredeti Bambi

Az eredeti Bambi 1947-ben került forgalomba. A Mária Terézia (ma Horváth Mihály) téren kezdték palackozni, így stílusosan az új Bambi bemutatója is ennek közelében volt. Az eredetileg magán üzemet 1949-ben államosították, a Bambi receptje és a gyártó gépsor pedig vele együtt a kormányzat tulajdonába került. Érdekes, hogy a Bambi eredetileg koronazáras volt, csak 1953-ban  (ekkor már évi 7 millió Bambi fogyott Magyarországon) vezették be a híres csatos üveget, takarékossági szempontból. Túl drága volt ugyanis a kupak. A Bambi népszerűsége egészen 1968-ig töretlen volt, ekkor azoban megjelentek itthon a kóla-típusú üdítők és kiszorították a piacról. 1970-ben meg is szűnt. 

bambi plakát
A Bambi eredeti plakátja, fotó: Kalas Györgyi

Azóta egyébként több kísérlet is született a feltámasztására, és bár kevesen tudnak, róla, de 2000-ben sikerült: a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. (BGYH) a csillaghegyi palackozóüzemben újraindította a gyártást. Csak a budapesti fürdőkben, és a Ferenciek téri Ibolya Espressóban kapható. Évi 3600 üveggel gyártanak belőle.

Citrom, narancs, gyömbér és rebarbara

Na, de most fókuszáljunk az új termékre, annál is inkább, hiszen üzleti tervük szerint ők legalább heti egymillió palack gyártását tervezik.  Az üvegről már volt szó, a kupak csavaros. Nekem mondjuk szétvágta a kezem, de ezt saját bénaságomnak tudom be. Maga a beltartalom szintén csalódás. Négyféle ízben dobták piacra: narancs ízű sevillai narancsvirággal, gyömbér-boróka, rebarbara és citrom. 

citromos bambi
Annyi meg egy Bambi! Fotó: Unger and Partners

Mindegyiket végigkóstoltam egyenként, többször is, jéggel és jég nélkül is, és hoztam be a szerkesztőségbe is, hogy mások is megkóstolják, sőt adtam egy üveggel a gyerekeimnek is. Sajnos senki nem volt pozitív véleménnyel róla. Nem üdítő, hanem gyakorlatilag egy ízesített szóda született, aminek persze lehet létjogosultsága a piacon, csak éppen én nem ezt vártam.

Mind a négy fajtában a víz dominál. Az ember folyamatosan várja, hogy megérkezzenek az ízek, de nem jönnek. Ez mondjuk a rebarbarásnál egy idő után nem is hiányzott, az viszonylag érdekesre sikerült. A gyömbéres és a citromos egyszerű ízesített víznek tűnik, a narancsos viszont – sevillai narancsvirág és fermentált gyömbérlé ide vagy oda – egyszerűen rossz. Az ára azonban kifejezetten magas, a bolti ára átlagosan 450 Ft lesz, de szórakozóhelyeken akár 6-700 Ft-ot is kérhetnek érte.

Bambi üdítők
Négyféle ízben kapható, fotó: Kalas Györgyi

Persze ezzel nem azt mondom, hogy az eredeti Bambi jó volt. Hiszen kizárólag szintetikus anyagokat tartalmazott, a cukortartalma eszméletlen magas, 12 százalék volt. Ha van pozitív tulajdonsága az új Bambinak, akkor az tényleg az alacsony cukortartalom. Egyáltalán nem ragad össze tőle a szánk, és utóíze sincs.  Koktélokhoz és röviditalok mellé egyébként valószínűleg jól is fog működni, de önmagában élvezeti értéket nem annyira találtam benne. Kábé mint az uborkás víz. Bár valószínűleg csak annyi történt, hogy nem én vagyok a célközönség.

Legfrissebb a témában

Booking.com

Még több hasonló cikk a témában