5 ok, amiért nagyon egészséges a földön ülés

Ezt olvasta már?

1. Javítja a testtartást

Amennyiben a földön ülünk, olyan természetes testhelyzetet veszünk fel, amely elősegíti a helyes testtartást. Azok az izmok edződnek meg, amelyeket ülőhelyzetben egyáltalán nem használunk, ez érvényes a csontozatra is. Ha rendszeresen, napi 5–10 percet a földön ülünk, akkor megelőzhetjük az izomhúzódásokat, az ínyszalag, vagy ízületi sérüléseket. A gerinc kiegyenesedik, és a vállaknak is kényelmes ez a pozíció.

2. Nem a széken ülésre „tervezték” az emberi testet

A székeket nem olyan rég alkotta meg az emberiség, ez a civilizáció hozadéka, széleskörű használatuk még alig 200 évre tekint vissza. A világ számos helyén még mindig a földön ülnek, és nem árt megnézni, hogy ezekben az országokban hány görnyedt ember van. Jóval kevesebb, mint a nyugati társadalmakban.

3. Javítja az erőnlétet és a hajlékonyságot

Ma több órát ülünk a széken, otthon és a munkahelyen is. Ezért gyakoriak a hátfájásos panaszok, a hasizmok szinte semmit sem mozognak, a comb izmai is merevek, sokszor alig tudunk felállni a székből. Azonban, ha törökülésben helyezkedünk el a szőnyegen, ezzel erősítjük a medence és a hát izmait is, így például sokkal rugalmasabbá válik a testünk, nehezebb tárgyakat is képesek leszünk felemelni, anélkül, hogy meghúzódna valamink. Ebben a testpozícióban a térdeknek is kényelmes az elhelyezkedésük, így a fájások akár meg is szűnhetnek, és több idő marad sétálni, netán táncolni.

4. Hosszabb lesz az élettartam

Úgy tartják, hogy az, aki képes törökülésből úgy felállni, hogy közben nem használja a kezeit, az hosszú életre számíthat. Érdemes ezért gyakorolni, hiszen ezzel nagyon jól fejleszthető az egyensúlyérzék és rugalmasság is. Az valamennyivel még nehezebb, hogy álló helyzetből üljünk le úgy, hogy a kezeinket ne használjuk.

5. A szerénység jelképe

A földön ülő testhelyzet azt jelképezi, hogy egy más szempontból tekintesz a körülötted lévő világra, az emberekre. Az üléssel a szerénységet, alázatot, egyenlőséget fejezzük ki. Így lehet a legjobban meditálni is, ekkor tudunk a legjobban önmagunkra koncentrálni, a belső hangokra figyelni.

A cikk forrása: filantropikum.com

2021. március 02.

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Legfrissebb a témában

- Advertisement -spot_img

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -spot_img