Visszahívják a tűzveszélyes Hyundai villanyautókat

Ezt olvasta már?

Már majdnem itt van az új Maybach csúcslimuzin

Az S osztály Maybach változatát már tavaly ősszel láthattuk, ám most először mutatnak fotót az S650 jelzésű csúcskivitelről. Ebbe – ahogy a motorháztető felirata...

Már a franciáknál is megy az autóban oltás

Megnyílt Franciaországban kedden a koronavírus elleni első autós oltóhely: a déli Montpellier egyik elővárosban az előzetes bejelentkezés alapján érkező autósoknak az oltás idejére sem...

Halálra gázolt a vonat egy embert Ferihegynél

A ceglédi vonalon 15-30 perces késésekre kell számítani. Halálra gázolt a vonat egy embert Vecsés és Ferihegy állomás között csütörtök este – közölte...

Kiderült, mibe kerülnek az egyszerűbb Polestar 2-esek

Néhány napja jelentették be a Polestar 2 egyszerűbb változatait, de akkor az árakról még hallgattak. Most azonban kiderült, hogy hova árazzák az új kiviteleket....

A koreai gyártó a legdrágább, de legbiztosabb megoldás mellett döntött: lecserélik 82 ezer villanyautó hajtásrendszerében a Li-ion akkucsomagokat, ettől remélik, hogy nem fordul elő több tűzeset.

A becslések szerint durván 900 millió dolláros költségű visszahívás nagy részben a Hyundai Kona elektromos változatát érinti – ebből 76 ezer példányban cserélnek akkumulátorcsomagot – de néhány ezer elektromos Ioniq és a Elec City busz is része lesz az akciónak.

Arról, hogy hogyan ossza meg a költségeket az akkucellákat gyártó LG Energy Solutions – a korábbi LG Chem – és a Hyundai, egyelőre még folynak a tárgyalások, de úgy néz ki, az akkumulátorgyártó igyekszik hárítani a felelősséget. Azt állítják, a celláik megfelelőek voltak, a Hyundai mérnökei értelmezték félre a gyorstöltésre vonatkozó ajánlásokat, és terveztek az akkumulátorhoz nem megfelelő töltőáramkört. Az állításukat legalábbis megkérdőjelezi az a tény, hogy az azonos időszakban, szintén LG Chem akkucellákkal épített Chevrolet Bolt és Opel Ampera-e típusokról is kiderült néhány év után, hogy teljesen feltöltött akkumulátorral hajlamosak kigyulladni.

A visszahívás lebonyolítása természetesen további hónapokat vesz majd igénybe. A Hyundai addig is azt tanácsolja az érintett típusok tulajdonosainak, hogy 90%-os szint fölé ne töltsék a járművük akkumulátorát.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Villanykabrió: teszten a teljesen új és olaszosan cuki elektromos Fiat 500

A retro divathullámot mostanság egyre több autóipari cég igyekszik meglovagolni, hol több, hol kevesebb sikerrel. A Fiat jó lóra tett azzal, hogy 2007-ben piacra...

Raktárból francia pékség – teszteltük a Petit Tourage Pâtisserie-t

Ezt BÁRKI meg tudja csinálni! Húst hússal Kiadós kaja, amiért nem kell Csehországig...

Több száz hamburgert osztanak szét a mentősök között | Street Kitchen

Igazi ízbomba, és még diétás is! Húst hússal Nyisd meg otthon a saját...

Szuper pizzázóra bukkantunk Veresegyházon: a Trattoria al Forno levett a lábunkról

Igazi ízbomba, és még diétás is! Húst hússal Nyisd meg otthon a saját...

Maradékmentésből jeles – teszteltük, mit tud a Munch

Az összes húsvéti recept Perfekt ünnepi főfogás húsvétkor Green Kitchen Bulgurból...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -