Véget ér az amerikai VW Passat pályafutása

Ezt olvasta már?

Így képzeli el az Audi a saját villanykútjait

Az Audinál is készülnek dedikáltan a saját ügyfeleknek készülő töltőhálózattal, az ilyen kutak pedig a kiadott vázlatok alapján valamiféle prémium kisugárzású konténerkupacok lesznek zárt...

Eladják a Le Mans-film egyik Porsche 917-esét

Megjárta a Le Mans-i 24 órást, de az értékén legalább ennyit dob, hogy a legendás egynapos verseny hírnevén sokat emelő Le Mans-film sok jelenetében...

32 éves, de csak 31 ezer kilométert futott Ferrari Testarossát kínálnak eladásra

Ezzel a 12 hengeres motorral szerelt olasz szupersportkocsival évente átlagosan kevesebb, mint ezer kilométert tettek meg. A Ferrari az 512 BB utódjaként 1984-ben...

Bakancs és öltöny: teszten az új Toyota Hilux

53 év telt el azóta, hogy a Toyota piacra dobta az első Hiluxot, amelynek nyolcadik generációja már 5 éve velünk van. A japán gyártó...

Egyetlen generáció után megszűnik a nagyobb és olcsóbb Passat gyártása, legalábbis erre utal az, amit a Volkswagen márkát vezető Ralf Brandstättertől idéz az amerikai szaksajtó.

A vezérigazgató szerint 2022-ben vonják ki a nagy szedánt a kínálatból, miután egyértelművé vált, hogy az észak-amerikai vásárlóközönség teljesen elfordult a személyautóktól. A Tennessee államban működő VW gyár fő terméke így az Atlas SUV marad, amely növekvő eladásokat produkált az utóbbi években – 2019-ben már 81 ezret adtak el belőle – miközben a Passat helyén mód nyílik a tisztán elektromos ID.4 helyi gyártására is.

Az amerikai Passat 2012-ben jelent meg, és arra tervezték, hogy az Egyesült Államok legsikeresebb személyautóival, a Toyota Camryval és a Honda Accorddal versenyezzen. A korábbi, alapvetően Európa számára fejlesztett Passatok ugyanis túl drágának bizonyultak, és a helykínálatukkal sem volt elégedett az amerikai közönség. A költségek alacsonyan tartása, és a gyorsabb fejlesztés kedvéért az amerikai Passatot még az MQB platform előtti VW műszaki alapokra építették, de ez a döntés később visszaütött: ez, illetve a dízelbotrány költségei megakadályozták, hogy a 2010-es évek végén korszerűbbre cseréljék a típust, amely így a maradék szedán-vásárlókért való harcban sem igazán sikeres a sokkal frissebb japán konkurensekkel szemben.

Mindez együtt oda vezetett, hogy a korábbi, bő százezres eladási szint 2019-re 15 ezer alá csökkent, ami érthetővé teszi a Volkswagen vezetés döntését. A nagy Passat olyan zsákutcának bizonyult, amely a továbbiakra nézve nem kecsegtet haszonnal.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Már a kormányépületek közelében sem látják szívesen a Teslákat Kínában

Márciusban már szó volt hasonlóról, az akkor híreszteltekkel ellentétben viszont akkor még csak a katonai létesítmények területén korlátozták a Teslák behajtását. A kínai vezetés...

Megnyílt a La Casita, ami hivatalosan is a legcukibb hely a városban

Levesek és főzelékek Mamma mia! Cukormentes Igen, jól olvastátok! ...

Nagyiféle sütikre és zserbófagyira bukkantunk a Kazinczy utcában

Megúszós sütik Tökéletes nyári desszert! Mindig nagyon inspiráló olyan emberekkel találkozni, akik megelégelve a mókuskereket,...

Az édes ízek nyertek múlt héten

Ezt igazából gyerek nélkül is lehet élvezni 😀 Megúszós sütik Tökéletes nyári desszert!...

Két év előkészület után megnyitott Pesti István séf új étterme Tatán

Levesek és főzelékek Mamma mia! Cukormentes Igen, jól olvastátok! ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -