Véget ér az amerikai VW Passat pályafutása

Ezt olvasta már?

Csehországban kezdik gyártani a Toyota Yarist

A Toyota most már egyedüli birtokosa az eredetileg a PSA-val együtt létrehozott üzemnek a csehországi Kolinban – az egykori Toyota Peugeot Citroën Automobile neve...

Elhanyagolt márkákat támaszthat fel a Stellantis

Ahogy várható volt, az új autógyártó, a Stellantis első hivatalos sajtótájékoztatóján sok konkrétum nem hangzott el, de annyi azért kiderült, hogy a vállalat vezetése...

Minden második eladott BMW már SUV Magyarországon

Negyvennyolc százaléka a bajor márka eladásainak már nálunk is szabadidőautó, köztük egyre több az alternatív hajtású modell, illetve hamarosan jönnek a teljesen elektromos...

CityPorter, a gyanús jövőkép

Minden létező kategóriában felbukkantak már az elektromos járművek, a furgonok piaca sem kivétel. Itt is egyre sűrűbb a mezőny, a Ford, a General Motors,...

Egyetlen generáció után megszűnik a nagyobb és olcsóbb Passat gyártása, legalábbis erre utal az, amit a Volkswagen márkát vezető Ralf Brandstättertől idéz az amerikai szaksajtó.

A vezérigazgató szerint 2022-ben vonják ki a nagy szedánt a kínálatból, miután egyértelművé vált, hogy az észak-amerikai vásárlóközönség teljesen elfordult a személyautóktól. A Tennessee államban működő VW gyár fő terméke így az Atlas SUV marad, amely növekvő eladásokat produkált az utóbbi években – 2019-ben már 81 ezret adtak el belőle – miközben a Passat helyén mód nyílik a tisztán elektromos ID.4 helyi gyártására is.

Az amerikai Passat 2012-ben jelent meg, és arra tervezték, hogy az Egyesült Államok legsikeresebb személyautóival, a Toyota Camryval és a Honda Accorddal versenyezzen. A korábbi, alapvetően Európa számára fejlesztett Passatok ugyanis túl drágának bizonyultak, és a helykínálatukkal sem volt elégedett az amerikai közönség. A költségek alacsonyan tartása, és a gyorsabb fejlesztés kedvéért az amerikai Passatot még az MQB platform előtti VW műszaki alapokra építették, de ez a döntés később visszaütött: ez, illetve a dízelbotrány költségei megakadályozták, hogy a 2010-es évek végén korszerűbbre cseréljék a típust, amely így a maradék szedán-vásárlókért való harcban sem igazán sikeres a sokkal frissebb japán konkurensekkel szemben.

Mindez együtt oda vezetett, hogy a korábbi, bő százezres eladási szint 2019-re 15 ezer alá csökkent, ami érthetővé teszi a Volkswagen vezetés döntését. A nagy Passat olyan zsákutcának bizonyult, amely a továbbiakra nézve nem kecsegtet haszonnal.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Megújult a VW legnagyobb divatterepjárója, az 5 méternél hosszabb Teramont

Az Audi Q7 méretkategóriájában versenyző SUV kétféle benzinmotorral készül. Magyarországon a Touareg a Volkswagen legnagyobb méretű szabadidőautója, a 2,9 méteres tengelytávolságú felsőkategóriás SUV 4,87...

Újabb étteremnyitás: Érden nyit új helyet a MexKitchen | Street Kitchen

Gluténmentes Finomak és egészségesek is, bizony van ilyen! Szendvicsek és burgerek ...

Ezeken a helyeken kaphattok meleg ételt vagy italt, ha a Balatonhoz kirándultok

Alapkészítmények Ha már megvan az alaprecept, már csak rajtatok áll, hogy édesen, vagy sósan turbózzátok! ...

„Elégethetném a pénzt a teraszon” – Hogyan éli túl egy kávézótulajdonos a járványt?

A klasszik, kockás terítős büfék reggeli szendvicskínálatának gyöngyszeme Green Kitchen Ez most nem...

A Sandwich Heaven több mint egy jó szendvicsező | Street Kitchen

Gluténmentes Finomak és egészségesek is, bizony van ilyen! Szendvicsek és burgerek ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -