A német autógyártó egyre jobban elmélyül a maga teremtette mátrixban és a „Neo projekt” után egy újabb forradalminak ígért fejlesztésen dolgozik.
A német autógyártó konszern nem vesztegeti az idejét és nagyüzemi módon dobja piacra az újabb és újabb elektromos modelljeit. Mindeközben a középtávú terveken is dolgoznak, amely teljesen új platformot, magaszintű önvezetési képességet és a gyártás reformját is jelenti.
A wolfsburgi cég ezt a fenti célkitűzést a Trinity projekt néven foglalta össze, amit egy csúcskategóriás autó formájában hamarosan a gyakorlatban is bemutatnának. Mindezt Herbert Diess a vállalatcsoport vezetője tette közzé egy Tweetben, amelyben azt írta, hogy „Neo” után, amely a jelenlegi elektromos autóik alapját adja, következik egy még forradalmibb projekt.
A várható konkrét újdonság tehát nem csak egy csúcsmodell lesz önmagában, hanem egy olyan típus is, amelyetet teljesen új elvek alapján gyártottak. Itt elsősorban arra lehet számítani, hogy a gyártás lesz lényegében 100 százalékban automatizált. Az autó vázának újdonsága pedig az Autocar brit lap szerint egy olyan lapos akkumulátorpanel, amely a jelenleginél optimálisabb kabintér kialakítást enged meg, valamint nagyobb variálhatóságot az autó formai kialakításában.
Az önvezetési képességeikben a Trinity projekt keretében érkező autók már a Level 4-es szinten lehetnek, amely szinte teljes önvezetést jelent, azzal a kitétellel, hogy ülnie kell valakinek az autóban, amikor az közlekedik. (Az 5-ös, maximális szintnél már ez sem feltétel.)
A csúcsmodell és a „modern Volkswagen autógyár” megteremtéséhez már most is több mint 10 ezer alkalmazottal működik a német cég vadonatúj szoftvervállalata, a Car.Sotware, miután a németek is úgy gondolják, hogy egy autóipari cégbe kétszer annyi programozó kell, mint gépészmérnök.
Persze nem véletlen a Volkswagen igyekezete: érdemes megemlíteni, hogy a Tesla nagyjából ugyanezeket az elveket még tavaly a Battery Day nevű rendezvényén felvázolta és hasonlóan előremutató autóipari újdonságokkal álltak elő. Elon Musk akkor bemutatta az új akkumulátor celláikat, amelyeket sokkal egyszerűbben gyártanának a jelenlegieknél, valamint jelezte azt is, hogy az akkumulátor a jövőben nem csak egy „csomag lesz” az autóban, hanem a jármű szerkezeti, teherviselő elemévé is válik. Ezen túlmenően pedig egy olyan gyártástechnológia megoldást is bemutatott, amellyel lényegében az autók hátsó része egyetlen darabból állna, ami abszolút eltér a ma ismert gyakorlattól.
Egyelőre nem világos, hogy a Volkswagen esetében a Trinity projekt keretében létrehozott autót mikor mutatják be, de a programhoz hasonló csúcstermék kialakításán a tesvértmáka Audinál is dolgoznak Artemis néven, amelynek keretében egy luxusautó ígérnek az ingolstadtiak 2024-re.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.