Tragikusnak tűnik a Suzuki forma kínai villanyautó biztonsága

Ezt olvasta már?

Nagy ígéret az önvezető autó, de nagyon nem mindegy, hol közlekedik

Szakértők szerint 2030 környékén elkezdhetnek komolyabb mértékben terjedni az önvezető járművek, amelyek érkezésére érdemes időben felkészülnie a városoknak. A Boston Consulting Group (BCG)...

Brabus B45: tuning a legdurvábbnak

Viszonylag magabiztosan állíthatjuk, hogy erősebb utcai forró ötajtóst találni nagyon nehéz. Az A osztály gyári csúcsmodellje eleve 400 lóerő feletti teljesítményt kínál két literből,...

Jönnek a dobozos PSA ikrek villanymotoros változatai

Ahogy a PSA haszonjárműveknél már megszokhattuk, ugyanazt a típust kínálják többféle néven és jelvénnyel, azaz a műszaki tartalom sem tér el egymástól. ...

Sportdízel: Magyarországon a 341 lóerős új Audi SQ5 TDI

A hatalmas nyomatékú gázolajos motorral szerelt divatterepjáró alig több mint 5 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást. Az Audi 2008-ban mutatta be...

A tavaly felbukkant kínai elektromos autó, a Suda SA01, amely profilból kiköpött Suzuki SX4 szedán, most jutott el odáig, hogy az ADAC és az Auto Motor und Sport is tesztelje. Az előbbi töréstesztet, az utóbbi dinamikai méréseket végzett, és az az érzésünk, hogy ezzel el is vágták a típus németországi karrierjét.

suda brake

Mondjuk nem egészen alaptalanul: a papíron 305, a gyakorlatban inkább 200 km hatótávú elektromos autókkal több baj is van. Az AMS vizsgálata azt mutatta, hogy 100 km/h-ről fékezve az autó 44 méteren áll meg, szemben például az igazán olcsó Dacia Sanderóval, aminek ugyanez 38,4 méteren megy. Ráadásul ESP híján sokkal kisebb sebességnél vesztette el a stabilitását, mint bármelyik nagy sorozatban gyártott, Európában forgalmazott típus.

Az igazán kínos azonban a törésteszt eredménye: a 200 Németországba szállított Suda villanyautó egyikében sincs egyetlen légzsák sem, és az utastérbe benyomuló kormányoszlop ráadásul veszélyes méretű ütést mér a sofőr fejére és mellkasára már 64 km/h-s ütközésnél. Ráadásul áramtalanítási lehetőség nélkül a mentés sem veszélytelen feladat az azt végző szakemberek számára.

[embedded content]

Az autók eleve csak a kis sorozatú modellekre vonatkozó egyszerűsített forgalomba helyezési eljárás révén kaphattak forgalmi engedélyt Németországban. Az ADAC szerint azonban komoly kockázatot vállal, aki az egyébként szemtelenül olcsó – 10 ezer eurós alapárú – elektromos autó megvásárlása mellett dönt.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Mégis az SSC Tuatara a leggyorsabb sportkocsi a világon?

Az új rekord 455,3 km/h, ami ugyan nincsen túl az ötszázas álomhatáron, sem a 300 mérföld/órán, viszont a Koenigsegg Agera R 2017-es rekordjánál, ami...

Napfényes teraszt és a város legjobb croissant-ját hozta Budára a Freyja

Ezt az amerikai klasszikust is lehet még túr(b)ózni egy kicsit! Tésztapolc Egy jó...

Ezekkel a helyekkel lett szegényebb Budapest a Covid miatt

Rengeteg SAJT!!! Ha eddig sose sikerült szépen rántanod a húst Szinte hihetetlen,...

Kiadós ebéd: a város egyik legjobb fish & chipse egy pláza aljában

Szupergyors pasta! Fantasztikus desszertek A palacsintás verzió még váratott magára ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -