Történelmi pillanat: itt az ID.4, az első globális villany-VW

Ezt olvasta már?

Magyarországon a zöld rendszámos új Skoda Octavia RS

Az Octavia legsportosabb kivitele mostantól plugin hibrid hajtással is rendelhető. Megérkezett Magyarországra a tavaly teljesen megújult Skoda Octavia környezettudatosnak ígért sportos csúcsmodellje, az...

Bizonytalan a Volkswagen vezetőjének helyzete

Könnyen lehet, hogy a Volkswagen vezetését új ember kell, hogy átvegye, ha Herbert Diess, a jelenlegi vezérigazgató szerződését nem hosszabbítják meg. ...

Lassan tisztázódhat a Nikola helyzete

A szeptemberi bejelentés után, amelyből kiderült, hogy a Nikola nem a saját technológiájára építve lépne be a pickup-piacra, a vállalatot csalással vádolták. Ez az...

Toplista: ezek most Európában a legnépszerűbb villanyautók

A dobogóra egy német, egy francia és egy dél-koreai típus gördülhet fel. Nemrégiben írtunk arról, hogy az új autók európai piacát idén októberben...

Európában már több elektromos modellt is bemutatott a Volkswagen, de az ID.4 az első, amelyet tényleg globális szerepre szánnak. Viszonylag olcsó ugyan csak Észak-Amerikában lesz, de másutt sem tartozik a megfizethetetlen kategóriába, és látszik, hogy igyekeztek vele az aktuális autó-divat közepébe találni.

Az ID.4 egyszerűen fogalmazva a Tiguan elektromos megfelelője. 4,58 méter hosszú, a tükröket nem számolva 1,85 méter széles, 1,61 métet magas és 2,77 méteres tengelytávú autó, 543 literes csomagtartóval. Ezekkel a méretekkel még Európában is bőven a jól használható kategóriához tartozik, és Észak-Amerikában sem tűnik majd bántóan kicsinek vásárlók számára.

Első körben egyetlen változat kerül gyártásba: a 204 lóerős, hátsókerék-hajtású kivitel 77 kWh nettó, és 82 kWh névleges kapacitású akkumulátorral. Már ez is egész tisztességesen megy az adatok szerint – 8,5 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 160 km/h – ugyanakkor 520 km-es WLTP, és 402 km-es EPA hatótávot ígér, ami már Amerikában is értelmezhető, ha bőségesnek nem is mondható.

Később persze jönnek további változatok is: egy 150 és egy 170 lóerős kivitel 52 kWh-s akkumulátorral, illetve a 77 kWh-s akkumulátor 180 lóerős motorral. Ezen felül lesz kétmotoros, összkerék-hajtású modell is, 302 lóerővel. A nagyobbik akkumulátor esetében a gyártó 125 kW-os gyorstöltési lehetőségről beszél.

Bár globális modellről van szó, a világ különféle pontjain elég eltérően árazzák az ID.4-est. Észak-Amerikában valamivel 40 ezer dollár (12,5 millió forint) alatt indul a forgalmazás, így a Volkswagen villanyautója egy árban lesz a Tesla Model 3-as alapkivitelével, és ebből még lejön az államonként eltérő támogatás összege, azaz 33-35 ezer dolláros alapárról beszélnek. Ez nagyjából meg is egyezik azzal az összeggel, amit az átlag amerikai autóra költ, azaz a VW jó helyzetből indul a vevők megszerzéséért. A Teslával nyilván erős verseny várható: a Model 3 dinamikában biztosan többet nyújt, a VW viszont célszerűbbnek tűnik.

Európában egy kicsit más a kép: itt nyilván nem szeretnének háziversenyt az ID.3-assal, így Németországban 49 950 eurótól (18,2 millió forinttól) indul az ár, a jobban felszerelt Max változatért pedig 59 950 eurót (21,9 millió forintot) kérnek. Ez még a 9500 eurós német villanyautó-támogatás mellett sem kevés, bár valószínű, hogy később lesznek jelentősen olcsóbb változatok a kisebb akkumulátor-gyengébb motor párosításokkal.

A gyártást Zwickauban kezdik minden piac számára az ID.3 mellett, ami a szabványos MEB platform miatt viszonylag egyszerű. Néhány év múlva viszont, ahogy a kereslet indokolja, helyi gyártásra igyekeznek átállni: az Egyesült Államokban egy, Kínában két üzemben indul meg a termelés, sőt, az ID.4 előállítását később egy másik német telephelyen, Emdenben, a mostani Passat-gyárban is elkezdik majd.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

A Volkswagen márka nem költ többet autósportra

Úgy tűnik, a Volkswagen csoport a sporttevékenységét is jobban próbálja beosztani, mint eddig: megszűnik a házon belüli versengés, a VW márka pedig meg is...

Itt a MEGÚSZÓS KAJÁK 2 unboxing!

Green Kitchen A káposzta újjászületése Karácsony A brownie lelke ezesetben a...

Az ország egyetlen citromfarmján jártunk | Street Kitchen

Karácsony Fullos csokitorta banánnal megspékelve! Green Kitchen Egy tartalmasabb ebéd vagy...

„Ha túléltük a háborút, ezt a nehéz évet is túl fogjuk” – Cukrászdák és kávézók a járványban

Ez a zsemle akkor jó, ha alig bírjátok átharapni, mert tele van rántott hússal és majonézes salival! ...

Erdélyi konyhát így még nem tálaltak – megnyílt a SZÉK

A legjobb reggelik Ezzel aztán tutira jól indul majd a nap - bár kevéssé diétásan 😀 ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -