Törökörszág helyett Szlovákiában költ gyárépítésre a VW

Ezt olvasta már?

Felgyorsul a legkisebb villany-VW fejlesztése?

Az Automotive News belső információkra hivatkozva azt írja, hogy a Volkswagen felgyorsította az elektromos kínálat alapmodelljének fejlesztését, amely nagyjából Polo méretű, városi modell lesz....

Magyarországon 9 millió forint felett nyit az új kombi VW Golf

A nyolcadik generációs Golf praktikus családi kivitelének legolcsóbb változatát 110 lóerős lágyhibrid motor hajtja. A Volkswagen egy évvel az ötajtós változatot követően nemrégiben...

Már a VW ID.3 Európa kedvenc villanyautója

Az októberi eladási számok azt mutatják, hogy a Volkswagen ID.3 előtt fényes jövő állhat Európában. Még meg sem érkeztek a legolcsóbb változatok, de máris...

Árat emel a Tesla Európában

Az Electrek értesülései szerint a következő szállítással érezhetően megnő a Tesla típusok európai vételára. A változtatás minden modellt érint, de a nagyobb és drágább...

Változtak a Volkswagen-csoport bővítési tervei. Egyrészt a koronavírus-járvány miatt kieső forgalom miatt most nem olyan lényeges cél egy új gyár felépítése. Másrészt így a cég simán kimaradhat abból a zavaros diplomáciai helyzetből, ami Törökország, az EU, illetve Németország között kavarog.

vw slo

Végeredményben a cég Pozsonyban működő üzemének bővítéséről határozott: itt egy új gyártósor, és egy új karosszériaüzem épül fel, durván 1 milliárd euróból, azaz gyakorlatilag itt költik el a török Passat-gyárra szánt összeget.

A szlovák fővárosban eddig kétféle termékvonal készült: a vállalatcsoport legkisebb autói, a VW Up, a Seat Mii és a Skoda CItigo, illetve a legnagyobb terepjárói, az Audi Q7 és Q8, a Porsche Cayenne, illetve a VW Touareg. A kisautók gyártása azonban lassanként teljesen leáll – ilyeneket az európai szén-dioxid-kibocsátási korlátozások miatt nem éri meg tovább gyártani – és a további bővítéssel valószínűleg elegendő hely keletkezik a VW Passat és a tőle műszakilag alig különböző Skoda Superb gyártásához, amelyeket a korábbi tervek szerint Törökországba költöztettek volna.

vw slo 2

A Passat jelenleg még a németországi Emdenben készül, ahol a VW a tervek szerint villanyautó-gyártásra áll át, a Superb pedig a Skoda Kvasiny-i üzemében, amelyet az utóbbi években rendesen túlterhelt a szintén itt készülő Skoda Kodiaq és Karoq, illetve a Seat Ateca iránti igény. A pozsonyi gyárfejlesztéssel kialakított többletkapacitásnak tehát bőven lesz helye, ha a járványhelyzet enyhülésével normalizálódik az élet Európában.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Ez a szuperritka kétmotoros Citroën Kacsa megér 50 millió forintot?

A duplamotoros Kacsából eleve nagyon kevés készült, hát még ebből a különleges polgárőr változatból. A Citroën 1948-ban dobta piacra valaha készült egyik legsikeresebb...

„Ha túléltük a háborút, ezt a nehéz évet is túl fogjuk” – Cukrászdák és kávézók a járványban

Ez a zsemle akkor jó, ha alig bírjátok átharapni, mert tele van rántott hússal és majonézes salival! ...

Erdélyi konyhát így még nem tálaltak – megnyílt a SZÉK

A legjobb reggelik Ezzel aztán tutira jól indul majd a nap - bár kevéssé diétásan 😀 ...

A japánok évszázadokig nem ették meg a szusiban a rizst, csak a halat

Sertéskaraj ázsiai ízekre hangolva Tésztapolc Parmezán és vörösbor egy tökéletes tésztaraguban ...

Tahinis, matcha teás, kardamomos: megkóstoltuk az Édesem szuper kekszeit

Csokis süti receptek Könnyed édesség, ami mégsem egy szokványos puding Karácsonyi desszertek ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -