The Naran: ezer lóerős szörnyeteg, BMW-ből

Ezt olvasta már?

Nagy ígéret az önvezető autó, de nagyon nem mindegy, hol közlekedik

Szakértők szerint 2030 környékén elkezdhetnek komolyabb mértékben terjedni az önvezető járművek, amelyek érkezésére érdemes időben felkészülnie a városoknak. A Boston Consulting Group (BCG)...

Brabus B45: tuning a legdurvábbnak

Viszonylag magabiztosan állíthatjuk, hogy erősebb utcai forró ötajtóst találni nagyon nehéz. Az A osztály gyári csúcsmodellje eleve 400 lóerő feletti teljesítményt kínál két literből,...

Jönnek a dobozos PSA ikrek villanymotoros változatai

Ahogy a PSA haszonjárműveknél már megszokhattuk, ugyanazt a típust kínálják többféle néven és jelvénnyel, azaz a műszaki tartalom sem tér el egymástól. ...

Sportdízel: Magyarországon a 341 lóerős új Audi SQ5 TDI

A hatalmas nyomatékú gázolajos motorral szerelt divatterepjáró alig több mint 5 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást. Az Audi 2008-ban mutatta be...

A repülőgép-bérbeadással foglalkozó üzletember, Ameerh Naran szervezte össze ezt a nagy, és félelmetesen erős kupét, abban a reményben, hogy a Paganihoz és a Koenigsegghez hasonló, exkluzív autómárkát alapíthat a segítségével. A részletek kidolgozását igyekezett a legjobb szakemberekre bízni, a műszaki alapokat pedig a BMW szállítja.

A Naran Automotive első autója a The Naran nevet kapta, és egy viszonylag nagydarab, orrmotoros kupé, amely az alapjait az aktuális 8-as BMW-től kölcsönzi. Ennek köszönhetően ha szűkösen is, de négy személyes lesz, és viszonylag nehéz: bő 1,6 tonnát nyom üresen. Ezt ellensúlyozandó, a BMW 4,4 literes V8-asából a Racing Dynamics nevű cég fejlesztett hozzá egy 5 literes motort, amely 1048 lóerős, és 1036 Nm maximális nyomaték leadására képes. Ez a ZF nyolcfokozatú automata váltóján át hajtja mind a négy kereket. A végeredmény 2,3 másodperces gyorsulás 96 km/h-ra, 4,56 másodperc 160 km/h-ig, és 370 km/h körüli elméleti végsebesség.

A látványos forma egyébként Jowyn Wong műve, aki korábban már több hasonló sportkocsit tervezett, így az Apollo IE és a De Tomaso P72 is az ő vázlatai alapján készült. Az autó dinamikai fejlesztéséért a NIO EP9-et is hangoló Daniel Mense végzi, a belső tér terveiért pedig a korábban az Aston Martinnál tervező Kate Montgomery felel.

A nagy nevek tervezte autó, és a félelmetes adatok persze csillagászati áron érkeznek: egy-egy ilyen autót egymillió euró körüli áron kínálnak majd. Így az sem vehető biztosra, hogy tényleg akad majd vásárló mind a 49 autóra – elvégre a Naran márkának még bizonyítania kell, hogy amit kínál, az tényleg az elérhető legjobb minőség. Jelenleg csupán néhány számítógéppel generált képet tudnak mutatni a szuperautóról, amelyet 2022-ben szeretnének elkezdeni gyártani, így legkorábban akkor derül ki, hogy tényleg sikerülhet-e a Koenigsegg nyomába lépni.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Mégis az SSC Tuatara a leggyorsabb sportkocsi a világon?

Az új rekord 455,3 km/h, ami ugyan nincsen túl az ötszázas álomhatáron, sem a 300 mérföld/órán, viszont a Koenigsegg Agera R 2017-es rekordjánál, ami...

Napfényes teraszt és a város legjobb croissant-ját hozta Budára a Freyja

Ezt az amerikai klasszikust is lehet még túr(b)ózni egy kicsit! Tésztapolc Egy jó...

Ezekkel a helyekkel lett szegényebb Budapest a Covid miatt

Rengeteg SAJT!!! Ha eddig sose sikerült szépen rántanod a húst Szinte hihetetlen,...

Kiadós ebéd: a város egyik legjobb fish & chipse egy pláza aljában

Szupergyors pasta! Fantasztikus desszertek A palacsintás verzió még váratott magára ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -