The Naran: ezer lóerős szörnyeteg, BMW-ből

Ezt olvasta már?

Így képzeli el az Audi a saját villanykútjait

Az Audinál is készülnek dedikáltan a saját ügyfeleknek készülő töltőhálózattal, az ilyen kutak pedig a kiadott vázlatok alapján valamiféle prémium kisugárzású konténerkupacok lesznek zárt...

Eladják a Le Mans-film egyik Porsche 917-esét

Megjárta a Le Mans-i 24 órást, de az értékén legalább ennyit dob, hogy a legendás egynapos verseny hírnevén sokat emelő Le Mans-film sok jelenetében...

32 éves, de csak 31 ezer kilométert futott Ferrari Testarossát kínálnak eladásra

Ezzel a 12 hengeres motorral szerelt olasz szupersportkocsival évente átlagosan kevesebb, mint ezer kilométert tettek meg. A Ferrari az 512 BB utódjaként 1984-ben...

Bakancs és öltöny: teszten az új Toyota Hilux

53 év telt el azóta, hogy a Toyota piacra dobta az első Hiluxot, amelynek nyolcadik generációja már 5 éve velünk van. A japán gyártó...

A repülőgép-bérbeadással foglalkozó üzletember, Ameerh Naran szervezte össze ezt a nagy, és félelmetesen erős kupét, abban a reményben, hogy a Paganihoz és a Koenigsegghez hasonló, exkluzív autómárkát alapíthat a segítségével. A részletek kidolgozását igyekezett a legjobb szakemberekre bízni, a műszaki alapokat pedig a BMW szállítja.

A Naran Automotive első autója a The Naran nevet kapta, és egy viszonylag nagydarab, orrmotoros kupé, amely az alapjait az aktuális 8-as BMW-től kölcsönzi. Ennek köszönhetően ha szűkösen is, de négy személyes lesz, és viszonylag nehéz: bő 1,6 tonnát nyom üresen. Ezt ellensúlyozandó, a BMW 4,4 literes V8-asából a Racing Dynamics nevű cég fejlesztett hozzá egy 5 literes motort, amely 1048 lóerős, és 1036 Nm maximális nyomaték leadására képes. Ez a ZF nyolcfokozatú automata váltóján át hajtja mind a négy kereket. A végeredmény 2,3 másodperces gyorsulás 96 km/h-ra, 4,56 másodperc 160 km/h-ig, és 370 km/h körüli elméleti végsebesség.

A látványos forma egyébként Jowyn Wong műve, aki korábban már több hasonló sportkocsit tervezett, így az Apollo IE és a De Tomaso P72 is az ő vázlatai alapján készült. Az autó dinamikai fejlesztéséért a NIO EP9-et is hangoló Daniel Mense végzi, a belső tér terveiért pedig a korábban az Aston Martinnál tervező Kate Montgomery felel.

A nagy nevek tervezte autó, és a félelmetes adatok persze csillagászati áron érkeznek: egy-egy ilyen autót egymillió euró körüli áron kínálnak majd. Így az sem vehető biztosra, hogy tényleg akad majd vásárló mind a 49 autóra – elvégre a Naran márkának még bizonyítania kell, hogy amit kínál, az tényleg az elérhető legjobb minőség. Jelenleg csupán néhány számítógéppel generált képet tudnak mutatni a szuperautóról, amelyet 2022-ben szeretnének elkezdeni gyártani, így legkorábban akkor derül ki, hogy tényleg sikerülhet-e a Koenigsegg nyomába lépni.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Már a kormányépületek közelében sem látják szívesen a Teslákat Kínában

Márciusban már szó volt hasonlóról, az akkor híreszteltekkel ellentétben viszont akkor még csak a katonai létesítmények területén korlátozták a Teslák behajtását. A kínai vezetés...

Megnyílt a La Casita, ami hivatalosan is a legcukibb hely a városban

Levesek és főzelékek Mamma mia! Cukormentes Igen, jól olvastátok! ...

Nagyiféle sütikre és zserbófagyira bukkantunk a Kazinczy utcában

Megúszós sütik Tökéletes nyári desszert! Mindig nagyon inspiráló olyan emberekkel találkozni, akik megelégelve a mókuskereket,...

Az édes ízek nyertek múlt héten

Ezt igazából gyerek nélkül is lehet élvezni 😀 Megúszós sütik Tökéletes nyári desszert!...

Két év előkészület után megnyitott Pesti István séf új étterme Tatán

Levesek és főzelékek Mamma mia! Cukormentes Igen, jól olvastátok! ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -