Teljesen új villanyautó-alapokat ígér a Volkswagen

Ezt olvasta már?

Már majdnem itt van az új Maybach csúcslimuzin

Az S osztály Maybach változatát már tavaly ősszel láthattuk, ám most először mutatnak fotót az S650 jelzésű csúcskivitelről. Ebbe – ahogy a motorháztető felirata...

Már a franciáknál is megy az autóban oltás

Megnyílt Franciaországban kedden a koronavírus elleni első autós oltóhely: a déli Montpellier egyik elővárosban az előzetes bejelentkezés alapján érkező autósoknak az oltás idejére sem...

Halálra gázolt a vonat egy embert Ferihegynél

A ceglédi vonalon 15-30 perces késésekre kell számítani. Halálra gázolt a vonat egy embert Vecsés és Ferihegy állomás között csütörtök este – közölte...

Kiderült, mibe kerülnek az egyszerűbb Polestar 2-esek

Néhány napja jelentették be a Polestar 2 egyszerűbb változatait, de akkor az árakról még hallgattak. Most azonban kiderült, hogy hova árazzák az új kiviteleket....

A Volkswagen csoport vezérigazgatója szerint a Scalable Systems Platform nevű megoldás kerülhet minden elektromos személyautójuk alá az évtized közepétől.

A VW-nél lehetett némi kapkodás a dízelbotrány utáni években: gyorsan kellett bizonyítani, hogy a cégcsoport igenis környezettudatos – ennek az eredménye, hogy jelenleg is négyféle elektromos platformot alkalmaznak, nem számítva az e-Up! és az e-Golf már kifutott megoldásait. A cél azonban ezen a téren is a teljes egységesítés, és ennek érdekében egy újabb platform-fejlesztést indítottak.

A jelenlegi kínálatban az Audi E-tron még egy benzines platform átalakított változatára épül, az Audi E-tron GT és a Porsche Taycan a Porsche által fejlesztett J1 alapokat használja, de készül már az Audi és a Porsche közös megoldása, amely PPE néven ismert, és drága prémium-modellekhez tervezték. Az olcsóbb autók számára pedig ott az MEB néven ismert alkatrész-rendszer, amelyet nagyjából 4 és 5 méter közti méretű tömegmodellek számára készült.

Herbet Diess, a VW csoport vezetője azonban azt mondja, hogy a PPE és az MEB, amelyekkel hosszabb távra tervezhetnek, még mindig túl sok platform a cég számára. Mindent egy alapra igyekeznek hozni, és ez a közös alap kapja az SSP nevet. Az átállást persze nem hamarkodhatják el, hiszen az MEB és a PPE platformok fejlesztési költségének is meg kell térülniük, így Diess is hosszú átmenetről beszél.

Az első SSP alapú autó az Audi-féle Project Artemis részeként jelenhet meg 2024-ben, de Diess szerint 2035 előtt nem várható, hogy minden elektromos típus azonos alapokra kerüljön. A vezérigazgató szerint az ilyen mértékű egységesítés azért nem okoz gondot többé, mert az elektromos hajtás révén a korábban jellemző markáns különbség a különféle kategóriák hajtásrendszerei között lassan elmosódik.

A következő éveket egyébként még az MEB alapú típusok uralják majd: 2022 végéig 27 ilyen újdonságot ígér a Volkswagen csoport.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Villanykabrió: teszten a teljesen új és olaszosan cuki elektromos Fiat 500

A retro divathullámot mostanság egyre több autóipari cég igyekszik meglovagolni, hol több, hol kevesebb sikerrel. A Fiat jó lóra tett azzal, hogy 2007-ben piacra...

Raktárból francia pékség – teszteltük a Petit Tourage Pâtisserie-t

Ezt BÁRKI meg tudja csinálni! Húst hússal Kiadós kaja, amiért nem kell Csehországig...

Több száz hamburgert osztanak szét a mentősök között | Street Kitchen

Igazi ízbomba, és még diétás is! Húst hússal Nyisd meg otthon a saját...

Szuper pizzázóra bukkantunk Veresegyházon: a Trattoria al Forno levett a lábunkról

Igazi ízbomba, és még diétás is! Húst hússal Nyisd meg otthon a saját...

Maradékmentésből jeles – teszteltük, mit tud a Munch

Az összes húsvéti recept Perfekt ünnepi főfogás húsvétkor Green Kitchen Bulgurból...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -