Tavaly visszaelőzte a Toyota a VW-t

Ezt olvasta már?

A Toyota, a Lexus, a Daihatsu és a Hino márkák összesen 9,53 millió autót értékesítettek 2020 során, 11%-kal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Ez azonban így is elég volt az első helyezéshez, mivel a Volkswagen csoport márkái iránti kereslet nagyobbat csökkent.

A német vállalatóriás összes márkája – beleértve a teherautó-márkákat is – 15%-kal adott el kevesebb autót tavaly, mint 2019-ben, ami abszolút értékben 9,31 millió példányt jelent. Ezzel az elmúlt évtized leggyengébb eredményét produkálta a Volkswagen, ami nagyrészt a koronavírus-járvány kapcsán 24%-os csökkenést produkáló európai piacnak volt köszönhető.

Alighanem ennek köszönhető a Toyota erősebb szereplése is, amely Európában sokkal kisebb, Észak-Amerikában és a Távol-Keleten viszont erősebb piaci szereplő a VW-nél.

Elemzők szerint elképzelhető, hogy az idén is fennmarad ez a sorrend: egyrészt Európában még mindig szigorúbbak a járvány kapcsán hozott korlátozások, mint másutt, másrészt a Volkswagen vezetősége sem az eladások, hanem a nyereség növekedésére koncentrál.

A világ autótermelésén egyébként szintén meglátszott a járvány hatása: a korábbi 84,4 millióról 76,8 millió autóra esett vissza. Ugyanakkor hosszabb távon növekedésre lehet számítani: 2025-re 95 millióra nőhet a világ autóigénye az IHS Markit nevű elemzőcég becslése szerint.

Legfrissebb a témában

Booking.com

Még több hasonló cikk a témában