Supercharge: új villany-versenysorozat a jövőnek

Ezt olvasta már?

Pizzafutár-autó ütközött össze egy mentővel a Nyugatinál

A rendőrök a helyszínelés idejére lezárták a Podmaniczky utcát. Egy pizzafutár-autó és egy fény- és hangjelzést használó mentő ütközött össze kedden kora este...

Új, célszerű kisautót tervez Gordon Murray

Gordon Murray nevét ugyan a Brabham világbajnok Formula 1-es versenyautói, és a McLaren F1 tervezőjeként ismerte meg a világ, de az utóbbi években egyre...

Már elektromos autót is gyártunk, megérkezett a Mercedes EQB

Bemutatkozott hivatalosan is a stuttgarti márka legújabb kompakt elektromos autója, amely az európai piacra Kecskeméten készül majd. Jó ideje készül első magyarországi elektromos modelljének...

A félvezetők hiánya után a gumihiány lehet az autóipar nagy baja

Az elmúlt hónapok fontos iparági híre volt, hogy sorra akasztja meg a termelést a világ autógyáraiban a globális félvezetőhiány. Egyelőre ennek a problémának sem...

A recept tulajdonképp csupa ismerős elemből áll. Egyforma, de részben testre szabható elektromos autókat kapnának a csapatok, amelyekkel ralikrossz-fazonú, rövid de látványos versenyeket vívnának. Annyit csavartak a dolgon, hogy napjaink divatjának megfelelően terepjáró-fazonú, nagykerekű, magas üléspozíciójú autót terveztek.

A projekt hátterében két tapasztalt szakember áll: Max Welti, aki korábban vezette a Porsche Motorsportot és a Sauber F1-es csapatot is, illetve Rob Armstrong, aki korábban az IMG nevű sportmarketing-cégnél foglalkozott autósporttal. Így az sem meglepő, hogy a Supercharge szabványos autóját, az SC01-et is egy ex-Sauberes mérnök, Willy Rampf tervezte.

Ez a jármű szolgálna alapul a majdani versenyautóknak, de a Formula E megoldásához hasonlóan a szabvány karosszériába minden csapat saját hajtásrendszert építene. Az autóba 40 kWh-s akkumulátor kerül majd, egy-egy villanymotort kap a két tengely, az összteljesítmény 670 lóerő körül volna, a gyorsulás 100 km/h-ra pedig 2,5 másodpercen belül zajlana.

A versenyeket ralikrossz-stílusban nagyjából egy kilométeres pályákon rendeznék, amelyen síkos útfelület, vizesárok és mesterséges ugrató is helyet kapna. Egy verseny egy napot venne igénybe, viszont 15 rövid futamból állna.

Mindez egész jól kitalált koncepciónak látszik, de nem tudni, hogy mennyire harapnak rá a potenciális csapattulajdonosok. Egyrészt egy ilyen csapat fenntartása sem lenne épp olcsó – két pilóta, két autó és a háttérszemélyzet fenntartása akkor is sok millió eurós tétel, ha az autónak csak egy részét kell kifejleszteni.

A Supercharge ráadásul elég későn érkezik. A Formula E-t rendező cég tavaly óta igyekszik összehozni a terepen zajló Extreme E mezőnyét, a WTCC rendezői Pure ETCR néven villanyautós túrakocsi-kategóriát alapítanak épp, a ralikrossz-világbajnokság pedig már tavaly kiegészült egy villanyautós kategóriával. És igazából mindenki az autóiparnak ugyanarra a néhány tucat szereplőjére – gyártókra, nagyobb beszállítókra – számít, így az sem vehető biztosra, hogy a Supercharge eljut egyáltalán az első szezonjáig, amit 2022-ben tartanának, nyolc hétvégén.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Két erősebb változat érkezik Mercedes EQA-ból

A bemutató idején egyetlen EQA változatot mutattak be, méghozzá a legolcsóbbat. A 190 lóerős, fronthajtású EQA 250 azonban csak a kínálat kezdőpontja: érkezik két...

Kicsoda Sandwich grófja? – megjelent a Street Kitchen újságírójának legújabb könyve

Langalló, kenyérlángos, vagy hívd, ahogy akarod! Húst hússal Frankó töltelék, perfekt sült csirke,...

Rózsaszínben akarod látni a világot? Irány a Samantha!

Mentes nasik Kicsit fitt, kicsit alternatív recept: tojás-, cukor- és tejmentes Az almás...

Jövő héten nyitnak a teraszok, így készülnek a vendéglátósok

Az almás pitét mindenki szereti Tésztapolc A tésztaételeket mindenki szereti ...

Raktárból francia pékség – teszteltük a Petit Tourage Pâtisserie-t

Ezt BÁRKI meg tudja csinálni! Húst hússal Kiadós kaja, amiért nem kell Csehországig...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -