Nincs már Qashqai hibrid nélkül

Ezt olvasta már?

Bemutatkozik a puttonyos terep-Taycan

A Porsche leleplezte a legújabb elektromos modelljét, a Taycan Cross Turismót. A technika nagy része már ismerős a szedán Taycanból, de a külsőt érintő...

Családi villanyautóval újul meg a Smart

A Smart márkát annak idején az európai piac legkisebb autójával vezették be. Az első nagyobb megújulást azonban egy alsó középkategóriás ötajtós modell vezeti be....

Vasarely emblémája inspirálta a Renault új logóját

Az egyszerű dizájn a digitális térben is jól mutat majd – vélik a franciák. Mostanság szinte az összes nagy autómárka módosított az emblémáján....

Négy újabb modellt tesztelt az EuroNCAP

Két vadonatúj, és két, már ismert alapú autó tesztjeinek eredményeit hozta nyilvánosságra az EuroNCAP. Ennek azért van jelentősége, mert más módszer szerint értékelték az...

2006-ban jelent meg az első Nissan Qashqai és én még mindig csak úgy tudom leírni a nevét, ha puskázom. Máskülönben mindig belekerülne valahová egy teljesen indokolatlan U betű, nyilván valamelyik Q után. Az viszont nagyon megmarad bennem így 15 év után is, hogy mennyire menő volt az első Nissan Qashqai reklámja. Tudják, ahol egy gigantikus láb gördeszkázott végig a tetején a nagyvárosi akadályokat leküzdve.

Már megvolt az előszele, de akkoriban még bizonyos szempontból merész lépés volt kompakt helyett crossovert kínálni, de a Nissannak bejött és azóta több mint 3 millió darabot adtak el belőle. 2021-re megérkezett a Nissan Qashqai harmadik generációja merészebb formatervvel, szebb beltérrel és további okosságokkal.

Határozottan merészebb lett az orra a szűkre húzott, 12 szegmenst kapcsolgató LED-es fényszórókkal és személyre szabhatóbb a kéttónusú fényezéssel, de a dizájn egyértelműen ragaszkodik az elődökhöz, csak kicsit élesebbre vasalták a vonalait. Pedig a harmadik generációs Qashqai már a teljesen új CMF-C platfomra épül és minden dimenziójában egy picikét nagyobb lett az elődjénél. A teljes hossz 3,5 centivel (4425 mm), a tengelytáv pedig 2 centivel nőtt (2666 mm).

Több nagy szilárdságú acélt és alumíniumot használtak a karosszériájában, így a Qashqai karosszériája nem csak merevebb tud lenni, de az előzőnél 60 kg-mal könnyebb is. A csomagtérajtó például kompozit anyagból készül, ezzel 2,6 kg-ot nyernek. Összességében 21 kg-mal lett könnyebb az autó.

Kétféle motorral lesz elérhető a Nissan Qashqai és egyik sem dízel. Az 1,3 literes, négyhengeres turbómotor (ami Renault modellekből is ismerős lehet) 12 voltos mild hibrid változata 138 lóerős és 156 lovas teljesítménnyel (utóbbi akár összkerékhajtással), a 1,5 literes motor az e-Power hibridben 187 lóval és 330 Nm nyomatékkal, kizárólag elsőkerékhajtással. Az elsőkerekesek futóműve hátul csatolt lengőkaros, az összkerekesek multilink felfüggesztést kapnak.

154 lóerős a hibrid benzinmotorja, de ezt kizárólag arra használják, hogy az akksit töltse. A kerekeket a villanymotor hajtja. Így tud leginkább villanyautóként viselkedni (még egypedálos mód is van a hibridban) és mivel mindig az ideális tartományban jár a motorja, csökken a károsanyag-kibocsátása.

ProPilot nevű önvezetéshez közelítő rendszere sávban tart, gyorsít és lassít, valamint araszol a forgalommal és a táblafigyelő rendszer alapján állítja be a sebességet. Holttérfigyelő és hátsó keresztforgalomra figyelmeztető rendszer is van a Qashqaiban.

Modernebb lett a beltér, de a Nissannál szerencsére érzik, hogy meddig kell elmenni a gombmentesítésben, így a klímakonzol fizikai kapcsolóit meghagyták. Minden másra ott a műszerfal tetején lévő 9 colos érintőképernyő Android Auto és Apple CarPlay funkcióval. A kormány mögött 12,3 colos digitális műszeregység van, felette pedig 10,8 colos HUD vetít mindent a szélvédőre.

Ígéretük szerint sokat javult a tárolóhelyek mérete (az ajtózsebekben már 1,5 literes palackok is elférnek, a csomagtér alapból 480 literes) és az anyagminőség. A legjobban felszerelt modellekben már Nappa bőrbe varrják az üléseket.

Árak még nem ismertek, az viszont tudható, hogy az új Nissan Qashqai nyáron érkezik a szalonokba.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

El kell halasztani a szegedi tram-train nagysebességű futáspróbáit

A prototípus szerelvény kerekei a hírek szerint „ellaposodtak”. Deformálódtak a január elején Magyarországra érkezett tram-train (vasútvillamos-) szerelvény kerekei, ezért el kellett halasztani...

Frissen gyúrt házi tészta, ropogós pizza: ilyen a LegyenAz. | Street Kitchen

Green Kitchen A maradék pöri újjászületik! Vegetáriánus ételek Egyszerűen nem lehet...

A Tunki-tunki sokkal több, mint egy nagyon szerethető magyar vállalkozás

A kakaós csiga önmagában is elég brutál A pirult sajt, a fokhagymás olaj, a ropogós...

Éttermi munka megváltozott munkaképességgel: a járványban nekik különösen nehéz

Levesek és főzelékek Az erőleves gyógyír testnek és léleknek, céklás verzióban különösen Levesek és főzelékek...

Gödöllőn nyitott új egységet a Paletta, főszerepben a fánk és a taco

Megúszós sütik Krémes finomság, ha gyors édességre vágytok Brutális fogások Jobb,...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -