Nem csak fenyegetőztek, tényleg nem lesz ott a Hyundai a következő WTCR-fordulón

Ezt olvasta már?

Magyarországon a zöld rendszámos új Skoda Octavia RS

Az Octavia legsportosabb kivitele mostantól plugin hibrid hajtással is rendelhető. Megérkezett Magyarországra a tavaly teljesen megújult Skoda Octavia környezettudatosnak ígért sportos csúcsmodellje, az...

Bizonytalan a Volkswagen vezetőjének helyzete

Könnyen lehet, hogy a Volkswagen vezetését új ember kell, hogy átvegye, ha Herbert Diess, a jelenlegi vezérigazgató szerződését nem hosszabbítják meg. ...

Lassan tisztázódhat a Nikola helyzete

A szeptemberi bejelentés után, amelyből kiderült, hogy a Nikola nem a saját technológiájára építve lépne be a pickup-piacra, a vállalatot csalással vádolták. Ez az...

Toplista: ezek most Európában a legnépszerűbb villanyautók

A dobogóra egy német, egy francia és egy dél-koreai típus gördülhet fel. Nemrégiben írtunk arról, hogy az új autók európai piacát idén októberben...

Már a szezonnyitó fordulón is kiszállással fenyegetőzött a Hyundai sportfőnöke, Andrea Adamo a WTCR-sorozat szerinte igazságtalan teljesítménykiegyenlítése miatt, és úgy tűnik, nem vették kellően komolyan a panaszait. A címvédő márka így az utolsó pillanatban lemondta a német fordulót, ami azt is jelenti, hogy a címvédő Michelisz Norbi sem áll rajthoz hétvégén a Nordschleifén.

19

A túraautózás legvitatottabb velejárója a mesterséges teljesítménykiegyenlítés, ami a WTCR-szériában is BoP néven fut. A szervezők konkrétan többletsúlyokkal és motorerőszint korlátozásokkal szólnak bele futamról-futamra a sorozat erőviszonyaiba. Röviden: amelyik gyártó túl gyors az egyik hétvégén, annak megnehezítik a dolgát a következőn, ami egyrészt igazságtalan, mert visszahúzza a domináns csapatokat, versenyzőket, másrészt rengeteg izgalmat hoz a szakágba azzal, hogy egyben tartja a mezőnyt. 

3

A BoP-t természetes velejárónak tekintik a gyártók, a Hyundai-nál sem a puszta léte miatt szólaltak fel ellene, hanem mert a csapatnál úgy érzik, szándékosan hozzák nehéz helyzetbe őket idén. A szezonnyitón Andrea Adamo már lenyilatkozta, hogy ha nem akarják, hogy a Hyundai itt legyen, miután tavaly győztünk, akkor nem fogunk zavarni. Adamónak több oka volt, hogy bosszús legyen. Egyrészt a Hyundainak 95 %-os motorerőszintet írtak elő Zolderben, másrészt egyes gyártókkal ellentétben ők nem kaptak kivételt a kötelezően egységes vezérlőelektronika használata alól.

20180428084650 IMG 5707-01

A szezonnyitón már látszott, hogy mennyit érnek a Hyundai-ra kiosztott nehézségek: a versenyhétvége legjobb eredményét a címvédő Michelisz Norbi szállította a márkának egy nyolcadik hellyel. Ebből a középmezőnybe szorulásból lett elege a csapatnak, így megszületett a döntés, miszerint a Hyundai Motorsport egyik ügyfele sem vesz részt hétvégén a német fordulón. Ezt egy csütörtök reggel kiküldött sajtóközleménnyel tudatták. A tiltakozó távolmaradás két csapat összesen négy versenyzőjét, köztük a címvédő Micheliszt és a korábbi bajnok Gabriele Tarquinit érinti. 

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

A Volkswagen márka nem költ többet autósportra

Úgy tűnik, a Volkswagen csoport a sporttevékenységét is jobban próbálja beosztani, mint eddig: megszűnik a házon belüli versengés, a VW márka pedig meg is...

Itt a MEGÚSZÓS KAJÁK 2 unboxing!

Green Kitchen A káposzta újjászületése Karácsony A brownie lelke ezesetben a...

Az ország egyetlen citromfarmján jártunk | Street Kitchen

Karácsony Fullos csokitorta banánnal megspékelve! Green Kitchen Egy tartalmasabb ebéd vagy...

„Ha túléltük a háborút, ezt a nehéz évet is túl fogjuk” – Cukrászdák és kávézók a járványban

Ez a zsemle akkor jó, ha alig bírjátok átharapni, mert tele van rántott hússal és majonézes salival! ...

Erdélyi konyhát így még nem tálaltak – megnyílt a SZÉK

A legjobb reggelik Ezzel aztán tutira jól indul majd a nap - bár kevéssé diétásan 😀 ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -