Moeye: régiségnek látszó űrtechnika

Ezt olvasta már?

Hamarosan elkészül Roman Abramovics új megajachtja, amely 180 milliárd forintba kerül

Az ötvennégy éves orosz-izraeli állampolgár Abramovics mindig is rajongott a gigantikus luxushajókért. Az Angliában élő üzletember talán a legismertebb orosz milliárdos, aki a...

A Ferrari újra Le Mans-ba megy

A Ferrari első komoly versenygyőzelmeit a sportkocsik között aratta – 1949-ben már egy 166 MM nyert Le Mans-ban – de az emelkedő költségek miatt...

Visszahívják a tűzveszélyes Hyundai villanyautókat

A koreai gyártó a legdrágább, de legbiztosabb megoldás mellett döntött: lecserélik 82 ezer villanyautó hajtásrendszerében a Li-ion akkucsomagokat, ettől remélik, hogy nem fordul elő...

A Suzuki elnöke az idén visszavonul

Egyértelműen a legrégebben hivatalban levő autóipari vezető a Suzuki elnöke, aki talpon tudta tartani az autó- és motorkerékpár-márkát, annak ellenére is, hogy minkét piacon...

A Kyocera nevét mifelénk leginkább a vállalat nyomtatói kapcsán ismerik, pedig a japán elektronikai cég ennél sokkal szélesebb területen mozog otthonosan. Ott voltak az okostelefon-fejlesztés úttörői között, most pedig egy olyan járműtanulmány fejlesztését karolták fel, amely új alapokra helyezhetné az egyéni közlekedést.

A Moeye nevű jármű ránézésre olyan, mint az 1940-es évek végének apró francia kupéi – elsőre a Mathis VL 333-as jutott róla az eszünkbe – de semminek nem a másolata. Még belül is hozza ezt az érdekes régieskedő stílust, csak a középkonzol fekete üvege gyanús ami azért inkább a 60-as évek futurizmusa. Meg az a tény, hogy kormánykerék és pedálok sincsenek, és kikapcsolt állapotában a műszerfal helye is egy nagy, kopár, szürke felület.

A titokzatos jelenség magyarázata az, hogy a Moeye nem a hagyományos értelemben vett autó, bár a legtöbb tekintetben annak próbál látszani. Teljesen önvezető, az utasnak csak az uticélt kell megadnia, a szürke felület pedig egy 1,2 méter széles, hajlított LCD panel, amelyen a nyolc külső kamera képe is megjeleníthető, de ezen látszik a menürendszer is.

A tanulmány új megoldásainak egy része olyasmi, amit elég nehéz az általunk használható módszerekkel átadni. A szuperszéles érintőpanel és a középkonzol is különféle finom rezgésekkel válaszol az érintésekre – ez a rendszer a Haptivity nevet kapta – hanggenerálásra pedig a Kyocera szokatlan, hangfal nélküli, piezoelektromos hangrendszerét használják, amely közvetlen módon a burkolat elemeit használja hanggenerálásra.

A Moeye a Tokiói Egyetem kutatóival közös projekt eredménye, és úgy néz ki, egyelőre nincs más célja, mint hogy megmutassa azokat a technológiákat, amelyek a jövőben meghatározhatják a közlekedés továbbfejlesztését. Ebből azonban közvetlenül legfeljebb néhány beszállítói megoldás származhat, nem csodálkoznánk rajta, ha egy autógyártónál is felbukkanna a hangfalmentes hangrendszer egy változata. Hasonló autókkal azonban biztosan nem találkozhatunk az utcákon a következő egy-másfél évtizedben.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Ez a Peugeot új logója

Sok üzenet jött már a Peugeot-tól, hogy hamarosan online sajtótájékoztatót tartanak, el ne felejtsem. Hogyan is felejthetném el ennyi e-mail után? Esélytelen. Meg aztán...

Egy fiatal pár megnyitotta Budapest egyik legjobb kínai éttermét, főszerepben a töltött batyuval

Levesek és főzelékek Csirkepöri bő lére eresztve 😉 Fantasztikus desszertek A...

Világörökséggé nyilváníttatná a bagettet Franciaország | Street Kitchen

A pogácsa mindig nyerő! A kókuszcsók egyáltalán nem macerás édesség Pár éve...

Kajamekka a Normafán – már most is látogatható a Normafa Grill Terrace | Street Kitchen

Brutális fogások A hús szaftosan puha, a hagyma pedig ropogóóóóós French toast, ahogyan...

Normafa Grill Terrace – kajamekka a Normafán | Street Kitchen

Brutális fogások A hús szaftosan puha, a hagyma pedig ropogóóóóós French toast, ahogyan...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -