Megkezdődött az új BMW M3 és M4 gyártása

Ezt olvasta már?

Magyarországon a zöld rendszámos új Skoda Octavia RS

Az Octavia legsportosabb kivitele mostantól plugin hibrid hajtással is rendelhető. Megérkezett Magyarországra a tavaly teljesen megújult Skoda Octavia környezettudatosnak ígért sportos csúcsmodellje, az...

Bizonytalan a Volkswagen vezetőjének helyzete

Könnyen lehet, hogy a Volkswagen vezetését új ember kell, hogy átvegye, ha Herbert Diess, a jelenlegi vezérigazgató szerződését nem hosszabbítják meg. ...

Lassan tisztázódhat a Nikola helyzete

A szeptemberi bejelentés után, amelyből kiderült, hogy a Nikola nem a saját technológiájára építve lépne be a pickup-piacra, a vállalatot csalással vádolták. Ez az...

Toplista: ezek most Európában a legnépszerűbb villanyautók

A dobogóra egy német, egy francia és egy dél-koreai típus gördülhet fel. Nemrégiben írtunk arról, hogy az új autók európai piacát idén októberben...

A vásárlók várhatóan márciusban vehetik át az első példányokat.

A BMW szeptember végén leplezte a teljesen megújult M3-as szedánt és M4-es kupét, most pedig arról számolt be, hogy megkezdődött ezen új sportmodellek gyártása. Az új M3 Münchenben készül, vagyis ott ahol a 3-as sorozat szedán és kombi változata, az új M4-et pedig Dingolfingben gyártják, ahol többek közt a 4-es kabrió és az 530e kombi is készül.

Az alap M3/M4 mozgatásáról egy 3 literes soros 6 hengeres biturbó benzinmotor gondoskodik, melynek 480 lóerős teljesítménye, illetve 550 Nm-es nyomatéka 4,2 másodperces 0-100-as sprintet, illetve az M Driver’s csomag megrendelése esetén 290 km/h végsebességet tesz lehetővé.

A Competition kivitelű non-plus-ulta kivitelek hasonló motorja 510 lóerőt és 650 Nm-t szabadít rá az aszfaltra, így nem csoda, hogy a 0-100-as gyorsulást akár 3,9 másodperc alatt is le lehet tudni ezekkel az opcionálisan ugyancsak 290 km/h végsebességű változatokkal.

Alaphelyzetben hatfokozatú kéziváltót kapunk, a Competition modelleket viszont nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltóval szerelik. A ZF gyártmányú automata 25 kilogrammal nehezebb a manuális egységnél, de gyorsabb váltást tesz lehetővé.

A hajtás a korábbiakhoz hasonlóan a hátsó kerekeken van, de 2021 második felétől felár ellenében hátsó kerekesre hangolt összkerék-hajtással is rendelhető a BMW két újdonsága. Kikapcsolt menetstabilizátor mellett az összkerekes M3 és M4 is képes csak hátul hajtani, ezenkívül pedig drift üzemmódot is kapunk.

Az első autókat 2021 márciusában vehetik át a megrendelők. A BMW M3 hazai alapára 27,65 millió forint, az M4 pedig 28,1 millió forinttól startol. A Competition csúcsmodellek listaára 28,93-29,38 millió forint. Most először a 3-as kombiból is készülni fog M sportváltozat, melynek érkezésére 2022-ben lehet számítani.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

A Volkswagen márka nem költ többet autósportra

Úgy tűnik, a Volkswagen csoport a sporttevékenységét is jobban próbálja beosztani, mint eddig: megszűnik a házon belüli versengés, a VW márka pedig meg is...

Itt a MEGÚSZÓS KAJÁK 2 unboxing!

Green Kitchen A káposzta újjászületése Karácsony A brownie lelke ezesetben a...

Az ország egyetlen citromfarmján jártunk | Street Kitchen

Karácsony Fullos csokitorta banánnal megspékelve! Green Kitchen Egy tartalmasabb ebéd vagy...

„Ha túléltük a háborút, ezt a nehéz évet is túl fogjuk” – Cukrászdák és kávézók a járványban

Ez a zsemle akkor jó, ha alig bírjátok átharapni, mert tele van rántott hússal és majonézes salival! ...

Erdélyi konyhát így még nem tálaltak – megnyílt a SZÉK

A legjobb reggelik Ezzel aztán tutira jól indul majd a nap - bár kevéssé diétásan 😀 ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -