Megkezdődött az új BMW M3 és M4 gyártása

Ezt olvasta már?

Ilyen lesz az első magyar hidrogénbusz

A ráckevei Goldi Mobility negyven éve beszállítója a BKV-nak. Eddig főként a fővárosi közlekedési vállalat villamosaihoz fejlesztettek és gyártottak alkatrészeket. Nemrég azonban úgy döntött...

A Toyota piacra dobja az üzemanyagcellás technológiáját

A Toyota 7 éve mutatta be az első hidrogén-hajtású modelljét, a Mirait, amelynek azóta már a második generációja fut, idén tavasszal pedig elkezdi árusítani...

Új motor gyártása indulhat Szentgotthárdon

Az egykori Opel motorgyár – amely egy ideje a PSA-hoz tartozott, most pedig a Stellantis logóját kapja meg - újabb termék gyártására készülhet. ...

Hétfő estétől kedd hajnalig ne keressen villamost a Nagykörúton

Karbantartás zajlik majd, a Combinók helyett buszok fognak közlekedni. Hétfőn 20 órától kedden hajnali 4 óráig a 4-es és a 6-os villamos helyett...

A vásárlók várhatóan márciusban vehetik át az első példányokat.

A BMW szeptember végén leplezte a teljesen megújult M3-as szedánt és M4-es kupét, most pedig arról számolt be, hogy megkezdődött ezen új sportmodellek gyártása. Az új M3 Münchenben készül, vagyis ott ahol a 3-as sorozat szedán és kombi változata, az új M4-et pedig Dingolfingben gyártják, ahol többek közt a 4-es kabrió és az 530e kombi is készül.

Az alap M3/M4 mozgatásáról egy 3 literes soros 6 hengeres biturbó benzinmotor gondoskodik, melynek 480 lóerős teljesítménye, illetve 550 Nm-es nyomatéka 4,2 másodperces 0-100-as sprintet, illetve az M Driver’s csomag megrendelése esetén 290 km/h végsebességet tesz lehetővé.

A Competition kivitelű non-plus-ulta kivitelek hasonló motorja 510 lóerőt és 650 Nm-t szabadít rá az aszfaltra, így nem csoda, hogy a 0-100-as gyorsulást akár 3,9 másodperc alatt is le lehet tudni ezekkel az opcionálisan ugyancsak 290 km/h végsebességű változatokkal.

Alaphelyzetben hatfokozatú kéziváltót kapunk, a Competition modelleket viszont nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltóval szerelik. A ZF gyártmányú automata 25 kilogrammal nehezebb a manuális egységnél, de gyorsabb váltást tesz lehetővé.

A hajtás a korábbiakhoz hasonlóan a hátsó kerekeken van, de 2021 második felétől felár ellenében hátsó kerekesre hangolt összkerék-hajtással is rendelhető a BMW két újdonsága. Kikapcsolt menetstabilizátor mellett az összkerekes M3 és M4 is képes csak hátul hajtani, ezenkívül pedig drift üzemmódot is kapunk.

Az első autókat 2021 márciusában vehetik át a megrendelők. A BMW M3 hazai alapára 27,65 millió forint, az M4 pedig 28,1 millió forinttól startol. A Competition csúcsmodellek listaára 28,93-29,38 millió forint. Most először a 3-as kombiból is készülni fog M sportváltozat, melynek érkezésére 2022-ben lehet számítani.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Főúton tolató kamiont fogtak a rendőrök, nem múlt sokon a tragédia – videó

A lengyel kamionosnak 50 ezer forintjába került a manőver. A 7-es számú főúton, Székesfehérvárnál tolatás közben értek tetten a rendőrök egy tolató kamiont...

Gödöllőn nyitott új egységet a Paletta, főszerepben a fánk és a taco

Megúszós sütik Krémes finomság, ha gyors édességre vágytok Brutális fogások Jobb,...

Egy fiatal pár megnyitotta Budapest egyik legjobb kínai éttermét, főszerepben a töltött batyuval

Levesek és főzelékek Csirkepöri bő lére eresztve 😉 Fantasztikus desszertek A...

Világörökséggé nyilváníttatná a bagettet Franciaország | Street Kitchen

A pogácsa mindig nyerő! A kókuszcsók egyáltalán nem macerás édesség Pár éve...

Kajamekka a Normafán – már most is látogatható a Normafa Grill Terrace | Street Kitchen

Brutális fogások A hús szaftosan puha, a hagyma pedig ropogóóóóós French toast, ahogyan...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -