Megkezdődött az új BMW M3 és M4 gyártása

Ezt olvasta már?

A félvezetők hiánya után a gumihiány lehet az autóipar nagy baja

Az elmúlt hónapok fontos iparági híre volt, hogy sorra akasztja meg a termelést a világ autógyáraiban a globális félvezetőhiány. Egyelőre ennek a problémának sem...

Csúnyán végződött egy autós üldözés Kaliforniában: felüljáró alá ékelődött be egy Maserati

A balesetről képeket is közzétett az oaklandi rendőrség. Bizarr fotókat osztott meg a kaliforniai Oakland rendőrsége az Instagram-oldalán. A posztra a Totalcar talált rá,...

Versenyt csinál a felújításból a Porsche

Nem mindennapi versenyt hirdetett meg a Porsche az amerikai márkakereskedő-hálózat, vagyis inkább a hozzájuk tartozó szervizek számára. A Porsche Classic Restoration Challenge-hez negyven szalon...

GTX: így hívják majd az izmos villany-Volkswageneket

A Volkswagennél már sok évtizedes történelmük van a GTI modelleknek. Igaz, jó ideje már nem ezek számítanak a legerősebb, legsportosabb gépeknek, a Golfból például...

A vásárlók várhatóan márciusban vehetik át az első példányokat.

A BMW szeptember végén leplezte a teljesen megújult M3-as szedánt és M4-es kupét, most pedig arról számolt be, hogy megkezdődött ezen új sportmodellek gyártása. Az új M3 Münchenben készül, vagyis ott ahol a 3-as sorozat szedán és kombi változata, az új M4-et pedig Dingolfingben gyártják, ahol többek közt a 4-es kabrió és az 530e kombi is készül.

Az alap M3/M4 mozgatásáról egy 3 literes soros 6 hengeres biturbó benzinmotor gondoskodik, melynek 480 lóerős teljesítménye, illetve 550 Nm-es nyomatéka 4,2 másodperces 0-100-as sprintet, illetve az M Driver’s csomag megrendelése esetén 290 km/h végsebességet tesz lehetővé.

A Competition kivitelű non-plus-ulta kivitelek hasonló motorja 510 lóerőt és 650 Nm-t szabadít rá az aszfaltra, így nem csoda, hogy a 0-100-as gyorsulást akár 3,9 másodperc alatt is le lehet tudni ezekkel az opcionálisan ugyancsak 290 km/h végsebességű változatokkal.

Alaphelyzetben hatfokozatú kéziváltót kapunk, a Competition modelleket viszont nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltóval szerelik. A ZF gyártmányú automata 25 kilogrammal nehezebb a manuális egységnél, de gyorsabb váltást tesz lehetővé.

A hajtás a korábbiakhoz hasonlóan a hátsó kerekeken van, de 2021 második felétől felár ellenében hátsó kerekesre hangolt összkerék-hajtással is rendelhető a BMW két újdonsága. Kikapcsolt menetstabilizátor mellett az összkerekes M3 és M4 is képes csak hátul hajtani, ezenkívül pedig drift üzemmódot is kapunk.

Az első autókat 2021 márciusában vehetik át a megrendelők. A BMW M3 hazai alapára 27,65 millió forint, az M4 pedig 28,1 millió forinttól startol. A Competition csúcsmodellek listaára 28,93-29,38 millió forint. Most először a 3-as kombiból is készülni fog M sportváltozat, melynek érkezésére 2022-ben lehet számítani.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Már elektromos autót is gyártunk, megérkezett a Mercedes EQB

Bemutatkozott hivatalosan is a stuttgarti márka legújabb kompakt elektromos autója, amely az európai piacra Kecskeméten készül majd. Jó ideje készül első magyarországi elektromos modelljének...

Rózsaszínben akarod látni a világot? Irány a Samantha!

Mentes nasik Kicsit fitt, kicsit alternatív recept: tojás-, cukor- és tejmentes Az almás...

Jövő héten nyitnak a teraszok, így készülnek a vendéglátósok

Az almás pitét mindenki szereti Tésztapolc A tésztaételeket mindenki szereti ...

Raktárból francia pékség – teszteltük a Petit Tourage Pâtisserie-t

Ezt BÁRKI meg tudja csinálni! Húst hússal Kiadós kaja, amiért nem kell Csehországig...

Több száz hamburgert osztanak szét a mentősök között | Street Kitchen

Igazi ízbomba, és még diétás is! Húst hússal Nyisd meg otthon a saját...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -