Megint megvillantották az elektromos csúcs-Audit

Ezt olvasta már?

Pizzafutár-autó ütközött össze egy mentővel a Nyugatinál

A rendőrök a helyszínelés idejére lezárták a Podmaniczky utcát. Egy pizzafutár-autó és egy fény- és hangjelzést használó mentő ütközött össze kedden kora este...

Új, célszerű kisautót tervez Gordon Murray

Gordon Murray nevét ugyan a Brabham világbajnok Formula 1-es versenyautói, és a McLaren F1 tervezőjeként ismerte meg a világ, de az utóbbi években egyre...

Már elektromos autót is gyártunk, megérkezett a Mercedes EQB

Bemutatkozott hivatalosan is a stuttgarti márka legújabb kompakt elektromos autója, amely az európai piacra Kecskeméten készül majd. Jó ideje készül első magyarországi elektromos modelljének...

A félvezetők hiánya után a gumihiány lehet az autóipar nagy baja

Az elmúlt hónapok fontos iparági híre volt, hogy sorra akasztja meg a termelést a világ autógyáraiban a globális félvezetőhiány. Egyelőre ennek a problémának sem...

Egyelőre prototípusként, de ismét megvillantották az Audi következő elektromos típusát. Minden adat még nem végleges, de nagyjából már sejthető, hogy a leggyorsabb Audi villanyautótól, az E-tron GT RS változatától mire lehet számítani.

Többek közt kiderült, hogy két villanymotort kap ez a kivitel: az első tengelyt egy lóerős hajtja, a hátsót pedig egy 455 lóerős. A rendszer állandó összteljesítménye persze valamivel kevesebb, mint a két motor teljesítményének összege: 598 lóerő folyamatos, és 650 lóerő körüli rövid távú teljesítményről beszélnek. A motorokat egy 93,4 kWh-s akkumulátorból táplálják, így a 2,3 tonna körüli négyajtós ezzel állítólag 400 km körül megy el egy töltéssel. Ugyanakkor a megfelelő töltővel akár 350 kW teljesítménnyel is tölthető, így villanyautós mércével nagyon gyorsan, 22,5 perc alatt tölthető az akku 10-ről 80%-ra.

Ahogy sejthető volt, az E-tron valamivel olcsóbban érkezik, mint a Taycan, bár az eltérés, ahogy teljesítményben, árban sem jelentős. A német Auto Motor und Sport szerint 138 ezer euró körül lehet majd megvásárolni, úgy 11 ezer euróval kevesebbért, mint a Taycan Turbót.

Bár néhány kiválasztott újságíró már vezethette is az E-tron GT RS-t, ahogy a tessék-lássék álcázás alapján sejthető, a hivatalos bemutató még odébb van: úgy néz ki, jövő tavaszra készülhetnek el a típussal. Az RS mellett várhatók kevésbé erős változatok, ám úgy néz ki, a Taycanhoz hasonlóan az Audi E-tron GT sem árban vagy hatótávban kíván versenyezni a Teslákkal.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Két erősebb változat érkezik Mercedes EQA-ból

A bemutató idején egyetlen EQA változatot mutattak be, méghozzá a legolcsóbbat. A 190 lóerős, fronthajtású EQA 250 azonban csak a kínálat kezdőpontja: érkezik két...

Kicsoda Sandwich grófja? – megjelent a Street Kitchen újságírójának legújabb könyve

Langalló, kenyérlángos, vagy hívd, ahogy akarod! Húst hússal Frankó töltelék, perfekt sült csirke,...

Rózsaszínben akarod látni a világot? Irány a Samantha!

Mentes nasik Kicsit fitt, kicsit alternatív recept: tojás-, cukor- és tejmentes Az almás...

Jövő héten nyitnak a teraszok, így készülnek a vendéglátósok

Az almás pitét mindenki szereti Tésztapolc A tésztaételeket mindenki szereti ...

Raktárból francia pékség – teszteltük a Petit Tourage Pâtisserie-t

Ezt BÁRKI meg tudja csinálni! Húst hússal Kiadós kaja, amiért nem kell Csehországig...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -