Megint könnyedén nyerte Le Mans-t a Toyota

Ezt olvasta már?

A félvezetők hiánya után a gumihiány lehet az autóipar nagy baja

Az elmúlt hónapok fontos iparági híre volt, hogy sorra akasztja meg a termelést a világ autógyáraiban a globális félvezetőhiány. Egyelőre ennek a problémának sem...

Csúnyán végződött egy autós üldözés Kaliforniában: felüljáró alá ékelődött be egy Maserati

A balesetről képeket is közzétett az oaklandi rendőrség. Bizarr fotókat osztott meg a kaliforniai Oakland rendőrsége az Instagram-oldalán. A posztra a Totalcar talált rá,...

Versenyt csinál a felújításból a Porsche

Nem mindennapi versenyt hirdetett meg a Porsche az amerikai márkakereskedő-hálózat, vagyis inkább a hozzájuk tartozó szervizek számára. A Porsche Classic Restoration Challenge-hez negyven szalon...

GTX: így hívják majd az izmos villany-Volkswageneket

A Volkswagennél már sok évtizedes történelmük van a GTI modelleknek. Igaz, jó ideje már nem ezek számítanak a legerősebb, legsportosabb gépeknek, a Golfból például...

Különösebb izgalmak nélkül, a várt eredményt hozva futott le a járvány miatt szeptemberre csúszott idei Le Mans-i 24 órás. A Toyota megint érdemi ellenfél nélkül futott, és megint a 8-as számú autójuk nyert.

btr

A Le Mans-i 24 órás történelmében másodszor fordult elő, hogy szeptemberre csúszott a futam. Az ebből következő hosszabb sötét szakasz, illetve a hidegebb időjárás miatt lehetett reménykedni benne, hogy megkavarodik a papírforma, de mint a csúcskategória egyetlen gyári csapatának, a Toyotának megint nagyon könnyű dolga volt a futamon. A tavalyihoz hasonlóan megint az volt csak a nyitott kérdés, hogy a japánok melyik triója lesz a befutó. Sokáig úgy tűnt, idén végre összejön a siker a mindig peches Conway/Kobajasi/Lopez-triónak, de hiába vezették most is sokáig a futamot, egy turbóhiba miatt rájuk szakadt hosszú szerelés miatt végül csak harmadikok lettek. A győztes így a címvédő csapat lett, a tavalyi és az azelőtti felálláshoz képest annyi különbséggel, hogy Buemi és Nakadzsima mellett most nem Fernando Alonso volt a váltótárs, hanem a korábban a Porschéval már egyszer nyerő, idő közben a Formula-1-et is megjárt Brandon Hartley.

EiW HqpXcAUqbTO

Izgalmat újfent a kisebb kategóriák hoztak. Például az LMP2-eseké, ahol az utolsó percekig nyitott volt a meccs az élen: végül a United Autosports hozta el az első helyet a Davidson/Albuqurque/Hanson trióval. A GT mezőny első kettője is körön belül zárt a 24 óra végére: itt az Aston Martin Linn/Martin/Ticknell-triója verte meg másfél perc előnnyel a címvédő AF Corse Ferrarit.

Az elmúlt három év gyenge élmeccsei után lényegében csak magával versenyzett a Toyota jövőre végre újra visszatérhet az izgalom Le Mans-ba. Teljesen új korszak indul a megbízhatósági versenyzésben az alapjairól újraírt szabályrendszernek hála, ami több nagy gyártót bevonzhat majd a szakágba. 

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Már elektromos autót is gyártunk, megérkezett a Mercedes EQB

Bemutatkozott hivatalosan is a stuttgarti márka legújabb kompakt elektromos autója, amely az európai piacra Kecskeméten készül majd. Jó ideje készül első magyarországi elektromos modelljének...

Rózsaszínben akarod látni a világot? Irány a Samantha!

Mentes nasik Kicsit fitt, kicsit alternatív recept: tojás-, cukor- és tejmentes Az almás...

Jövő héten nyitnak a teraszok, így készülnek a vendéglátósok

Az almás pitét mindenki szereti Tésztapolc A tésztaételeket mindenki szereti ...

Raktárból francia pékség – teszteltük a Petit Tourage Pâtisserie-t

Ezt BÁRKI meg tudja csinálni! Húst hússal Kiadós kaja, amiért nem kell Csehországig...

Több száz hamburgert osztanak szét a mentősök között | Street Kitchen

Igazi ízbomba, és még diétás is! Húst hússal Nyisd meg otthon a saját...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -