Magyarországon a teljesen elektromos vadonatúj Renault Megane

Ezt olvasta már?

Az életciklusa végén túlnyomó részt újrahasznosítható francia villanyautó ára 14,5 millió forinttól indul, a drágább kivitel hatótávja eléri a 450 kilométert.

A Renault a szeptemberi Müncheni Autószalonon mutatta be vadonatúj elektromos autóját, az általunk már alaposan letesztelt Megane E-Tech 100% Electricet, amelynek első példányai most érkeztek meg Magyarországra.

A 2022 Év Autója választáson második helyen végzett új francia villanyautó legolcsóbban 14,5 millió forint ellenében vezethető haza. Ennyibe a Megane E-Tech 100% Electric Equilibre alapfelszereltségű, 130 lóerős teljesítményű, 300 kilométeres hatótávú indulómodellje kerül, amelynek első ügyfeles példányai az ígéretek szerint szeptemberben lesznek itthon elérhetők.

© László Ferenc

A típus 220 lóerős teljesítményű, illetve 450 kilométeres hatótávolságú kivitele ugyanezzel a felszereltséggel 16,2 millió forinttól indul, Iconic csúcsfelszereltség esetén pedig 18,2 millió forintba kerül.

Viszonyításképpen, a normál Megane 140 lóerős benzinmotorral szerelt alapmodellje 7,9 millió forinton nyit, a 160 lovas R.S. line kivitel pedig 10,5 millió forint ellenében állítható be a garázsba.

© László Ferenc

Felszereltség, extrák

A Renault 18-20 colos kerekekkel szerelt elektromos autója akár 22 kW-os AC teljesítmény mellett is tölthető, DC villámtöltőről pedig 85-130 kW-ot képes felvenni. A digitális műszeregység 12 colos, a függőlegesen elhelyezett központi érintőkijelző kiviteltől függően 9-12 colos képátlójú.

Az androidos infotainment rendszerű első tisztán elektromos Megane háromféle felszereltségi szinttel rendelhető. A hatékonyságot növelő hőszivattyú 300 ezer forintba, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő 100 ezer forintba, a 9 hangszórós 410 W-os Harman Kardon hifi 450 ezer forintba, a különböző metál- és kéttónusú fényezések pedig 230-480 ezer forintba kerülnek.

© László Ferenc

A 11-22 kW-os otthoni Wallboxokat 258-376 ezer forintos áron adják, és ebben még nincs benne a beszerelés munkadíja.

A villany Megane jelentősen kisebb, mint normál társa: közel 16 centiméterrel rövidebb. A tengelytávolsága viszont 1,6 centiméterrel nagyobb, és magasabb is 7,7 centiméterrel. Utóbbi annak következménye, hogy a 40-60 kWh kapacitású akkumulátornak kell a hely az utastér alatt, még akkor is, ha a telep rendkívül vékony, mindössze 11 centi magas.

© László Ferenc

A gyengébb változat 10 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra és maximum 150-nel képes suhanni, az erősebb kivitel 7,5 másodperc alatt tudja le a 0-100-at és a végsebessége 160 km/h-ra van korlátozva.

A Renault kínálatában két további villanyautó található, a 13,4-14,3 millió forintos áron jegyzett Zoe városi kisautó, illetve a Kangoo Z.E. kishaszonjármű. A Dacia testvérmárka által forgalmazott 44 lóerős Spring elektromos autó hivatalos listaára 7,6-8,1 millió forint.

© László Ferenc

Elektromos jövőkép

A Renault azzal számol, hogy 2025-re az értékesített járműveinek 65 százaléka elektromos lesz, és 2030-ra pedig 100 százaléka emelkedik ez az arány. Tervek szerint az akkumulátorok karbonlábnyoma 2030-ra 35 százalékkal csökken, 2040-re sikerül elérni az európai, 2050-re pedig a globális karbonsemlegességet.

A vállalat 700 főnek munkát adó Refactory projektjének keretein belül tavaly óta 2 ezer akkumulátort javítottak meg, illetve 9 ezer kocsit újítottak fel. Mint megtudtuk, a Renault a haszonjárművek utólagos elektrifikálásában is komoly fantáziát lát, ezenkívül pedig a hidrogénalapú üzemanyag-cellás hajtással is előrehaladott kísérleteket folytat.

Az elektromos Megane a franciaországi Douaiban készül, ahol a felhasznált anyagok 70 százaléka európai beszerzésű. Egy-egy autóba 28 kilogrammnyi újrahasznosított műanyagot építenek be, életciklusuk végén pedig a kocsikban fellelhető anyagokat 90 százalékban újra lehet majd hasznosítani.

A Renault 10 évnyi tapasztalattal rendelkezik az elektromos autók piacán, több mint 400 ezer ilyen lokálisan zéró károsanyag-kibocsátású kocsit adott el, amelyek már több 10 milliárd kilométert hagytak maguk mögött.

© László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Legfrissebb a témában

Még több hasonló cikk a témában