Klasszikus Volvo kupé versenytechnikával

Ezt olvasta már?

Már a VW ID.3 Európa kedvenc villanyautója

Az októberi eladási számok azt mutatják, hogy a Volkswagen ID.3 előtt fényes jövő állhat Európában. Még meg sem érkeztek a legolcsóbb változatok, de máris...

Árat emel a Tesla Európában

Az Electrek értesülései szerint a következő szállítással érezhetően megnő a Tesla típusok európai vételára. A változtatás minden modellt érint, de a nagyobb és drágább...

Rikító neonszínekkel próbálkozik a Rolls-Royce

A Neon Nights sorozat érdekes próbálkozás, azt jelzi, hogy a Rolls-Royce-nál szépen lassan minden gátlás lehullik a döntéshozókról, ha újabb vásárlók bevonzása a cél....

Fény derült a legújabb VW villanyautó, az ID.4 valós hatótávjára

A Volkswagen újdonságának hatótávja egész korrekt, de hatékonyság fronton lenne még hova fejlődni. A Volkswagen idén szeptemberben leplezte le a már Magyarországon is...

Új képeket mutatott a Volvo a modern technikával átgyúrt P1800 Cyanról. Az autó a háromszoros WTCC győztes Cyan Racing műve, ami korábban a Volvo gyári csapataként működött, ma pedig a Lynk & Co túraautóit igazgatja. Bár az 1964-es kupé elsőre érintetlennek tűnhet, nem csak a 18 colos, kovácsolt felnik miatti szélesítés a különbség, valójában az utascellát is újrapozícionálták. A gyenge pontokat nagy szilárdságú acéllal és szénszálas elemekkel erősítették meg, így a karosszéria csavarodását is sikerült minimalizálni, ráadásul az autó súlya is megállt 990 kilogramnál.

Az autó a Cyan által hangolt, kettős keresztlengőkaros-felfüggesztést kapta, két irányban állítható lengéscsillapítókkal, új, állítható stabilizátorral. Sperrdifit is kapott, aminek az áttétele testreszabható, a négydugattyús fékek mellé viszont nem jár ABS, se semmilyen más, elektronikus, vezetést segítő rendszer sem, így a P1800 Cyan csak tapasztalt sofőröknek ajánlott.

Ezt csak tetézi, hogy az eredeti, 100-130 lóerős, 1,8-2,0 literes motorok helyére az S60 TC1-es versenymotorja került, ami 413 lóerőt tud. Bár a tervezés során több, klasszikus Volvo-motor szóba került, sőt sokáig a teljesen elektromos hajtás sem volt kizárva, végül mégis a kétliteres, négy hengeres turbómotorra esett a választás. Ennek a legfőbb oka, hogy a csapat jól ismeri, a versenyek során rengeteg tapasztalatot és adatot gyűjtöttek róla. A Cyannak kimondott célja volt, hogy pörgős legyen a motor – 7700-ig forog – , a hagyományos, nyers sportautó élményt pedig a Holingertől érkező, öt sebességes manuális váltóval tették teljessé.

A P1800 fejlesztése során a Cyan Racing első utcai autóját, a C30 Polestar Performance Prototype-ot vették alapul, így egész biztosan nem csalódik a sportértékre vágyó vásárló. A legnagyobb meglepetés viszont, hogy a sportosított kupé nem csak tanulmány vagy demóautó, ami pár kör után az internetes archívumokban köt ki, hanem ténylegesen meg is lehet majd venni. Árat persze nem közöltek.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Magyarországon 9 millió forint felett nyit az új kombi VW Golf

A nyolcadik generációs Golf praktikus családi kivitelének legolcsóbb változatát 110 lóerős lágyhibrid motor hajtja. A Volkswagen egy évvel az ötajtós változatot követően nemrégiben...

Erdélyi konyhát így még nem tálaltak – megnyílt a SZÉK

A legjobb reggelik Ezzel aztán tutira jól indul majd a nap - bár kevéssé diétásan 😀 ...

A japánok évszázadokig nem ették meg a szusiban a rizst, csak a halat

Sertéskaraj ázsiai ízekre hangolva Tésztapolc Parmezán és vörösbor egy tökéletes tésztaraguban ...

Tahinis, matcha teás, kardamomos: megkóstoltuk az Édesem szuper kekszeit

Csokis süti receptek Könnyed édesség, ami mégsem egy szokványos puding Karácsonyi desszertek ...

Újraindult az Etesd a dokit! program, ami meleg étellel segíti az egészségügyi dolgozókat

Karácsonyi aprósütik Nem vega, de csúcsszuper édesség, telt ízű sűrű szilvalekvárral! Ünnepi főfogások ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -