Klasszikus Volvo kupé versenytechnikával

Ezt olvasta már?

Van autója? Akkor ön is figyelje a postaládát, fontos levél érkezik

Elkezdik kiküldeni az idei gépjárműadóról szóló határozatokat. A gépjárműadóval kapcsolatos adóztatási feladatokat idén már a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) látja el –...

Itt az új Mercedes C osztály

A Mercedes-Benz C osztály a márka legkelendőbb modellcsaládja évek óta, amit remekül illusztrál, hogy 1982, a 190-es bemutatása óta már túl van 10,5 millió...

„Normális vagy?!” – autósok balhéztak Szegeden, egyikük a motorháztetőre esett

Nem tudni, min vesztek össze a felek. Több autós is összevitatkozott Szegeden kedden délelőtt. Azt nem tudni, mi volt a balhé oka, de...

Itt a Hyundai első tisztán elektromos autója

A Hyundai, bár több elektromos típust is kínál, eddig biztonsági játékot játszott: elektromos autói – mint az Ioniq és a Kona – valamilyen benzinmotoros...

Új képeket mutatott a Volvo a modern technikával átgyúrt P1800 Cyanról. Az autó a háromszoros WTCC győztes Cyan Racing műve, ami korábban a Volvo gyári csapataként működött, ma pedig a Lynk & Co túraautóit igazgatja. Bár az 1964-es kupé elsőre érintetlennek tűnhet, nem csak a 18 colos, kovácsolt felnik miatti szélesítés a különbség, valójában az utascellát is újrapozícionálták. A gyenge pontokat nagy szilárdságú acéllal és szénszálas elemekkel erősítették meg, így a karosszéria csavarodását is sikerült minimalizálni, ráadásul az autó súlya is megállt 990 kilogramnál.

Az autó a Cyan által hangolt, kettős keresztlengőkaros-felfüggesztést kapta, két irányban állítható lengéscsillapítókkal, új, állítható stabilizátorral. Sperrdifit is kapott, aminek az áttétele testreszabható, a négydugattyús fékek mellé viszont nem jár ABS, se semmilyen más, elektronikus, vezetést segítő rendszer sem, így a P1800 Cyan csak tapasztalt sofőröknek ajánlott.

Ezt csak tetézi, hogy az eredeti, 100-130 lóerős, 1,8-2,0 literes motorok helyére az S60 TC1-es versenymotorja került, ami 413 lóerőt tud. Bár a tervezés során több, klasszikus Volvo-motor szóba került, sőt sokáig a teljesen elektromos hajtás sem volt kizárva, végül mégis a kétliteres, négy hengeres turbómotorra esett a választás. Ennek a legfőbb oka, hogy a csapat jól ismeri, a versenyek során rengeteg tapasztalatot és adatot gyűjtöttek róla. A Cyannak kimondott célja volt, hogy pörgős legyen a motor – 7700-ig forog – , a hagyományos, nyers sportautó élményt pedig a Holingertől érkező, öt sebességes manuális váltóval tették teljessé.

A P1800 fejlesztése során a Cyan Racing első utcai autóját, a C30 Polestar Performance Prototype-ot vették alapul, így egész biztosan nem csalódik a sportértékre vágyó vásárló. A legnagyobb meglepetés viszont, hogy a sportosított kupé nem csak tanulmány vagy demóautó, ami pár kör után az internetes archívumokban köt ki, hanem ténylegesen meg is lehet majd venni. Árat persze nem közöltek.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Visszahívják a tűzveszélyes Hyundai villanyautókat

A koreai gyártó a legdrágább, de legbiztosabb megoldás mellett döntött: lecserélik 82 ezer villanyautó hajtásrendszerében a Li-ion akkucsomagokat, ettől remélik, hogy nem fordul elő...

Világörökséggé nyilváníttatná a bagettet Franciaország | Street Kitchen

A pogácsa mindig nyerő! A kókuszcsók egyáltalán nem macerás édesség Pár éve...

Kajamekka a Normafán – már most is látogatható a Normafa Grill Terrace | Street Kitchen

Brutális fogások A hús szaftosan puha, a hagyma pedig ropogóóóóós French toast, ahogyan...

Több tízezer szendvicset készített rászorulóknak az elmúlt hónapokban a Budapest Bike Maffia

Brutális fogások A hús szaftosan puha, a hagyma pedig ropogóóóóós French toast, ahogyan...

Frissen sütött fánkok, helyben készült mázak: megnyílt a La Donuteria

Brutális fogások Zseniális téli kaja, ha igazán bevállalósak vagytok! Ég veled kiszáradt steak!...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -