Klasszikus Volvo kupé versenytechnikával

Ezt olvasta már?

Pizzafutár-autó ütközött össze egy mentővel a Nyugatinál

A rendőrök a helyszínelés idejére lezárták a Podmaniczky utcát. Egy pizzafutár-autó és egy fény- és hangjelzést használó mentő ütközött össze kedden kora este...

Új, célszerű kisautót tervez Gordon Murray

Gordon Murray nevét ugyan a Brabham világbajnok Formula 1-es versenyautói, és a McLaren F1 tervezőjeként ismerte meg a világ, de az utóbbi években egyre...

Már elektromos autót is gyártunk, megérkezett a Mercedes EQB

Bemutatkozott hivatalosan is a stuttgarti márka legújabb kompakt elektromos autója, amely az európai piacra Kecskeméten készül majd. Jó ideje készül első magyarországi elektromos modelljének...

A félvezetők hiánya után a gumihiány lehet az autóipar nagy baja

Az elmúlt hónapok fontos iparági híre volt, hogy sorra akasztja meg a termelést a világ autógyáraiban a globális félvezetőhiány. Egyelőre ennek a problémának sem...

Új képeket mutatott a Volvo a modern technikával átgyúrt P1800 Cyanról. Az autó a háromszoros WTCC győztes Cyan Racing műve, ami korábban a Volvo gyári csapataként működött, ma pedig a Lynk & Co túraautóit igazgatja. Bár az 1964-es kupé elsőre érintetlennek tűnhet, nem csak a 18 colos, kovácsolt felnik miatti szélesítés a különbség, valójában az utascellát is újrapozícionálták. A gyenge pontokat nagy szilárdságú acéllal és szénszálas elemekkel erősítették meg, így a karosszéria csavarodását is sikerült minimalizálni, ráadásul az autó súlya is megállt 990 kilogramnál.

Az autó a Cyan által hangolt, kettős keresztlengőkaros-felfüggesztést kapta, két irányban állítható lengéscsillapítókkal, új, állítható stabilizátorral. Sperrdifit is kapott, aminek az áttétele testreszabható, a négydugattyús fékek mellé viszont nem jár ABS, se semmilyen más, elektronikus, vezetést segítő rendszer sem, így a P1800 Cyan csak tapasztalt sofőröknek ajánlott.

Ezt csak tetézi, hogy az eredeti, 100-130 lóerős, 1,8-2,0 literes motorok helyére az S60 TC1-es versenymotorja került, ami 413 lóerőt tud. Bár a tervezés során több, klasszikus Volvo-motor szóba került, sőt sokáig a teljesen elektromos hajtás sem volt kizárva, végül mégis a kétliteres, négy hengeres turbómotorra esett a választás. Ennek a legfőbb oka, hogy a csapat jól ismeri, a versenyek során rengeteg tapasztalatot és adatot gyűjtöttek róla. A Cyannak kimondott célja volt, hogy pörgős legyen a motor – 7700-ig forog – , a hagyományos, nyers sportautó élményt pedig a Holingertől érkező, öt sebességes manuális váltóval tették teljessé.

A P1800 fejlesztése során a Cyan Racing első utcai autóját, a C30 Polestar Performance Prototype-ot vették alapul, így egész biztosan nem csalódik a sportértékre vágyó vásárló. A legnagyobb meglepetés viszont, hogy a sportosított kupé nem csak tanulmány vagy demóautó, ami pár kör után az internetes archívumokban köt ki, hanem ténylegesen meg is lehet majd venni. Árat persze nem közöltek.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Két erősebb változat érkezik Mercedes EQA-ból

A bemutató idején egyetlen EQA változatot mutattak be, méghozzá a legolcsóbbat. A 190 lóerős, fronthajtású EQA 250 azonban csak a kínálat kezdőpontja: érkezik két...

Kicsoda Sandwich grófja? – megjelent a Street Kitchen újságírójának legújabb könyve

Langalló, kenyérlángos, vagy hívd, ahogy akarod! Húst hússal Frankó töltelék, perfekt sült csirke,...

Rózsaszínben akarod látni a világot? Irány a Samantha!

Mentes nasik Kicsit fitt, kicsit alternatív recept: tojás-, cukor- és tejmentes Az almás...

Jövő héten nyitnak a teraszok, így készülnek a vendéglátósok

Az almás pitét mindenki szereti Tésztapolc A tésztaételeket mindenki szereti ...

Raktárból francia pékség – teszteltük a Petit Tourage Pâtisserie-t

Ezt BÁRKI meg tudja csinálni! Húst hússal Kiadós kaja, amiért nem kell Csehországig...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -