Kiderült, milyen hajtásokkal jön az új Nissan Qashqai

Ezt olvasta már?

Európában már nemigen lehet labdába rúgni hibrid autókon kívül mással. Ennek megfelelően a következő Nissan Qashqai hajtásválasztéka is ilyenekből áll majd, ám ezek között is igen nagy különbség lesz.

A változatok nagy része enyhe hibridként érkezik. Ezekben a benzinmotor az 1,3 literes Renault-Nissan-Mercedes turbómotor lesz, 140 vagy 158 lóerőt teljesítményben. Ezekhez egy enyhe – nagyon enyhe – 12 voltos hibrid hajtás jár majd, amely mindössze 22 kilót tesz hozzá a rendszer tömegéhez, és nyilván megspórolható vele néhány deci benzin száz kilométeren. Ez a rendszer elérhető lesz kézi, illetve fokozatmentes automata váltóval is – az összkerék-hajtáshoz és az erősebb motorhoz csak ilyet kérhet majd a vásárló.

Az igazán izgalmas azonban a másik rendszer, amilyenhez hasonlót kevesen kínálnak. Az e-Power nevű megoldás soros hibrid, azaz a benzinmotor egyáltalán nem hajt, csak egy pufferakkumulátort tölt, az autó mozgatását a villanymotor végzi. Ezt eddig két kisebb modell, a japán belpiacos Note és a Kicks nevű, Juke méretű terepjáró-fazonú modell kapta meg eddig, a Qashqai számára viszont egy új változatot fejlesztenek, amely várhatóan 2022-től lesz elérhető. Ebbe egy 1,5 literes, 155 lóerős, változó sűrítési viszonyú benzinmotor kerül, a hajtást pedig egy 190 lóerő csúcsteljesítményű villanymotor végzi majd.

A rendszer nagy előnye, hogy a benzinmotort a használat nagy részében a leghatékonyabb tartományban működtetheti, ami érezhető fogyasztáscsökkenést eredményezhet. Azt még nem tudni, hogy a Qashqai e-Power mekkora akkumulátorral érkezik, egyáltalán képes lesz-e nagyobb távolságot csak villanyautóként megtenni.

Legfrissebb a témában

Booking.com

Még több hasonló cikk a témában