Kiderült, mennyit költ a Volkswagen fejlesztésekre

Ezt olvasta már?

Csak villany-Volvo jön 2030-tól?

A Financial Times Az Autó Jövője című konferenciáján beszélt a Volvo vezetője. „Nagyon meg lennék lepve, ha 2030-ban nem csak elektromos autókat szállítanánk.” -...

A Volkswagen márka nem költ többet autósportra

Úgy tűnik, a Volkswagen csoport a sporttevékenységét is jobban próbálja beosztani, mint eddig: megszűnik a házon belüli versengés, a VW márka pedig meg is...

Magyarországon a zöld rendszámos új Skoda Octavia RS

Az Octavia legsportosabb kivitele mostantól plugin hibrid hajtással is rendelhető. Megérkezett Magyarországra a tavaly teljesen megújult Skoda Octavia környezettudatosnak ígért sportos csúcsmodellje, az...

Bizonytalan a Volkswagen vezetőjének helyzete

Könnyen lehet, hogy a Volkswagen vezetését új ember kell, hogy átvegye, ha Herbert Diess, a jelenlegi vezérigazgató szerződését nem hosszabbítják meg. ...

A Volkswagen csoport felügyelőbizottságának közleménye szerint a vállalat összesen 73 milliárd eurót költ a következő öt évben különféle fejlesztésekre. Ez tényleg döbbenetes összeg, átszámítva majdnem 26 billió forint, ami a tavalyi magyar bruttó nemzeti össztermék valamivel több, mint felének felelne meg.

id family

Az iszonyatos pénz csaknem a felét, 35 milliárd eurót költik tisztán elektromos típusok fejlesztésére, 11 milliárd pedig a jelenlegi modellpaletta hibrid változatainak kifejlesztésére megy el. Ezen felül jelentős tétel megy el digitalizációra: 27 milliárd eurót fordítanak erre a célra.

A tervek szerint a Volkswagen csoport 2030-ig 26 millió teljesen elektromos autót állít majd elő. Ezek közül mintegy 19 millió épülhet az olcsóbb típusok számára kifejlesztett MEB padlólemezre – az eddig megjelenti elektromos VW-k közül az ID.3 és az ID.4 ilyen – a maradékot pedig nagyrészt a prémium-modellekbe szánt PPE platform felhasználásával gyártják majd. Ez utóbbit egyelőre fejlesztik, az Audi és a Porsche tervezői közösen dolgoznak rajta.

A közlemény külön hangsúlyozza, hogy a Volkswagen a fejlesztési összeg egy jelentős részét Németországban költi majd el, legalább részben helyi gyárak létesítésére, illetve átalakítására. Külön említik az Emdenben működő üzemet, amely 2023-tól villanyautó-gyártásra áll át, illetve a Northvolttal közösen alapított akkumulátor-gyárat, amely 2024-ben kezdheti meg a munkát az alsó-szászországi Salzgitterben.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Szupermenő lett ez a vadonatúj 2020-as Moszkvics

A megfakult emlékeket felidéző négykerekű kiválóan egyensúlyoz a retro és a high-tech határmezsgyéjén. A Moszkvics 2140 idén ünnepelte negyvennegyedik születésnapját: az első ilyen...

Itt a MEGÚSZÓS KAJÁK 2 unboxing!

Green Kitchen A káposzta újjászületése Karácsony A brownie lelke ezesetben a...

Az ország egyetlen citromfarmján jártunk | Street Kitchen

Karácsony Fullos csokitorta banánnal megspékelve! Green Kitchen Egy tartalmasabb ebéd vagy...

„Ha túléltük a háborút, ezt a nehéz évet is túl fogjuk” – Cukrászdák és kávézók a járványban

Ez a zsemle akkor jó, ha alig bírjátok átharapni, mert tele van rántott hússal és majonézes salival! ...

Erdélyi konyhát így még nem tálaltak – megnyílt a SZÉK

A legjobb reggelik Ezzel aztán tutira jól indul majd a nap - bár kevéssé diétásan 😀 ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -