Kétrotoros repülő autón dolgozik az XPeng?

Ezt olvasta már?

Az XPeng HT Aero egy újabb repülő autó variáció, de ennek a felemelését merev szárnyak helyett két, kihajtható konzolra szerelt propeller végzi.

Bár a működési elvük is eltérő, a HT Aero arányaiban mégis emlékeztet a Klein Vision szárnyakkal felszerelt Aircar-jára: itt is egészen előre húzták a kabint, és az egész járműnek egyértelműen középmotoros sportkocsi-jellege van. Legalábbis ameddig elő nem kerül a két emelőpropeller.

A megoldás egyértelmű előnye minden szárnyas változathoz képest, hogy aa gépnek megmarad az autó-jellege, viszont itt is látszik, hogy a jármű felemelésére szolgáló berendezések jó sok helyet foglalnak.

Azt ebben a fázisban – egyelőre a gyártással még megcélzott dátumuk sincsen – nyilván nem taglalták, hogy hol és hogyan volna lehetőség a váltásra autó- és helikopter-üzemmód között, ahogy azt sem, hogy mennyi lehet a legnagyobb átrepülhető távolság, vagy hogy mi hajtja a gépet. Csupa olyan kérdés, amelyre választ csak a jövő adhat. Maga az elrendezés egyébként egyértelműen életképes, hiszen a világ legnagyobb helikoptere, a Mil V-12-es is hasonló felépítésű volt.

[embedded content]

Azt azonban itt is elég valószínűtlennek érezzük, hogy pont úgy menthetné ki az embert az időrabló dugóban álldogálásból, ahogy arról már sokan sokszor fantáziáltunk. Ha elvi lehetőség lenne is a magassági kormány behúzására, biztonsági szempontból nyilván nem ideális nagy, forgó rotorokat nyitni a városi forgalomban.

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Legfrissebb a témában

- Advertisement -spot_img

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -spot_img