Készült egy új Audi raliautó

Ezt olvasta már?

Újra itt a legkeményebb Lada Niva

Mostantól ismét vesz fel rendeléseket a Lada Niva Brontóra az AvtoVAZ. A csúcsmodell gyártásával tavaly álltak le az oroszok, akkor technikai okokra hivatkoztak, de...

Megmutatták, mit látnak a tűzoltók, akik az erdőtüzekhez vonulnak

Ilyen körülmények közt nem egyszerű navigálni. A BBC tette közzé azt a felvételt, amely egy kaliforniai tűzoltóautó belsejében készült. A kocsi és utasai...

Gyártásra kész a Tesla kamionja?

Évekig tartó késések után a Tesla hamarosan megkezdi a teljesen elektromos nyergesvontatója gyártását. A Tesla jól ismert az új modellek bemutatásával kapcsolatos felfokozott hangulatkeltésről és...

2030-ra már csak villanyautókat gyártana a Mercedes

A vártnál és a tervezettnél lényegesen gyorsabban vált villanyhajtásra a Mercedes Ola Källenius vezérigazgató csütörtöki bejelentése szerint. 2030-ig összesen 40 milliárd eurót fordítanak az...

Jelenleg a tesztelésnél tart a Rally2 szabályrendszer szerint épített új Audi A1 alapú versenyautó.

Az autó hivatalosan Ekström újonnan alapított ralicsapata, az EKS JC neve alatt fut, az autókat azonban egy dél-afrikai vállalkozás, a Rally Technic építi a számukra. A csapatvezető-pilóta szerint még hátra van a megfelelő beállítások kikísérletezése, de legkésőbb a nyár elejére el szeretnék érni a rajtkész állapotot.

Ekström, aki a karrierje korábbi szakaszában túrakocsi-versenyzőként lett sikeres – egy svéd, és két német túrakocsi-bajnoki címet is szerzett – 2014 óta a ralikrossz-világbajnokságban indult saját csapatával. Audi S1-essel egy bajnoki címet és három második helyet szedett össze eddig. „Amikor bemutatták az új A1-est, azonnal tudtuk, hogy építenünk kell belőle valamit. És elég hamar egyértelművé vált az is, hogy raliautót készítünk.” – mondta az autó megépítésének okáról Ekström.

[embedded content]

Az autót egyébként a szabályoknak megfelelően 1,6 literes, turbós négyhengeres benzinmotor hajtja, ötfokozatú szekvenciális váltón és állandó összkerék-hajtáson keresztül. A motor teljesítménye 263 lóerő, ami nem tűnik soknak – a gyári Skoda Fabia R5 harminc lóval erősebb – de ez az érték elvileg még javulhat a későbbiekben.

Az egyelőre nem világos, hogy az EKS JC eladná-e az autót más érdeklődőknek, vagy elsősorban maguknak készítették. Az viszont már most látszik, hogy a festéssel igyekeztek a legendás Quattro S1 szellemét megidézni, amely az Audi fekete-szürke-vörös versenycsíkjai mellett egy dohányszponzor miatt viselte a sárga és fehér színeket. A cigireklám persze lemaradt az A1 raliautóról, de a fényezés egyértelműen az 1980-as évek B csoportos rövid Qattróit igyekszik felidézni.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Audi Q7-tel rongyoltak bele az amerikai történelem egy darabjába

Kellemetlen ébredés lehet, ha valaki arra riad álmából, hogy a házába belecsapódott egy autó. Ezt élték át a Massachusetts állambeli Hingham városkában élő család...

7 nap 7 recept: szaftos darált húsos kaják

Az egyik legcsodálatosabb kombináció a gyümölcs és a túró! GRILLSZEZON Fullos bagel ...

11+1 rántott hús a világ körül: Dél-Koreától Ausztriáig

Egészséges, tápanyagokkal dúsított Alkoholmentes koktélok Épp elég frissítő alkohol nélkül is 😉 ...

Beaver Café: tökéletes kávélelőhely és otthonos hangulat Balatonalmádiban

Alkoholmentes koktélok Épp elég frissítő alkohol nélkül is 😉 Vegetáriánus ételek ...

5 fantasztikus vízparti strandétterem a Balatonnál, ahol egész nyáron jót ehetsz

Alkoholmentes koktélok Épp elég frissítő alkohol nélkül is 😉 Vegetáriánus ételek ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -