Itthon is bemutatkozott az Opel Mokka – elektromos változatban is

Ezt olvasta már?

Az európai VW Passatnak is befellegzett?

Még mindig a kategória legkelendőbb modellje a Volkswagen Passat, ennek ellenére az Automotive News híre szerint 2023-tól véget érhet a négyajtós változat európai gyártása....

Négy autó karambolozott az M3-ason

Az M0-ás autópályán egy kisbusz ütközött össze egy autóval, a 74-es főúton egy autószállító tréler gyulladt ki. Összeütközött négy autó az M3-as autópálya...

Megúszhatja a pótdíjat, aki utólag éves autópálya-matricát vesz

Ügyfélbarát egyszerűsítésekkel csökkennek az állampolgárok és vállalkozások adminisztrációs terhei az útdíjfizetési rendszerben. A jogosulatlan úthasználat miatt kiszabott pótdíjak a fizetési felszólítást követően kiválthatóak lesznek...

Alig több mint 7 ezer kilométerrel hirdetnek egy szentendrei Trabit

Az elmúlt 33 esztendőben meglehetősen keveset volt szolgálatban ez az NDK kisautó. A Trabant 601 idén ünnepelte 56. születésnapját, az 1963-ban leleplezett, duroplaszt...

Az magyar piacon is legjobban fejlődő szegmensben újult meg százszázalékosan az Opel szabadidő-autója. És már az elektromos változat is sem maradhatott el.

Az idei évre kifutott néhány olyan slágermodell az Opelnél, amelynek pótlását elemi érdekük volt, minél hamarabb pótolni. Az Astra szedán eltűnése mellett, természetesen sokkal fontosabb mostanra a sikeres szabadidő-autó, a Mokka generációváltása. Az Opel esetében ugyan rendelkeznek már elektromos járművel az e-Corsa révén, azonban az némileg drága, nagyobb autókat is lehet választani hasonló áron a konkurenciából. Ezt az igényt is kitöltheti majd a várakozások szerint az új elektromos Mokka.

A B-szegmensbe, a városi szubkompakt SUV-k közé érkező újdonság, ha nem csak az elektromos verziót nézzük a Renault Captur, Ford Puma, Peugeot 2008, Nissan Juke ellenfele lesz, hogy csak a legfrissebb arculatú konkurenseket említsük.

A megújult logós kisméretű szabadidő-autó az első, amely már ténylegesen nulláról indulva, egészében a francia PSA Peugeot-Citroen tulajdonlása alatt fejlesztettek a rüsselsheimi központú Opelnél. A kocsi az úgynevezett CMP platformra épül, ami a franciák sztenderdje a mostani személyautóik építésére, és alkalmas teljesen elektromos és hagyományos hajtású autók létrehozásához is.

Mindenképpen az új Mokka javára írható, hogy elég jelentősen elüt a fent is említett modellektől dizájnban, ami komoly versenyelőnyt hozhat a német autónak. A 4,15 méteres Mokka orrésze egyébként a legendás Opel Manta függőleges front észét idézi, ami jó ómen, ha karakteres autót akartak formálni a németek.

Vizuálisan modern szellemiséget sugároz az újdonság kívül-belül egyaránt. A kabintér is kifejezetten esztétikus miközben németesen puritán. Az Opel „Pure Panelnek” hívja a két nagy kijelzős – 10 colos, illetve 12 colos – kialakítást, amely a vezetőt információval látja el, valamint innen kezelhető az infotainment-rendszer. Pozitívumnak tűnik, hogy továbbra megtartották egyes funkciók – légkondicionálás, navigáció, hangerő – gombos szabályozását, így nem a digitális panelen kell keresgélni ezeket vezetés közben.

Hátul – tekintettel a kis méretre – nem szabad túl sokat várnunk a kisméretű SUV-tól, kissé szűkös hátul ülni, a tengelytáv ugyanis 2,55 méter (a Mokka-e esetében 2,56 méter), míg a csomagtér sztenderd méret a kategóriában 350 literes térfogatával, azonban itt az elektromos változat veszít valamennyit, ugyanis 310 liter a térfogata.

A Mokka-e a konszern jelenlegi elektromos autóinak a Peugeot e-2008-as és a DS3 Crossback E-Tense-nek a hajtásláncát kapta. Mindez egy 100 kW-os (136 lóerős) motort jelent, amelyet 50 kWh kapacitású akkumulátor lát el energiával, amely a jelenlegi tesztszabvány szerint 322 kilométeres hatótávra elég villamosenergiát tárol. A maximális sebessége 150 km/h-ra lehet az autónak. Háromfázisú töltővel, ami opcionális hozzá, akár 11 kW-os teljesítményű töltés is lehetséges a Mokkába ezzel 5 óra alatt fel lehet tölteni az akkumulátorát. A 7,4 kW-s egyfázisú, jellemzően otthoni/munkahelyi wallboxról 7 és fél órát vesz igénybe a töltése. 

Nem megfeledkezve a hagyományos változatokról, a 1.2 l-es turbós benzines 100 lóerős kézi sebességváltóssal indul a kínálat, az erősebb változat 130 lóerős, itt már 8 sebességes automata sebességváltó is rendelhető a hagyományosabb Mokkába, míg egyféle, 1.5 l-es 110 lovas motorú jelenti a gázolajos kínálatot.  

Az árakat a hazai importőr majd év vége előtt közi hivatalosan, de a Mokkát a németeknél 19 990 eurós (7 millió) áron kezdik árulni a benzinmotoros alapverzióban, míg az elektromos változat náluk 32 990 eurós (11,9 milliós) árról indul forgalmi adóval.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Arculatváltás jön az Opelnél

A nagy változásokon tulajdonképp túl van az Opel, de ezt most a külsőségek megváltoztatásával is igyekeznek hangsúlyozni. A villámos jelvény és a sárga szín...

Az ország egyetlen citromfarmján jártunk | Street Kitchen

Karácsony Fullos csokitorta banánnal megspékelve! Green Kitchen Egy tartalmasabb ebéd vagy...

„Ha túléltük a háborút, ezt a nehéz évet is túl fogjuk” – Cukrászdák és kávézók a járványban

Ez a zsemle akkor jó, ha alig bírjátok átharapni, mert tele van rántott hússal és majonézes salival! ...

Erdélyi konyhát így még nem tálaltak – megnyílt a SZÉK

A legjobb reggelik Ezzel aztán tutira jól indul majd a nap - bár kevéssé diétásan 😀 ...

A japánok évszázadokig nem ették meg a szusiban a rizst, csak a halat

Sertéskaraj ázsiai ízekre hangolva Tésztapolc Parmezán és vörösbor egy tökéletes tésztaraguban ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -