Itt az első sportos BMW, fronthajtással

Ezt olvasta már?

Elhalasztották a Le Mans-i 24 órást

Elhalasztották a szervezők az idei Le Mans-i huszonnégy órás autóversenyt. A World Endurance Championship központi futamának tekinthető megmérettetést eredetileg a június 12-i hétvégén rendezték...

A Tesla nyomában alakul a Volkswagen jövője

Hat év telt el a dízelbotrány óta és a Volkswagen évről-évre tisztább jövőt ígér és ez nincs másképp most, 2021-ben sem. Az autóiparon végigsöprő...

Elsodort egy babakocsit egy 92 éves nő Ausztriában, majd megállás nélkül továbbhajtott

A babakocsiban ülő gyermeknek nem esett a baja. A nő azt mondta: semmit nem érzékelt az ütközésből. Elsodort egy babakocsit egy 92 éves...

Készült egy új Audi raliautó

Jelenleg a tesztelésnél tart a Rally2 szabályrendszer szerint épített új Audi A1 alapú versenyautó. 4 ...

A BMW elég lassan szoktatta a közönségét az elsőkerék-hajtáshoz, de mostanra a kínálat alsó felét szép lassan teljesen elfoglalták az ilyen felépítésű modellek. Most pedig bemutatkozik az első, kifejezetten sportos típusváltozatuk is, hátsó- vagy összkerék-hajtás nélkül.

Erre a célra nem használják a leggyorsabb BMW-knek fenntartott M betűt – azt az összkerék-hajtású M135i kapja – helyette elővették a ti jelzést. Ez a Tourismo Internazionale rövidítése, és először a Neue Klasse és a 02-es sportváltozatain szerepelt még az 1960-as és 70-es években, majd az első generációs 3-as kompakt erősebb változatain is alkalmazták.

A 128-as típusszám természetesen itt is kétliteres, keresztben álló turbómotort takar, amely itt 265 lóerő és 400 Nm leadására képes. Természetesen az átlagautók teljesítményéhez képest ez is feleslegesen sok: ezzel is 6,1 másodperc alatt érhető el a százas tempó, és simán elérhető az elektronikus korlátozással beállított 250 km/h-s végsebesség.

Ha akad csalódást keltő részlet, az a váltó: csak nyolcfokozatú automatával készül a sportosnak mondott modell, igaz, ez kézzel is kapcsolható a kormány mögötti fülekkel. A BMW arra hivatkozik, hogy nem érné meg nekik kézi váltós kivitelt készíteni, hisz azt amúgy is csak a vevők kevesebb, mint harmada választaná.

A 128 ti a motoron kívül hatékonyabb fékrendszerében – elöl 360, hátul 300 mm-es féktárcsákat alkalmaznak – és a hajtásba épített Torsen rendszerű önzáró differenciálműben tér még el a többi 1-estől. Emellett a futómű hangolása is feszesebb, a hasmagasság egy centivel lett kevesebb, és némi visszafogott optikai tuningot is alkalmaztak. A feltűnő elemeket azonban mellőzheti is, aki inkább meglepetést okozna a többi közlekedőnek.

A 128 ti forgalmazását novemberben kezdik, a típusváltozat németországi bruttó alapára 41 575 euró, azaz közel 15 millió forint lesz.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Katalizátortolvajokat fogtak el a szekszárdi rendőrök

A két férfi legalább hat autót károsított meg. Egy szekszárdi férfi tett feljelentést a rendőrségen március 4-én, mert a telephelyén tárolt autókról a...

Hulladékmentes vendéglátás a Covid alatt: lehetetlen vagy létezik?

A legjobb reggelik Kísértetiesen hasonlít az avokádókrémre Brutális fogások Tunkolnivalóan szaftos...

Frissen gyúrt házi tészta, ropogós pizza: ilyen a LegyenAz. | Street Kitchen

Green Kitchen A maradék pöri újjászületik! Vegetáriánus ételek Egyszerűen nem lehet...

A Tunki-tunki sokkal több, mint egy nagyon szerethető magyar vállalkozás

A kakaós csiga önmagában is elég brutál A pirult sajt, a fokhagymás olaj, a ropogós...

Éttermi munka megváltozott munkaképességgel: a járványban nekik különösen nehéz

Levesek és főzelékek Az erőleves gyógyír testnek és léleknek, céklás verzióban különösen Levesek és főzelékek...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -