Itt a háromajtós Fiat 500-as, és az olcsóbb változat

Ezt olvasta már?

Pizzafutár-autó ütközött össze egy mentővel a Nyugatinál

A rendőrök a helyszínelés idejére lezárták a Podmaniczky utcát. Egy pizzafutár-autó és egy fény- és hangjelzést használó mentő ütközött össze kedden kora este...

Új, célszerű kisautót tervez Gordon Murray

Gordon Murray nevét ugyan a Brabham világbajnok Formula 1-es versenyautói, és a McLaren F1 tervezőjeként ismerte meg a világ, de az utóbbi években egyre...

Már elektromos autót is gyártunk, megérkezett a Mercedes EQB

Bemutatkozott hivatalosan is a stuttgarti márka legújabb kompakt elektromos autója, amely az európai piacra Kecskeméten készül majd. Jó ideje készül első magyarországi elektromos modelljének...

A félvezetők hiánya után a gumihiány lehet az autóipar nagy baja

Az elmúlt hónapok fontos iparági híre volt, hogy sorra akasztja meg a termelést a világ autógyáraiban a globális félvezetőhiány. Egyelőre ennek a problémának sem...

Tavasszal azzal sokkolt mindenkit a Fiat, hogy 38 ezer eurós – közel 13 millió forintnak megfelelő – áron dobta piacra az új 500-as legelső változatát. Most azonban mutattak egy új karosszériaváltozatot három oldalajtóval, és mintegy mellesleg említést tettek a kisebb akkumulátoros változatról is.

A háromajtós 3+1 nevű kivitelről korábban csak hallottunk, most azonban meg is nézhetjük: tényleg arról van szó, hogy az egyik oldalon Mazda RX-8 stílusban egy kisebb, hátrafelé nyíló ajtót is kialakítottak, amelyen át egyszerűbb lesz beszállni a hátsó ülésekre. Valószínűleg ettől sem lesz népautó az 500-as, de legalább a gyerekek beszerelése egyszerűsödhet a hátsó ülésekbe.

Eggyel lényegesebb újdonság, hogy készül egy Action nevű alapkivitel is az elektromos 500-asból. Ebbe az eddig kínált 42 kWh-s akku helyett 23,8 kWh-sat építenek majd, amivel a WLTP hatótáv 320-ról 180 km-re csökken. Emellett az autó csúcssebessége 150 helyett 135 km/h, a maximális teljesítménye 118-ról 95 lóerőre csökken, a 100 km/h-t pedig 9,5 másodperc alatt érheti el. Cserébe valószínűleg olcsóbb lesz – erre utal legalábbis, hogy a Fiat az elektromos autózás demokratizálását emlegeti ezzel a változattal kapcsolatosan – de konkrét összeget egyelőre nem mondtak.

A Fiat, ahogy a legtöbb elektromos autót kínáló gyártó számára a nyugat-európai országok bőkezű villanyautó-támogatásai hozhatják meg a forgalom növekedését. Erre pedig szükség is lesz, azok után, hogy Mirafioriban évi 80 ezer villanyautó legyártására teremtettek lehetőséget.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Két erősebb változat érkezik Mercedes EQA-ból

A bemutató idején egyetlen EQA változatot mutattak be, méghozzá a legolcsóbbat. A 190 lóerős, fronthajtású EQA 250 azonban csak a kínálat kezdőpontja: érkezik két...

Kicsoda Sandwich grófja? – megjelent a Street Kitchen újságírójának legújabb könyve

Langalló, kenyérlángos, vagy hívd, ahogy akarod! Húst hússal Frankó töltelék, perfekt sült csirke,...

Rózsaszínben akarod látni a világot? Irány a Samantha!

Mentes nasik Kicsit fitt, kicsit alternatív recept: tojás-, cukor- és tejmentes Az almás...

Jövő héten nyitnak a teraszok, így készülnek a vendéglátósok

Az almás pitét mindenki szereti Tésztapolc A tésztaételeket mindenki szereti ...

Raktárból francia pékség – teszteltük a Petit Tourage Pâtisserie-t

Ezt BÁRKI meg tudja csinálni! Húst hússal Kiadós kaja, amiért nem kell Csehországig...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -