Ilyen lesz a Ford elektromos furgonja, az Etransit

Ezt olvasta már?

Már a VW ID.3 Európa kedvenc villanyautója

Az októberi eladási számok azt mutatják, hogy a Volkswagen ID.3 előtt fényes jövő állhat Európában. Még meg sem érkeztek a legolcsóbb változatok, de máris...

Árat emel a Tesla Európában

Az Electrek értesülései szerint a következő szállítással érezhetően megnő a Tesla típusok európai vételára. A változtatás minden modellt érint, de a nagyobb és drágább...

Rikító neonszínekkel próbálkozik a Rolls-Royce

A Neon Nights sorozat érdekes próbálkozás, azt jelzi, hogy a Rolls-Royce-nál szépen lassan minden gátlás lehullik a döntéshozókról, ha újabb vásárlók bevonzása a cél....

Fény derült a legújabb VW villanyautó, az ID.4 valós hatótávjára

A Volkswagen újdonságának hatótávja egész korrekt, de hatékonyság fronton lenne még hova fejlődni. A Volkswagen idén szeptemberben leplezte le a már Magyarországon is...

A Ford a lehető legegyszerűbb megoldást választotta a haszonjármű-villanyosítás elindítására. Fogták a meglevő Transitot, és amilyen kevés változtatással csak lehet, lecserélték a hajtását elektromosra. Ez persze így sem egyszerű feladat, de így a bevált megoldásokat legalább nem kellett újra feltalálni.

A Transit család legnagyobb, melléknév nélküli változatáról van szó: ez kapott a raktere alá egy 67 kWh-s, folyadékhűtésű akkumulátort, amely a hátsó kerekeket hajtó, 269 lóerő csúcsteljesítményű villanymotort látja el árammal. A Ford azt ígéri, ez az összeállítás akár 350 km megtételére is alkalmas, így a rövidebb távú feladatokhoz – áruterítéshez, szerelők és karbantartók számára – bőséggel elegendő lesz. Az autóba épített 11,3 kW-os váltóáramú töltővel 8,2 óráig tart az akkucsomag teljes feltöltése, de van lehetőség egyenáramú gyorstöltésre is – erre a célra a Ford az Ionity hálózatát kínálja – 115 kW teljesítménnyel is.

Az elektromos Transit egyik újdonsága a Pro Power nevű megoldás, amely lényegében a hajtó akkumulátorra kötött 2,3 kW-os inverter: erről álló helyzetben és menet közben is tölthetők vagy üzemeltethetők különböző elektromos berendezések. Emellett távolról vezérelhető kabin-előmelegítést, és érintőképernyős Sync4 fedélzeti rendszert is tartalmaz majd a típus.

A gyártásra a török Otosant jelölte ki a Ford, és úgy néz ki, a költségek észszerű szinten tartása kedvéért eleinte biztosan nem lesznek különböző hajtásváltozatok: sem többféle méretű akkumulátor, sem első- vagy összkerék-hajtás nem szerepel a tervekben. Ugyanakkor a villamos hajtást az összes Transit karosszériaváltozat megkaphatja, ami így is tisztességes kínálatot jelent.

Az egyik legfontosabb információ, a vételár egyelőre hiányzik, de erre jó mentsége van a Fordnak: 2022 tavaszán kezdik a forgalmazást, és a mostani, járvány sújtotta időszakban még hónapokkal sem könnyű előre jósolni a költségeket. Azt viszont biztosra mondták, hogy legalább 20 európai országban indítják el a forgalmazást másfél év múlva.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Magyarországon 9 millió forint felett nyit az új kombi VW Golf

A nyolcadik generációs Golf praktikus családi kivitelének legolcsóbb változatát 110 lóerős lágyhibrid motor hajtja. A Volkswagen egy évvel az ötajtós változatot követően nemrégiben...

Erdélyi konyhát így még nem tálaltak – megnyílt a SZÉK

A legjobb reggelik Ezzel aztán tutira jól indul majd a nap - bár kevéssé diétásan 😀 ...

A japánok évszázadokig nem ették meg a szusiban a rizst, csak a halat

Sertéskaraj ázsiai ízekre hangolva Tésztapolc Parmezán és vörösbor egy tökéletes tésztaraguban ...

Tahinis, matcha teás, kardamomos: megkóstoltuk az Édesem szuper kekszeit

Csokis süti receptek Könnyed édesség, ami mégsem egy szokványos puding Karácsonyi desszertek ...

Újraindult az Etesd a dokit! program, ami meleg étellel segíti az egészségügyi dolgozókat

Karácsonyi aprósütik Nem vega, de csúcsszuper édesség, telt ízű sűrű szilvalekvárral! Ünnepi főfogások ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -