Így képzeli el az Audi a saját villanykútjait

Ezt olvasta már?

Eladják a Le Mans-film egyik Porsche 917-esét

Megjárta a Le Mans-i 24 órást, de az értékén legalább ennyit dob, hogy a legendás egynapos verseny hírnevén sokat emelő Le Mans-film sok jelenetében...

32 éves, de csak 31 ezer kilométert futott Ferrari Testarossát kínálnak eladásra

Ezzel a 12 hengeres motorral szerelt olasz szupersportkocsival évente átlagosan kevesebb, mint ezer kilométert tettek meg. A Ferrari az 512 BB utódjaként 1984-ben...

Bakancs és öltöny: teszten az új Toyota Hilux

53 év telt el azóta, hogy a Toyota piacra dobta az első Hiluxot, amelynek nyolcadik generációja már 5 éve velünk van. A japán gyártó...

Így fest majd az M-es BMW i4

Június 1-jén ünnepélyesen is bemutatják majd, de egy fotó már most kijött a BMW i4 M50-ről. Fekete elemből nem lesz rajta hiány, de hogy...

Az Audinál is készülnek dedikáltan a saját ügyfeleknek készülő töltőhálózattal, az ilyen kutak pedig a kiadott vázlatok alapján valamiféle prémium kisugárzású konténerkupacok lesznek zárt váróval. Még az idén átadnak egy ilyet, és a visszajelzések alapján majd eldől, tényleg ez lesz-e a jövő náluk.

Értelmezhető méretű saját töltőhálózata egyelőre csak a Teslának van, Supercharger néven fut és Észak-Amerikát, valamint Európa nyugati országait egész jól lefedi már. Manapság, a villanyautós átállás éveit élve még mindig nem látszik tisztán, hogy ez a fajta márkaspecifikus különcködés lesz-e a jövő, de nagyon úgy néz ki, hogy legalább a prémiummárkák terveznek ilyennel. Az Audi saját töltőközpontjai egyelőre csak tervek, de annak egész konkrétak: a képeken látható látványtervekhez azt írják, egy ilyen központban egyszerre akár hat autót is lehet majd tölteni 300 kW-os teljesítménnyel, és ami etéren külön fontos, hogy mindezzel nem közvetlenül a helyi helyi hálózatot terhelik majd. 

Az Audi központjai valójában energiatárolók lesznek, amik óriási akkumulátoraikkal 2,45 MWh energia tárolására lesznek képesek. Ezt vélhetően ugyanúgy a helyi hálózatból szerzik majd be, de sokkal egyenletesebben, mintha a töltés arra direktben kapcsolódva történne, így nem lesz szükség nagyfeszültségű vezetékekre és transzformátorokra. Maga a létesítmény egy kétszintes építmény lesz, a felső szintjén egy váróval, ami az eddigi infók alapján leginkább a prémium reptéri várókra hajaz majd étkezési lehetőséggel, mosdóval.

Az Audi tervei szerint 2025-re már húsz különböző villanyautóval lesz jelen a piacon, szóval a közönség adott lesz. Az első ilyen töltőközpontot kísérleti jelleggel még az idén megnyitják valahol Németországban. Ez még minden villanyautós számára nyitott lesz, nem csak az audisoknak, a nagyobb közönségtől pedig azt várják, hogy a visszajelzéseikkel segítsék a központ fejlődését, mielőtt elkezdik nagyüzemben felhúzni az ilyeneket mindenfele.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Már a kormányépületek közelében sem látják szívesen a Teslákat Kínában

Márciusban már szó volt hasonlóról, az akkor híreszteltekkel ellentétben viszont akkor még csak a katonai létesítmények területén korlátozták a Teslák behajtását. A kínai vezetés...

Megnyílt a La Casita, ami hivatalosan is a legcukibb hely a városban

Levesek és főzelékek Mamma mia! Cukormentes Igen, jól olvastátok! ...

Nagyiféle sütikre és zserbófagyira bukkantunk a Kazinczy utcában

Megúszós sütik Tökéletes nyári desszert! Mindig nagyon inspiráló olyan emberekkel találkozni, akik megelégelve a mókuskereket,...

Az édes ízek nyertek múlt héten

Ezt igazából gyerek nélkül is lehet élvezni 😀 Megúszós sütik Tökéletes nyári desszert!...

Két év előkészület után megnyitott Pesti István séf új étterme Tatán

Levesek és főzelékek Mamma mia! Cukormentes Igen, jól olvastátok! ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -