Így kel életre Gordon Murray szupersportkocsija

Ezt olvasta már?

Az európai VW Passatnak is befellegzett?

Még mindig a kategória legkelendőbb modellje a Volkswagen Passat, ennek ellenére az Automotive News híre szerint 2023-tól véget érhet a négyajtós változat európai gyártása....

Négy autó karambolozott az M3-ason

Az M0-ás autópályán egy kisbusz ütközött össze egy autóval, a 74-es főúton egy autószállító tréler gyulladt ki. Összeütközött négy autó az M3-as autópálya...

Megúszhatja a pótdíjat, aki utólag éves autópálya-matricát vesz

Ügyfélbarát egyszerűsítésekkel csökkennek az állampolgárok és vállalkozások adminisztrációs terhei az útdíjfizetési rendszerben. A jogosulatlan úthasználat miatt kiszabott pótdíjak a fizetési felszólítást követően kiválthatóak lesznek...

Alig több mint 7 ezer kilométerrel hirdetnek egy szentendrei Trabit

Az elmúlt 33 esztendőben meglehetősen keveset volt szolgálatban ez az NDK kisautó. A Trabant 601 idén ünnepelte 56. születésnapját, az 1963-ban leleplezett, duroplaszt...

Tulajdonképpen egy fura öszvérről van szó: mivel a Murray T.50 karosszériája még nincs készen, a hajtásrendszert egy Ultima sportkocsi vázába építve keltették életre.

[embedded content]

A T.50 hajtásrendszere igazán szokatlan, és nagyrészt külső cégek által szállított elemekből áll össze. A 4 literes V12-es motor például a Cosworth munkája: elvben 667 lóerős lesz, de a teljes hajtás összteljesítménye a villanymotor-generátorral és a tetőre szerelt szívórendszerben kialakuló torlónyomással 700 lóerő felett lesz.

A motort elvben 12 ezres fordulatszám fölé lehet majd pörgetni, de az első próbákhoz az érzékelőkkel telerakott V12-es fordulatszámát a legelső indításhoz 4000-ben maximálták – ezt az értéket az eredmények elemzése mellett szép lassan növelik majd, A cél az Ultima alapú öszvérrel az, hogy intenzíven teszteljék a hajtást Európa különféle tesztpályáin, hogy megbízhatóan működjön, mire a végleges karosszéria első példánya is összeáll.

A tervek szerint a T.50-esből összesen száz példány készül majd, egyenként 2,36 millió angol fontos áron – ez kb. 946 millió forintnak felel meg – viszont olyan műszaki megoldásokat kínál majd, például a levegőt az autó alól kiszippantó ventilátort, amelyekhez hasonlókkal versenypályán is legfeljebb kísérleti jelleggel lehetett eddig találkozni.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Arculatváltás jön az Opelnél

A nagy változásokon tulajdonképp túl van az Opel, de ezt most a külsőségek megváltoztatásával is igyekeznek hangsúlyozni. A villámos jelvény és a sárga szín...

Az ország egyetlen citromfarmján jártunk | Street Kitchen

Karácsony Fullos csokitorta banánnal megspékelve! Green Kitchen Egy tartalmasabb ebéd vagy...

„Ha túléltük a háborút, ezt a nehéz évet is túl fogjuk” – Cukrászdák és kávézók a járványban

Ez a zsemle akkor jó, ha alig bírjátok átharapni, mert tele van rántott hússal és majonézes salival! ...

Erdélyi konyhát így még nem tálaltak – megnyílt a SZÉK

A legjobb reggelik Ezzel aztán tutira jól indul majd a nap - bár kevéssé diétásan 😀 ...

A japánok évszázadokig nem ették meg a szusiban a rizst, csak a halat

Sertéskaraj ázsiai ízekre hangolva Tésztapolc Parmezán és vörösbor egy tökéletes tésztaraguban ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -