Ezzel indul Le Mans-ban az Alpine

Ezt olvasta már?

Már majdnem itt van az új Maybach csúcslimuzin

Az S osztály Maybach változatát már tavaly ősszel láthattuk, ám most először mutatnak fotót az S650 jelzésű csúcskivitelről. Ebbe – ahogy a motorháztető felirata...

Már a franciáknál is megy az autóban oltás

Megnyílt Franciaországban kedden a koronavírus elleni első autós oltóhely: a déli Montpellier egyik elővárosban az előzetes bejelentkezés alapján érkező autósoknak az oltás idejére sem...

Halálra gázolt a vonat egy embert Ferihegynél

A ceglédi vonalon 15-30 perces késésekre kell számítani. Halálra gázolt a vonat egy embert Vecsés és Ferihegy állomás között csütörtök este – közölte...

Kiderült, mibe kerülnek az egyszerűbb Polestar 2-esek

Néhány napja jelentették be a Polestar 2 egyszerűbb változatait, de akkor az árakról még hallgattak. Most azonban kiderült, hogy hova árazzák az új kiviteleket....

A Renault sportmárkája, az Alpine a lehető legegyszerűbb módon tér vissza a hosszú távú autóversenyzésbe: megtámogattak egy már létező csapatot, átvéve annak teljes technikáját.

Az Alpine A480 elnevezésű autó is csaknem azonos a tavalyi Rebellion R-13-assal. Nagyrészt összevásárolt versenyautó-technikáról van szó: a karosszéria az Orecától érkezik, a motor pedig a Gibson Technology 4,5 literes V8-asa. Maga az autó látványnak nem épp kellemes, amiről az ormótlan, kerek első fényszórók és a nagy hátsó uszony tehet, de úgy tűnik, aerodinamikailag egyszerűen ez adja ki.

Az autó maga a korábbi LMP1-es szabályoknak felel meg, de a versenyszabályzatnak megfelelően most még ilyen autókat is rajthoz engednek, az LMDh prototípusok mezőnyében. Az erőviszonyokat amúgy is igyekeznek majd BoP szabályokkal kiegyenlíteni, ami a motorok szívórendszerén várhatóan szűkítőket, a karosszériákon pedig többlet súlyok felszerelését jelenti majd.

Azt egyelőre nehéz megmondani, hogy a Renault mennyire tervez hosszú távra a Le Mans-i csapattal, és hogy később jelentkeznek-e saját fejlesztésű versenygéppel, de ezt talán még a gyáriak sem döntötték el. Egy jó szereplés mindenesetre sokat segíthet, és erre lehet is esély: a Rebellion autói tavaly egy 2. és egy 4. helyen értek célba, ami azt jelzi, hogy viszonylag gyors és megbízható autókról van szó.

Az idei évre egyébként elég tisztességes mezőny kezd összeverődni. Annak ellenére, hogy korábban úgy nézett ki, teljesen elmaradnak a gyári istállók, mostanra a Toyota és az Alpine mellett az Audi és a Porsche is jelezte visszatérési szándékát, a Ferrari és a Peugeot pedig későbbi szezonokra ígéri a visszatérést.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Villanykabrió: teszten a teljesen új és olaszosan cuki elektromos Fiat 500

A retro divathullámot mostanság egyre több autóipari cég igyekszik meglovagolni, hol több, hol kevesebb sikerrel. A Fiat jó lóra tett azzal, hogy 2007-ben piacra...

Raktárból francia pékség – teszteltük a Petit Tourage Pâtisserie-t

Ezt BÁRKI meg tudja csinálni! Húst hússal Kiadós kaja, amiért nem kell Csehországig...

Több száz hamburgert osztanak szét a mentősök között | Street Kitchen

Igazi ízbomba, és még diétás is! Húst hússal Nyisd meg otthon a saját...

Szuper pizzázóra bukkantunk Veresegyházon: a Trattoria al Forno levett a lábunkról

Igazi ízbomba, és még diétás is! Húst hússal Nyisd meg otthon a saját...

Maradékmentésből jeles – teszteltük, mit tud a Munch

Az összes húsvéti recept Perfekt ünnepi főfogás húsvétkor Green Kitchen Bulgurból...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -