Ez az öreg terepjáró szupermodern

Ezt olvasta már?

A félvezetők hiánya után a gumihiány lehet az autóipar nagy baja

Az elmúlt hónapok fontos iparági híre volt, hogy sorra akasztja meg a termelést a világ autógyáraiban a globális félvezetőhiány. Egyelőre ennek a problémának sem...

Csúnyán végződött egy autós üldözés Kaliforniában: felüljáró alá ékelődött be egy Maserati

A balesetről képeket is közzétett az oaklandi rendőrség. Bizarr fotókat osztott meg a kaliforniai Oakland rendőrsége az Instagram-oldalán. A posztra a Totalcar talált rá,...

Versenyt csinál a felújításból a Porsche

Nem mindennapi versenyt hirdetett meg a Porsche az amerikai márkakereskedő-hálózat, vagyis inkább a hozzájuk tartozó szervizek számára. A Porsche Classic Restoration Challenge-hez negyven szalon...

GTX: így hívják majd az izmos villany-Volkswageneket

A Volkswagennél már sok évtizedes történelmük van a GTI modelleknek. Igaz, jó ideje már nem ezek számítanak a legerősebb, legsportosabb gépeknek, a Golfból például...

Amerikában viszonylag elterjedt megoldás ládás motorral tuningolni: a detroiti autógyárak mindenféle motort – de elsősorban V8-asokat – kínálnak mindenféle évjáratú autóhoz. Így egy egyszerű motorcserével növelhető a teljesítmény, csak arra kell figyelni, hogy emissziós szempontból az új motor nem lehet rosszabb a réginél.

A GM ezt a rendszert tervezi az elektromos hajtásokhoz igazítani: a képeken látható 1977-es Blazert a Chevrolet Performance, a márka tuningrészlege építette át, méghozzá egy olyan villanyautósító készlet prototípusával, amely a (mifelénk Opel Ampera-e néven ismert) Chevrolet Bolt elektromos autó hajtásrendszerének alkatrészeit tartalmazza. A lényeg, hogy úgy alakították ki a készletet, hogy az komolyabb műszaki problémák nélkül belemenjen a régi Chevrolet motorok helyére.

A villanymotor, amelyet egy elektronikusan vezérelt négyfokozatú váltóval kapcsolnak a gyári hajtáslánchoz, 200 lóerős, és 60 kWh-s, 400 V rendszerfeszültségű akkumulátorral érkezik. A ládás hajtáslánc mindent tud, amit a Chevy Bolt: regeneráló fékezést, túltöltés-védelmet és akkumulátor-túlmelegedés elleni védelmet is.

A készlet egyelőre néhány lényeges probléma megoldását még az átépítőre hagyja: az eredeti helyett be kell szerezni egy elektromos rásegítésű kormányművet, elektromos fékrásegítőt és műszervezérlő elektronikát, de ezek viszonylag egyszerűen beszerezhetőek.

A terv az, hogy a végleges villanyautósító készletet 2021 második felére kerüljön olyan állapotba, hogy kereskedelmi forgalomba tudják hozni. Későbbre ígérnek nagyobb teljesítményű és akkumulátor-kapacitású változatokat is olyan alkalmazásokhoz, ahol a kétszáz lóerő harmatosnak tűnhet.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Már elektromos autót is gyártunk, megérkezett a Mercedes EQB

Bemutatkozott hivatalosan is a stuttgarti márka legújabb kompakt elektromos autója, amely az európai piacra Kecskeméten készül majd. Jó ideje készül első magyarországi elektromos modelljének...

Rózsaszínben akarod látni a világot? Irány a Samantha!

Mentes nasik Kicsit fitt, kicsit alternatív recept: tojás-, cukor- és tejmentes Az almás...

Jövő héten nyitnak a teraszok, így készülnek a vendéglátósok

Az almás pitét mindenki szereti Tésztapolc A tésztaételeket mindenki szereti ...

Raktárból francia pékség – teszteltük a Petit Tourage Pâtisserie-t

Ezt BÁRKI meg tudja csinálni! Húst hússal Kiadós kaja, amiért nem kell Csehországig...

Több száz hamburgert osztanak szét a mentősök között | Street Kitchen

Igazi ízbomba, és még diétás is! Húst hússal Nyisd meg otthon a saját...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -