Ez az öreg terepjáró szupermodern

Ezt olvasta már?

Kedvez az autófeltöréseknek a kijárási tilalom

Más bűncselekmények viszont visszaestek a korlátozásnak köszönhetően. Koronavírus – a második év Több mint egy év telt el azóta, hogy...

Ilyen Teslát korábban senki nem látott

Az olasz autóépítő manufaktúra, az Ares Design eddig jellemzően legendás sportkocsik modernizált változataival igyekezett gazdag klienseket szerezni, ám úgy néz ki, most valami mással...

Úgy hírlik, ilyesmi lehet a Skoda új emblémája

Várhatóan a Skodát is eléri hamarosan a kényszeres emblémacsere, amin a fél autóipar túlesett az elmúlt hónapokban. A hírrel kapcsolatban a cochespias.net honlapon elkezdett...

A Lotus nyáron mutatja be az utolsó, belső égésű motorral szerelt autóját

Egy belsős informátorra hivatkozva azt írja az ANE, hogy pár éven belül a brit sportkocsigyártó is teljesen átáll az elektromos hajtásra, ám még idén...

Amerikában viszonylag elterjedt megoldás ládás motorral tuningolni: a detroiti autógyárak mindenféle motort – de elsősorban V8-asokat – kínálnak mindenféle évjáratú autóhoz. Így egy egyszerű motorcserével növelhető a teljesítmény, csak arra kell figyelni, hogy emissziós szempontból az új motor nem lehet rosszabb a réginél.

A GM ezt a rendszert tervezi az elektromos hajtásokhoz igazítani: a képeken látható 1977-es Blazert a Chevrolet Performance, a márka tuningrészlege építette át, méghozzá egy olyan villanyautósító készlet prototípusával, amely a (mifelénk Opel Ampera-e néven ismert) Chevrolet Bolt elektromos autó hajtásrendszerének alkatrészeit tartalmazza. A lényeg, hogy úgy alakították ki a készletet, hogy az komolyabb műszaki problémák nélkül belemenjen a régi Chevrolet motorok helyére.

A villanymotor, amelyet egy elektronikusan vezérelt négyfokozatú váltóval kapcsolnak a gyári hajtáslánchoz, 200 lóerős, és 60 kWh-s, 400 V rendszerfeszültségű akkumulátorral érkezik. A ládás hajtáslánc mindent tud, amit a Chevy Bolt: regeneráló fékezést, túltöltés-védelmet és akkumulátor-túlmelegedés elleni védelmet is.

A készlet egyelőre néhány lényeges probléma megoldását még az átépítőre hagyja: az eredeti helyett be kell szerezni egy elektromos rásegítésű kormányművet, elektromos fékrásegítőt és műszervezérlő elektronikát, de ezek viszonylag egyszerűen beszerezhetőek.

A terv az, hogy a végleges villanyautósító készletet 2021 második felére kerüljön olyan állapotba, hogy kereskedelmi forgalomba tudják hozni. Későbbre ígérnek nagyobb teljesítményű és akkumulátor-kapacitású változatokat is olyan alkalmazásokhoz, ahol a kétszáz lóerő harmatosnak tűnhet.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

870 lóerőre húzták a Ford Mustangot

A V8-as benzinmotor egy jókora kompresszornak köszönheti hatalmas teljesítményét. A Ford által jelenleg forgalmazott Mustang GT-kben lévő 5 literes V8-as szívómotor kiviteltől függően...

Kiadós ebéd: a város egyik legjobb fish & chipse egy pláza aljában

Szupergyors pasta! Fantasztikus desszertek A palacsintás verzió még váratott magára ...

Teszteltük a vegán ebédmenüt kínáló éttermeket

Húst hússal A debreceni mazsolás csirkét még 100 éve is ették a Hajdúságban ...

Egyre több külföldi étterem lázad fel és kinyit | Street Kitchen

Kolbásszal az igazi! Tésztapolc A parmezános réteget nem érdemes kihagyni ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -