Épeszű villanyautót készített a Hongqi

Ezt olvasta már?

Kedvez az autófeltöréseknek a kijárási tilalom

Más bűncselekmények viszont visszaestek a korlátozásnak köszönhetően. Koronavírus – a második év Több mint egy év telt el azóta, hogy...

Ilyen Teslát korábban senki nem látott

Az olasz autóépítő manufaktúra, az Ares Design eddig jellemzően legendás sportkocsik modernizált változataival igyekezett gazdag klienseket szerezni, ám úgy néz ki, most valami mással...

Úgy hírlik, ilyesmi lehet a Skoda új emblémája

Várhatóan a Skodát is eléri hamarosan a kényszeres emblémacsere, amin a fél autóipar túlesett az elmúlt hónapokban. A hírrel kapcsolatban a cochespias.net honlapon elkezdett...

A Lotus nyáron mutatja be az utolsó, belső égésű motorral szerelt autóját

Egy belsős informátorra hivatkozva azt írja az ANE, hogy pár éven belül a brit sportkocsigyártó is teljesen átáll az elektromos hajtásra, ám még idén...

Az E-HS9, amelyről az idén nyáron hallhattunk először, egyértelműen a leggazdagabb kínaiak pénztárcáját igyekszik szélesre tárni, ám úgy néz ki, a Hongqi a kevésbé tehetősek villanyautó-igényét is megpróbálná kielégíteni. Erre szolgál az E111 nevű modell, amely elég szokatlanul néz ki, de a számok alapján praktikusnak ígérkezik, és nem is lesz feltétlenül megfizethetetlen.

A Hongqi márka első néhány évtizedében a pártelit limuzinjainak gyártójaként lett ismert, de Kína nyitása óta jóval szélesebb palettát kínál: nem csak államfők, de középvezetők, párttitkárok és TSZ-elnökök igényeire is készítenek autókat. Az E111 ez utóbbi kör számára lehet vonzó: a négyajtós formaterv arányain egyértelműen látszik, hogy a hátsó üléssor térkínálata már a formaterv elkészítésekor is lényeges szempont lehetett. Erre utal a hosszú hátsó ajtópár, és az azt vizuálisan tovább növelő dekoráció a hátsó tetőoszlopon, illetve az öt méter körüli modell 2,99 méteres tengelytávja.

Az autó műszaki megoldásairól egyelőre keveset tudunk. Annyi biztos, hogy tisztán elektromos hajtása van, méghozzá viszonylag egyszerű, egy motoros kivitelű, és 190 lóerő csúcsteljesítményű. Emellett 450 km-es hatótávról hallani, ami nem hangzik rosszul, bár az igen optimista becslésként kezelhető NEDC szabványú mérés eredménye.

Az E111 bemutatása egyébként fontos gesztus, hiszen azok számára is megnyitja a lehetőséget, hogy elektromos járművel járjanak Kínában, akik az autóválasztással is az állampárthoz való feltétlen hűséget hangsúlyozzák. Ilyen értelemben egyértelműen erősíti, amit a kötelező villanyautó-arányt előíró autóértékesítési szabályokból is következik: a Népi Kína minden eszközzel a tiszta közlekedés gyors elterjedését igyekszik elősegíteni.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

870 lóerőre húzták a Ford Mustangot

A V8-as benzinmotor egy jókora kompresszornak köszönheti hatalmas teljesítményét. A Ford által jelenleg forgalmazott Mustang GT-kben lévő 5 literes V8-as szívómotor kiviteltől függően...

Kiadós ebéd: a város egyik legjobb fish & chipse egy pláza aljában

Szupergyors pasta! Fantasztikus desszertek A palacsintás verzió még váratott magára ...

Teszteltük a vegán ebédmenüt kínáló éttermeket

Húst hússal A debreceni mazsolás csirkét még 100 éve is ették a Hajdúságban ...

Egyre több külföldi étterem lázad fel és kinyit | Street Kitchen

Kolbásszal az igazi! Tésztapolc A parmezános réteget nem érdemes kihagyni ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -