Előre menekül a haldokló DTM

Ezt olvasta már?

Hamarosan elkészül Roman Abramovics új megajachtja, amely 180 milliárd forintba kerül

Az ötvennégy éves orosz-izraeli állampolgár Abramovics mindig is rajongott a gigantikus luxushajókért. Az Angliában élő üzletember talán a legismertebb orosz milliárdos, aki a...

A Ferrari újra Le Mans-ba megy

A Ferrari első komoly versenygyőzelmeit a sportkocsik között aratta – 1949-ben már egy 166 MM nyert Le Mans-ban – de az emelkedő költségek miatt...

Visszahívják a tűzveszélyes Hyundai villanyautókat

A koreai gyártó a legdrágább, de legbiztosabb megoldás mellett döntött: lecserélik 82 ezer villanyautó hajtásrendszerében a Li-ion akkucsomagokat, ettől remélik, hogy nem fordul elő...

A Suzuki elnöke az idén visszavonul

Egyértelműen a legrégebben hivatalban levő autóipari vezető a Suzuki elnöke, aki talpon tudta tartani az autó- és motorkerékpár-márkát, annak ellenére is, hogy minkét piacon...

Egy kedvcsináló, 1000 lóerős, elektromos prototípussal és a platform kiterjesztésével próbál életben maradni a DTM. Teszi mindezt azután, hogy előbb 2018-ban a Mercedes szállt ki, idén pedig az Audi és az Aston Martin jelentette be, hogy el kívánja hagyni a sorozatot. A DTM nem csak drága, de a környezetbarátság felé mozduló gyártók számára a belső égésű motorok miatt a marketing-értéke is egyre csökken.

Miután kiderült, hogy a BMW egyedüli gyárként marad a versenyben, sokan a szabályrendszer teljes megújulását várták, de ők nem álmodtak elég nagyot: bár a DTM jövőre tényleg átáll a GT3-as szabályokra, emellett viszont négy plusz, a fő versenyt támogató széria is indul a jövőben: a GT4-en alapuló DTM Masters, a DTM Classic, a DTM Esports és a DTM Electric. Ez utóbbi valószínűleg a jövő irányát is meghatározza.

2023-ban mutatkozna be először az elektromos technológián alapuló versenysorozat, ami 30 perces sprintekből állna, és boxkiállásokkor emberek helyett gépek cserélnék az akkumulátorokat. Korábban volt arról is volt szó, hogy ipari robotok cseréljék a kerekeket, de a most bejelentett tervek között már nem szerepel, az ötletet valószínűleg az olcsósítás jegyében elvetették. Az autók moduláris felépítése szintén a fenntartható versenyzést és a költségek mérséklését célozza, amivel több gyártónak válhat vonzóvá a sorozat.

Hogy a tervek komolyságát nyomatékosítsák, be is mutattak egy működő, 1000 lóerős prototípust, amit a Formula E-ben versenyző Daniel Abt, két ex-DTM bajnok, Hans-Joachim Stuck és Timo Scheider, valamint a Formula-E-ben is jártas Schaeffler Group márka-nagykövete, Sophia Floersch már meg is hajtott a Hockenheim-ringen. Nem csodálkoznánk, ha a nem túl távoli jövőben az elektromos széria venné át a Class One vezető szerepét.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Ez a Peugeot új logója

Sok üzenet jött már a Peugeot-tól, hogy hamarosan online sajtótájékoztatót tartanak, el ne felejtsem. Hogyan is felejthetném el ennyi e-mail után? Esélytelen. Meg aztán...

Világörökséggé nyilváníttatná a bagettet Franciaország | Street Kitchen

A pogácsa mindig nyerő! A kókuszcsók egyáltalán nem macerás édesség Pár éve...

Kajamekka a Normafán – már most is látogatható a Normafa Grill Terrace | Street Kitchen

Brutális fogások A hús szaftosan puha, a hagyma pedig ropogóóóóós French toast, ahogyan...

Normafa Grill Terrace – kajamekka a Normafán | Street Kitchen

Brutális fogások A hús szaftosan puha, a hagyma pedig ropogóóóóós French toast, ahogyan...

Több tízezer szendvicset készített rászorulóknak az elmúlt hónapokban a Budapest Bike Maffia

Brutális fogások A hús szaftosan puha, a hagyma pedig ropogóóóóós French toast, ahogyan...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -