Előre menekül a haldokló DTM

Ezt olvasta már?

Pizzafutár-autó ütközött össze egy mentővel a Nyugatinál

A rendőrök a helyszínelés idejére lezárták a Podmaniczky utcát. Egy pizzafutár-autó és egy fény- és hangjelzést használó mentő ütközött össze kedden kora este...

Új, célszerű kisautót tervez Gordon Murray

Gordon Murray nevét ugyan a Brabham világbajnok Formula 1-es versenyautói, és a McLaren F1 tervezőjeként ismerte meg a világ, de az utóbbi években egyre...

Már elektromos autót is gyártunk, megérkezett a Mercedes EQB

Bemutatkozott hivatalosan is a stuttgarti márka legújabb kompakt elektromos autója, amely az európai piacra Kecskeméten készül majd. Jó ideje készül első magyarországi elektromos modelljének...

A félvezetők hiánya után a gumihiány lehet az autóipar nagy baja

Az elmúlt hónapok fontos iparági híre volt, hogy sorra akasztja meg a termelést a világ autógyáraiban a globális félvezetőhiány. Egyelőre ennek a problémának sem...

Egy kedvcsináló, 1000 lóerős, elektromos prototípussal és a platform kiterjesztésével próbál életben maradni a DTM. Teszi mindezt azután, hogy előbb 2018-ban a Mercedes szállt ki, idén pedig az Audi és az Aston Martin jelentette be, hogy el kívánja hagyni a sorozatot. A DTM nem csak drága, de a környezetbarátság felé mozduló gyártók számára a belső égésű motorok miatt a marketing-értéke is egyre csökken.

Miután kiderült, hogy a BMW egyedüli gyárként marad a versenyben, sokan a szabályrendszer teljes megújulását várták, de ők nem álmodtak elég nagyot: bár a DTM jövőre tényleg átáll a GT3-as szabályokra, emellett viszont négy plusz, a fő versenyt támogató széria is indul a jövőben: a GT4-en alapuló DTM Masters, a DTM Classic, a DTM Esports és a DTM Electric. Ez utóbbi valószínűleg a jövő irányát is meghatározza.

2023-ban mutatkozna be először az elektromos technológián alapuló versenysorozat, ami 30 perces sprintekből állna, és boxkiállásokkor emberek helyett gépek cserélnék az akkumulátorokat. Korábban volt arról is volt szó, hogy ipari robotok cseréljék a kerekeket, de a most bejelentett tervek között már nem szerepel, az ötletet valószínűleg az olcsósítás jegyében elvetették. Az autók moduláris felépítése szintén a fenntartható versenyzést és a költségek mérséklését célozza, amivel több gyártónak válhat vonzóvá a sorozat.

Hogy a tervek komolyságát nyomatékosítsák, be is mutattak egy működő, 1000 lóerős prototípust, amit a Formula E-ben versenyző Daniel Abt, két ex-DTM bajnok, Hans-Joachim Stuck és Timo Scheider, valamint a Formula-E-ben is jártas Schaeffler Group márka-nagykövete, Sophia Floersch már meg is hajtott a Hockenheim-ringen. Nem csodálkoznánk, ha a nem túl távoli jövőben az elektromos széria venné át a Class One vezető szerepét.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Két erősebb változat érkezik Mercedes EQA-ból

A bemutató idején egyetlen EQA változatot mutattak be, méghozzá a legolcsóbbat. A 190 lóerős, fronthajtású EQA 250 azonban csak a kínálat kezdőpontja: érkezik két...

Kicsoda Sandwich grófja? – megjelent a Street Kitchen újságírójának legújabb könyve

Langalló, kenyérlángos, vagy hívd, ahogy akarod! Húst hússal Frankó töltelék, perfekt sült csirke,...

Rózsaszínben akarod látni a világot? Irány a Samantha!

Mentes nasik Kicsit fitt, kicsit alternatív recept: tojás-, cukor- és tejmentes Az almás...

Jövő héten nyitnak a teraszok, így készülnek a vendéglátósok

Az almás pitét mindenki szereti Tésztapolc A tésztaételeket mindenki szereti ...

Raktárból francia pékség – teszteltük a Petit Tourage Pâtisserie-t

Ezt BÁRKI meg tudja csinálni! Húst hússal Kiadós kaja, amiért nem kell Csehországig...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -