Eladó a három legendás Bertone BAT tanulmány

Ezt olvasta már?

Az európai VW Passatnak is befellegzett?

Még mindig a kategória legkelendőbb modellje a Volkswagen Passat, ennek ellenére az Automotive News híre szerint 2023-tól véget érhet a négyajtós változat európai gyártása....

Négy autó karambolozott az M3-ason

Az M0-ás autópályán egy kisbusz ütközött össze egy autóval, a 74-es főúton egy autószállító tréler gyulladt ki. Összeütközött négy autó az M3-as autópálya...

Megúszhatja a pótdíjat, aki utólag éves autópálya-matricát vesz

Ügyfélbarát egyszerűsítésekkel csökkennek az állampolgárok és vállalkozások adminisztrációs terhei az útdíjfizetési rendszerben. A jogosulatlan úthasználat miatt kiszabott pótdíjak a fizetési felszólítást követően kiválthatóak lesznek...

Alig több mint 7 ezer kilométerrel hirdetnek egy szentendrei Trabit

Az elmúlt 33 esztendőben meglehetősen keveset volt szolgálatban ez az NDK kisautó. A Trabant 601 idén ünnepelte 56. születésnapját, az 1963-ban leleplezett, duroplaszt...

A BAT tanulmányautókkal 1953-ban, 1954-ben és 1955-ben döbbentette meg a világot Nuccio Bertone, és akkori formatervezője, Franco Scaglione. Olyan formát kerestek, amely aerodinamikailag minél tökéletesebb, és nagy tempónál is stabil – erre utal a BAT rövidítés, amely a Berlinetta Aerodinamica Technica kifejezés rövidítése.

Scaglione elképzelései kifejezetten jól működtek: az 1953-as BAT 5 0,23-as formatényezővel rendelkezik, ami az utcai autóknál ma is kivételesen jó értéknek számítana. Az egy évvel később bemutatott, és még nagyobb, erősebben hajlított uszonyokkal megépített BAT 7 formatényezője már 0,19 lett, igaz, itt az uszonyok hatalmas mérete egyértelműen akadályozza a kilátást. Talán ezért lett az 1955-ös BAT 9 sokkal visszafogottabb, már-már utcai autó formájú.

A kísérletekhez a Bertone ugyanolyan Alfa Romeo 1900 Sprint műszaki alapokat használt, így mindhárom autót hasonló, 90-100 lóerős négyhengeres motor hajtja. A végsebességük a speciális, kézzel készült karosszériának köszönhetően 200 km/h körül alakult.

A három BAT prototípus később egyben került Észak-Amerikába, Nuccio Bertone egyik ottani üzleti partneréhez. A BAT 5-öt évekig használták közúti forgalomban, a 7-essel versenyeztek, a 9-es pedig egy michigani autókereskedés dekorációjaként szolgált évtizedeken át. A három BAT prototípust így lényegében roncsként lelték fel a 80-as évek folyamán. A 1989-ben Pebble Beach-en állították ki először együtt, majd 2005-ben alapos felújításon estek át. Azóta egy magángyűjtemény részei voltak, így viszonylag ritkán lehetett látni a három különlegességet.

Ám hamarosan együtt keresnek új gazdát a három BAT prototípusnak: az RM Sotheby’s modern művészeti árverésén, New Yorkban kerülnek kalapács alá, 2020 október 28-án. A megszerzésükhöz persze egy szép nagy vagyonra is szükség lesz: az aukciósház szakértői szerint a három autó együtt 14 és 20 millió dollárt érhet.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Arculatváltás jön az Opelnél

A nagy változásokon tulajdonképp túl van az Opel, de ezt most a külsőségek megváltoztatásával is igyekeznek hangsúlyozni. A villámos jelvény és a sárga szín...

Az ország egyetlen citromfarmján jártunk | Street Kitchen

Karácsony Fullos csokitorta banánnal megspékelve! Green Kitchen Egy tartalmasabb ebéd vagy...

„Ha túléltük a háborút, ezt a nehéz évet is túl fogjuk” – Cukrászdák és kávézók a járványban

Ez a zsemle akkor jó, ha alig bírjátok átharapni, mert tele van rántott hússal és majonézes salival! ...

Erdélyi konyhát így még nem tálaltak – megnyílt a SZÉK

A legjobb reggelik Ezzel aztán tutira jól indul majd a nap - bár kevéssé diétásan 😀 ...

A japánok évszázadokig nem ették meg a szusiban a rizst, csak a halat

Sertéskaraj ázsiai ízekre hangolva Tésztapolc Parmezán és vörösbor egy tökéletes tésztaraguban ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -