Eladó a három legendás Bertone BAT tanulmány

Ezt olvasta már?

Kiderült, milyen hajtásokkal jön az új Nissan Qashqai

Európában már nemigen lehet labdába rúgni hibrid autókon kívül mással. Ennek megfelelően a következő Nissan Qashqai hajtásválasztéka is ilyenekből áll majd, ám ezek között...

Ennek az emelt szintű tahóságnak vajon utána megy a rendőrség?

Annyira bevett lett fedélzeti kamerás videókat töltögetni a hazai utakról, hogy már csak a büntetőfékezős idiótákra szokás felkapni a fejeket, pedig létezik még ahhoz...

A Lotus szövetkezik az Alpine-nal

Egyelőre egy szándéknyilatkozatot írt alá a Renault és a Lotus vezetése a későbbi közös munkáról, a lehetséges együttműködési területeket még nem is térképezték fel...

Áthajtott a piroson, majd a nagykörúti villamossínen haladt tovább egy Lamborghini – videó

A Bp-i Autósok Közössége oldalán jelent meg egy fedélzeti kamerával készült videó, amely a főváros Nagykörúton készült csütörtökön.   A videón az látható, ahogy a...

A BAT tanulmányautókkal 1953-ban, 1954-ben és 1955-ben döbbentette meg a világot Nuccio Bertone, és akkori formatervezője, Franco Scaglione. Olyan formát kerestek, amely aerodinamikailag minél tökéletesebb, és nagy tempónál is stabil – erre utal a BAT rövidítés, amely a Berlinetta Aerodinamica Technica kifejezés rövidítése.

Scaglione elképzelései kifejezetten jól működtek: az 1953-as BAT 5 0,23-as formatényezővel rendelkezik, ami az utcai autóknál ma is kivételesen jó értéknek számítana. Az egy évvel később bemutatott, és még nagyobb, erősebben hajlított uszonyokkal megépített BAT 7 formatényezője már 0,19 lett, igaz, itt az uszonyok hatalmas mérete egyértelműen akadályozza a kilátást. Talán ezért lett az 1955-ös BAT 9 sokkal visszafogottabb, már-már utcai autó formájú.

A kísérletekhez a Bertone ugyanolyan Alfa Romeo 1900 Sprint műszaki alapokat használt, így mindhárom autót hasonló, 90-100 lóerős négyhengeres motor hajtja. A végsebességük a speciális, kézzel készült karosszériának köszönhetően 200 km/h körül alakult.

A három BAT prototípus később egyben került Észak-Amerikába, Nuccio Bertone egyik ottani üzleti partneréhez. A BAT 5-öt évekig használták közúti forgalomban, a 7-essel versenyeztek, a 9-es pedig egy michigani autókereskedés dekorációjaként szolgált évtizedeken át. A három BAT prototípust így lényegében roncsként lelték fel a 80-as évek folyamán. A 1989-ben Pebble Beach-en állították ki először együtt, majd 2005-ben alapos felújításon estek át. Azóta egy magángyűjtemény részei voltak, így viszonylag ritkán lehetett látni a három különlegességet.

Ám hamarosan együtt keresnek új gazdát a három BAT prototípusnak: az RM Sotheby’s modern művészeti árverésén, New Yorkban kerülnek kalapács alá, 2020 október 28-án. A megszerzésükhöz persze egy szép nagy vagyonra is szükség lesz: az aukciósház szakértői szerint a három autó együtt 14 és 20 millió dollárt érhet.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Teljesen lezárták az M5-ös autópályát

Anyagi káros baleset miatt teljes az útlezárás az M5-ös autópálya Röszke felé vezető oldalán, Balástya közelében. A rendelkezésre álló adatok alapján egy...

„Elégethetném a pénzt a teraszon” – Hogyan éli túl egy kávézótulajdonos a járványt?

A klasszik, kockás terítős büfék reggeli szendvicskínálatának gyöngyszeme Green Kitchen Ez most nem...

5 hiánypótló étterem, ami a koronavírus második hulláma alatt nyílt

Green Kitchen Ez most nem a klasszikus, de van olyan finom 😉 Levesek és főzelékek...

Nem hittük volna, hogy egy kifli tartogathat meglepetéseket, de aztán elmentünk a VAJ-ba

Brutális fogások Paradicsomszószból sosem elég Így kell néhány alap hozzávalóból egy olaszos szendvicset...

Mostantól Budán is süti a nápolyi pizzát a Digó | Street Kitchen

Burgonya csirkével, kolbásszal és természetesen sajttal Green Kitchen Van olyan finom, mint a...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -