Eladó a három legendás Bertone BAT tanulmány

Ezt olvasta már?

Versenyzésre használták a sebességkijelző táblákat az autósok Budán

Inkább kikapcsoltatja a Budavári Önkormányzat a funkciót, mert úgy tűnik, ez adta a legjobb visszajelzést az utcai száguldozóknak. Az önkormányzat a Facebookon jelentette...

Csendben bemutatták a V12-es Maybach-Mercedest

Bár a címlaplány-szerepet már nem a benzines Maybach S osztály viszi, hanem az EQS, a Mercedes gárda azért nem felejtette el, hogy minden igényt...

Rekordbírságot kapott a Google az Android Auto miatt

Az ügy abból indult ki, hogy a Google nem engedte az Android Auto felületen keresztül használni a JuicePass nevű applikációt, amelyen keresztül villanyautó-töltési lehetőségeket...

Sértődött autós leckéztette hosszasan a Magyar Közút munkagépét – videó

Még szerencse, hogy most volt a közlekedési kultúra napja. A Magyar Közút is megosztotta saját Instagram-csatornáján azt a felvételt, amelyen egy BMW-s...

A BAT tanulmányautókkal 1953-ban, 1954-ben és 1955-ben döbbentette meg a világot Nuccio Bertone, és akkori formatervezője, Franco Scaglione. Olyan formát kerestek, amely aerodinamikailag minél tökéletesebb, és nagy tempónál is stabil – erre utal a BAT rövidítés, amely a Berlinetta Aerodinamica Technica kifejezés rövidítése.

Scaglione elképzelései kifejezetten jól működtek: az 1953-as BAT 5 0,23-as formatényezővel rendelkezik, ami az utcai autóknál ma is kivételesen jó értéknek számítana. Az egy évvel később bemutatott, és még nagyobb, erősebben hajlított uszonyokkal megépített BAT 7 formatényezője már 0,19 lett, igaz, itt az uszonyok hatalmas mérete egyértelműen akadályozza a kilátást. Talán ezért lett az 1955-ös BAT 9 sokkal visszafogottabb, már-már utcai autó formájú.

A kísérletekhez a Bertone ugyanolyan Alfa Romeo 1900 Sprint műszaki alapokat használt, így mindhárom autót hasonló, 90-100 lóerős négyhengeres motor hajtja. A végsebességük a speciális, kézzel készült karosszériának köszönhetően 200 km/h körül alakult.

A három BAT prototípus később egyben került Észak-Amerikába, Nuccio Bertone egyik ottani üzleti partneréhez. A BAT 5-öt évekig használták közúti forgalomban, a 7-essel versenyeztek, a 9-es pedig egy michigani autókereskedés dekorációjaként szolgált évtizedeken át. A három BAT prototípust így lényegében roncsként lelték fel a 80-as évek folyamán. A 1989-ben Pebble Beach-en állították ki először együtt, majd 2005-ben alapos felújításon estek át. Azóta egy magángyűjtemény részei voltak, így viszonylag ritkán lehetett látni a három különlegességet.

Ám hamarosan együtt keresnek új gazdát a három BAT prototípusnak: az RM Sotheby’s modern művészeti árverésén, New Yorkban kerülnek kalapács alá, 2020 október 28-án. A megszerzésükhöz persze egy szép nagy vagyonra is szükség lesz: az aukciósház szakértői szerint a három autó együtt 14 és 20 millió dollárt érhet.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Hidrogénes hatótáv-rekordot állított fel a Hyundai

A hidrogénhajtású hatótáv-rekord egy tankkal eddig 778 km volt, ezt javította most meg Brendan Reeves ralipilóta, aki egyetlen tanknyi hidrogénnel 887,5 km-t tett meg....

Mindent vitt az egyik új tortareceptünk – ezeket szerettétek múlt héten

Tele rosttal, káliummal, kálciummal, magnéziummal és teljes értékű fehérjével Megúszós sütik Klasszikus tészta,...

7 nap 7 süti: könnyű, joghurtos sütik a hét minden napjára

Cukormentes Nem kell sokat hozzáfűzni Ezután már gyerekjáték lesz bármilyen húspogácsa! ...

7 nap 7 recept: variációk spenótra és rukkolára

Cukormentes Nem kell sokat hozzáfűzni Ezután már gyerekjáték lesz bármilyen húspogácsa! ...

Kicsoda Sandwich grófja? – megjelent a Street Kitchen újságírójának legújabb könyve

Langalló, kenyérlángos, vagy hívd, ahogy akarod! Húst hússal Frankó töltelék, perfekt sült csirke,...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -