Dehogy halott a dízel: teszten az új BMW 530d kombi

Ezt olvasta már?

Így képzeli el az Audi a saját villanykútjait

Az Audinál is készülnek dedikáltan a saját ügyfeleknek készülő töltőhálózattal, az ilyen kutak pedig a kiadott vázlatok alapján valamiféle prémium kisugárzású konténerkupacok lesznek zárt...

Eladják a Le Mans-film egyik Porsche 917-esét

Megjárta a Le Mans-i 24 órást, de az értékén legalább ennyit dob, hogy a legendás egynapos verseny hírnevén sokat emelő Le Mans-film sok jelenetében...

32 éves, de csak 31 ezer kilométert futott Ferrari Testarossát kínálnak eladásra

Ezzel a 12 hengeres motorral szerelt olasz szupersportkocsival évente átlagosan kevesebb, mint ezer kilométert tettek meg. A Ferrari az 512 BB utódjaként 1984-ben...

Bakancs és öltöny: teszten az új Toyota Hilux

53 év telt el azóta, hogy a Toyota piacra dobta az első Hiluxot, amelynek nyolcadik generációja már 5 éve velünk van. A japán gyártó...

Münchenben 1972-ben kezdték írni az 5-ös sorozatú BMW történetét, ekkor debütált ugyanis a ma már patinás és az utakon egyre ritkábban látható E12-es első generáció. Ugrás előre az időben néhány évtizedet: 2016-ban már a hetedik generációnál tartunk, melynek idén látott napvilágot a ráncfelvarráson átesett új kivitele.

Ez utóbbiból érkezett hozzánk nemrégiben egy igazi álomkategóriás családi példány, vagyis egy erős, mégis keveset fogyasztó dízelmotorral szerelt, praktikus csomagtartójú 530d Touring.

BMW

© László Ferenc

Sebészkés

A közelmúltban több olyan faceliftbe is belefutottunk, melynek összességében véve negatív, vagy legalábbis véleményes hatása volt az adott modell külső megjelenésére. Ezúttal szerencsére máshogy alakultak a dolgok, a német sebészkések remek kozmetikai munkát végeztek a néhány centiméter híján 5 méter hosszú 5-ös BMW-n.

A veséket formázó hűtőrács a kor szellemének megfelelően nagyobb lett, de csak minimális mértékben, és ez nagyon jót tesz a formaterv egészének. Hasonlóképp a fényszórók és a hátsó lámpák is megújultak, és bár csak kis mértékben, mégis mindenki számára észrevehető módon. Alapáras a mátrix LED-es fényszóró, 675 ezer forintért pedig szinte végtelenbe elvilágító lézerlámpa is rendelhető.

BMW

© László Ferenc

A főbb lemezek a költséghatékonyság jegyében szokás szerint nem változtak, de átrajzolták a lökhárítókat, alapáras lett a trapéz formájú kipufogóvégződés, illetve 18, 19 és 20 colos új kerekek tűntek fel a kínálatban. Tesztautónk 20 colos szettje 658 ezer forintot kóstál, remekül mutat és furcsa módon a komforton sem ront túl sokat, de a remek futóműről bővebben majd egy kicsit később.

A messze átlagon felüli minőségű utastérben mind elöl, mind hátul kiválóan el lehet férni, bár a hátul középen helyet foglaló utas lábterét bekorlátozza a méretes kardánalagút. Az ajtókat felár ellenében motor húzza be szuperfinoman, a nyitható üvegrészű hátsó ajtó is elektromos mozgatású, és apró figyelmességként még a csomagtérpadló felnyitható részét is teleszkóp tartja a helyén.

BMW

© László Ferenc

Milyen vele az élet?

A vaskos karimájú M sportkormány fűtött kivitelű, és a közvetlen áttételezés mellett úgy jelent élményt a tekergetése, hogy sem idegesség, sem tompaság nem érhető tetten a működésében. Az aktív kormányzáson kicsit változtattak a fejlesztők és a négykerék-kormányzás miatt továbbra is kezesbárányként viselkedik az 5-ös. A 12,3 colos digitális műszeregység az alapfelszereltség részét képezi, és bár alapvetően szerethető a rajta megjelenített rendszer, személyre szabhatóságban lenne még hova fejlődnie a gyártónak.

A műszerfal közepén lévő és enyhén a vezető felé fordított érintőkijelző alaphelyzetben 10,25 colos méretű, viszont érdemes megrendelni a 12,3 colos nagyobb változatot. A gesztusvezérlés továbbra sem több egy adott esetben zavaró parasztvakításnál, a többfunkciós masszázs és a fedélzeti illatbefúvó viszont vélhetően betalál majd a sokat utazó tehetősebb célközönségnél.

BMW

© László Ferenc

A vezeték nélküli Apple CarPlay néhány éve az 5-ös BMW-ben debütált elsőként az iparágban, viszont a rivális Android Autóra igen sokat kellett várnunk a bajoroknál. Most viszont itt van, és kapásból támogatja a vezeték nélküli üzemmódot is. A vezeték nélküli mobiltöltés nem újdonság, és bosszantó hiba, hogy egy nagyobb okostelefon, így például egy Note kategóriás újabb Samsung Galaxy nem fér el a töltőpadon.

A csomagtartó ablakszintig 570 literes kapacitású, ami 40 liter pluszt jelent a szedánhoz képest, és persze adott a lehetőség, hogy a kiválóan pakolható puttonyt a hátsó ülések lehajtásával 1,7 köbméteresre növeljük. A riválisok közül a kombi Audi A6 565 literes, a kombi Mercedes E-osztály pedig 640 literes csomagtérrel rendelkezik, de például utóbbihoz hasonló mennyiségű csomag pakolható be egy kombi Skoda Octaviába is.

BMW

© László Ferenc

BMW

© László Ferenc

BMW

© László Ferenc

Hajtóerő

Vélhetően kevesen akadtak olyanok, akik eddig zabosan verték a müncheni gyárkapukat az 530d-ben lévő dízelmotor miatt. Nem csoda, hiszen ez a motor már eddig is letaglózó volt a maga 265 lóerős teljesítményével, illetve 620 Nm-es nyomatékával. Mostantól viszont még erősebb az 530d, ami továbbra sem fogyaszt sokat, és amely mostantól még finomabb járású, és a környezetet is kevésbé terheli.

A 3 literes, 6 hengeres egység nem változott alapjaiban, de némi finomhangolást követően immár 286 lóerőt és 650 Nm-t ad le. És ez elég ahhoz, hogy a 2 tonnás 530d xDrive Touring 5,6 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást (előd: 5,7 másodperc), és hogy a végsebességet elektronikusan kelljen 250 km/h-ra korlátozni.

A rugalmasság elképesztően jó: a gázpedál lenyomását követően villámgyorsan és finoman teszi a dolgát az alapáras nyolcfokozatú automata váltó, azonnal megjön a nyomaték, mi pedig az ülésbe préselődünk.

BMW

© László Ferenc

És mindez úgy történik, hogy akár 7 liter körüli fogyasztás mellett is el lehet gurulgatni az új BMW-vel. És ehhez nem kell bonyolult plugin hibrid technika, hanem elég volt kiegészíteni egy viszonylag egyszerű 48 V-os lágyhibrid rendszerrel a szuperhatékony dízelmotort. A villanymotor alig 11 lóerős, de minden korábbinál finomabbá teszi az automatikus start/stop rendszer működését.

A hibrid technika az adott közlekedési szituációtól függően szinte bármilyen sebességtartományban lehetővé teszi a motorleállítást, így nem kell meglepődni azon, hogy akár 120 km/h-s tempó mellett is suhanhatunk úgy, hogy nem jár a dízelmotor. Ha ilyenkor utolérünk valamit, akkor az addig szabadon kiguruló autó magától elkezd lassítani és a kompakt akkumulátorba elkezdi visszatermelni az energiát.

BMW

© László Ferenc

Az 530d olyan fölényes erőtartalékkal rendelkezik, hogy nem sok értelmét látjuk a közel 2 millió forinttal drágább, 340 lóerős 540d-nek. A nagyon finom négyturbós csúcsdízel, a 400 lóerős M550d immár a múlté, bonyolult felépítése miatt egyszerűen nem érte volna meg kicsit tisztábbá tenni a működését.

A 253 ezer forintos adaptív futómű az egyik leghasznosabb és tulajdonképpen filléres extra, amit mindenképpen érdemes megrendelni. Az új 5-össel még a 20 colos peres gumik ellenére is légies könnyedséggel lehet áthajtani a vasúti síneken, a futómű rossz minőségű úton sem ráz, ha pedig egy kis hétvégi szerpentinezésre kerül sor, akkor befeszít, és igazi élményautóvá varázsolja az amúgy nyugodt karakterű családi autót.

BMW

© László Ferenc

Konklúzió, árak

+ : elegáns megjelenés, praktikus kialakítás, erős dízelmotor, remek lágyhibrid rendszer, alacsony fogyasztás.

: ára miatt sokak számára csak álom marad, infotainment fronton lenne még hova fejlődni.

Az 518d és az 520d a maga 4 hengeres gázolajos motorjával talán picit rangol aluli egy ilyen komoly autóhoz, az 530d viszont nagyon betalál a végletekig optimalizált és immár hibridesített 6 hengeres hajtásláncával. A facelift minden tekintetben jót tett a modellnek, ami mostantól kerekebb történet, mint valaha.

A megújult BMW 530d magyarországi alapára 17,55 millió forint, a kombi kivitel felára 880 ezer forint, az összkerékhajtásért pedig 840 ezer forintot kell fizetnünk. Összehasonlításképp, a hasonlóan 286 lóerős Audi A6 50 TDI 19,46 millió forinttól indul, a 330 lóerős Mercedes E400 d alapára pedig 24,8 millió forint.

BMW

© László Ferenc

A tesztautó árcéduláján mellbevágó összeg, 33 millió forint szerepel, amit könnyen kikövetkeztethető módon a szinte teljesen fullos felszereltség indokol. 2 millió forintos tétel az M Sport csomag, 2,24 millió forintba kerül a First Class opció, 1,29 millió forintot kérnek el az egészen kiváló hangminőségű Bowers & Wilkins Diamond hifiért és a panorámatető is 574 ezer forintot kóstál.

Trendibb divatterepjárós megjelenése miatt manapság többen választják az X5-öst, mint az 5-öst, azonban ha a praktikum mellett a vezetési élmény is komoly szempont számunkra, akkor mindenképpen jobban járunk az utóbbi modellel. Az X5 xDrive 30d hazai alapára egyébként 20,82 millió forint.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

- Advertisement -
- Advertisement -

Legfrissebb a témában

Már a kormányépületek közelében sem látják szívesen a Teslákat Kínában

Márciusban már szó volt hasonlóról, az akkor híreszteltekkel ellentétben viszont akkor még csak a katonai létesítmények területén korlátozták a Teslák behajtását. A kínai vezetés...

Megnyílt a La Casita, ami hivatalosan is a legcukibb hely a városban

Levesek és főzelékek Mamma mia! Cukormentes Igen, jól olvastátok! ...

Nagyiféle sütikre és zserbófagyira bukkantunk a Kazinczy utcában

Megúszós sütik Tökéletes nyári desszert! Mindig nagyon inspiráló olyan emberekkel találkozni, akik megelégelve a mókuskereket,...

Az édes ízek nyertek múlt héten

Ezt igazából gyerek nélkül is lehet élvezni 😀 Megúszós sütik Tökéletes nyári desszert!...

Két év előkészület után megnyitott Pesti István séf új étterme Tatán

Levesek és főzelékek Mamma mia! Cukormentes Igen, jól olvastátok! ...
- Advertisement -

Még több hasonló cikk a témában

- Advertisement -